8 Kasım 2012 Perşembe

koreliler niye böyle oldu?




efenim konumuz korelilerin durumu. -ler, çünkü kuzey ve güneyde birbirinin zıttı iki tane kardeş var.
ne tarihçiyim, ne de diplomatik ilişkiler uzamnı gibi bi şeyim ama kendi bakış açımdan niye böyle olduklarını anlatmaya çalışçam. şeyma, burcu ve demetin olduğu bi yerde benim kore yazım ne kadar bilgi verici olur, orası tartışılır.

niye böyle bi şeye bulaştım, çünkü geçen cumartesi kuzenimle belabel gittiğimiz yerde güney kore konsolosluğunun bi şeysi varmış galiba, bissürü çekik kardeşimiz vardı. ve eğlenceleri hoşuma gitti.
daha kapıdan girer girmez değişik şarkılar eşliğinde dans eden insanlarla karşılaştık. şarkıları saçı boyalı abilerimiz söylüyo ve çoğu ingilizce. korece diye bişiy aslında yok. sadece gangnam style'ın minik yerlerinde var. kalan tüm şarkılar ingilizceydi.
millet çalışıp mı gelmiş naapmışsa bütün dansları biliyolardı. şarkı değişiyo, dans da değişiyo, bunlar da eğişiyo. şu hareketleri öğreneceenize azıcık ders çalışaydınız isviçreli bilim adamlarını sollardık yemnediyorum!

neyse, sollama işini bırakıp koreli akşamına gidelim. o günü anlatayım biraz.
öncelikle şunu söylemek istiyorum ki korelilerle gangnam style danse yapmadan öldüm demem. resmen dansın kalbinden insanlarla beraber dans ettim. çok eğlenceliydiler, ortada yaptığımız şebekliği uluslarına bi hakaret sanıp dalmadılar, aksine bağırlarına bastılar bizi. (tamam o kadarını yapmadılar)
şarkıyı değişik söylüyolar bi kere. hani bi yerde durup oppa gangnam sıtaaayl denen yer var yai heh orayı opagangnamstaly şeklinde löp diye söyleyiveriyolar. ikinciden sonra ben de artık opagafnakslfka demeye başladım. herkes bağırırken arada kaynadı bağırmam ama bi sussalar küfür mü ediyon lan sen milli değerimize diyip ağız burun girişirlerdi.
neyse ki öyle bi durum olmadı da sağ salim dönebildim eve. sağ salim dönemeyecek olanlar da vardı.
kuzenimle barın oralarda otururken arkam dönüktü benim, tek insan gibiyim orda. biz kız geldi, türkçe biliyo musun diye sordu. baktım bayağı içmiş bu, naapsam inanır. ho? haraşi falan bi şeyler diyip kuzenimi dürttüm, kızı gösterip çevir anlamında işaret yaptım. kız bu sefer kuzenime sordu türkçe biliyo mu diye. keşke yapmaya çalıştığımı biraz daha belli etseymişim keşke, anlamamış kuzenim olayı. türkçe biliyon mu diye soruyo dedi. HADİ YAA!!! hayır anlamında kafamı salladıktan sonra kuzenim gökan? nasıl gibisinden bi şeyler söyledi, kız da anlamıştır heralde bundan sonra türk olduğumu. türküm ben yiaa ehehe yaptım. hheeaaaa yapıp düşme aşamasında tutundu bana. dışardan bakan biri sarılıyoz falan zanneder ama yok eyle bişiy. daha sonra arka tarafa atıp kendisini oradan uzaklaştık kuzenimle.
daha sonra sahneye düştü söz konusu kız. değişik bi insandı.

bi de doğal ortamında avlanan bi adam vardı. resmen kız düşürmeye gelmiş, bu kadar belli edilmemeli!!!
deminki sarhoş kızla konuştu, o adam bile kaçtıysa yanından hayır gelmez. çünkü onun işi bu ve doğal ortamını iyi tanıyo. zarar verici yiyecekleri yemekten itina ile kaçınır, belli. bundan kaçtıysa bi bokluk var.
aman efenim bize ne, istediklerini yapsınlar.


şimdi de yazının başına korelilere dönelim. tespitlerimi yapayım.
bu adamlar niye böyle, önce bununla başlayalım. sebebi bence gayet açık, tepelerindeki manyak yüzünden böyleler. hadi canım, aslında sürekli tetikte olmaları, huzursuz olmaları lazım diyebilirsiniz. değil işte.
güney koredeki her 10 adam başına kuzeyde bi tane füze bulunduğu için adamlar düşünüyo, lan bi şey olsa taş üstünde taş, baş üstünde baş bırakmaz bunlar. gelirinin üçte birinin askeri harcamaya ayırıyolar, ağzımızı burnumuzu dağıtçaklar nasılsa. kalan günlerimizi dolu dolu yaşayalım bari, ver eğlenceyi ver coşkuyu modunda insanlar. ondan sonra da böyle eğlenebilen bi millet ortaya çıkıyo.
kuzeydeki abilerimizse mahallenin bıçkın delüğanlısı imajlarını bozmamak için böyle eğlenceymiş, hoppidi poppidiymiş falan bulaşmıyolar hiç.


evet, o akşam hayvan gibi eğlenen korelileri gördükten sonra  bunların artık bi daha mı gelicez dünyaya mantığına sahip olduklarını gördüm. müzikleri falan eğlenceli yalnız. toplulukta çoğüzel dans edilebilitesi var. ama bizdeki bir atilla taş, bir mustafa sandal olmalarından korkuyorum kendi ülkelerinde.


efenim tespitlerime burada son veriyorum. hadi ordan hıyar, bundan bundan dolayı böyleler derseniz saygı duyarım ama yazıyı değiştirmem. zaten ciddi bi şey yok kendisinin. ama höey genşler aslı böyleymiş diyip sizi onurlandıracak ayrı bi yazı da yazabilirim.
bilemeyiz.

2 yorum:

Demet Gil dedi ki...

asfdlsadkfjglksdjfg allah seniii kökan git pedal çivir olumn D: sen nasıl kız kaldıramadın çekik gözlerinen :D senide koreli sanabililerdii :D

googhan dedi ki...

kaldıramıyom gardaş :D
kaldırmak ne lan, yakışmıyor demetanım :D