20 Temmuz 2012 Cuma

DEV HİZMET!!! üniversite tercih rehberi

şimdi bu yazının çıktısını alıp duvarınıza muvarınıza asın, bakıp bakıp tercih yaparsınız. kapsamlı olcak diye düşünüyorum, bölüm bölüm yazcam o yüzden. hadi başlayalım.

efeniiim, puanlarınız belli oldu. belirsizlik kalktı ortadan, rahatladınız bi. acaba kaydırma yapmış mıydım? matematikten herkes iyiyse puanım düşer mi gibi dertleriniz bitti.
şimdi tercih listesini arayıp aha bak buraya girebilirim ha! piiiğğğğ 3 puanla kaçırıyorum. neyse yazarım bunu da belki tutar diye planlar yapıyosunuz. yapmayın! sıralamaya bakın, ondan sonra yapın. 7 sene önce oks'de yapmıştık biz o puan şeyini, tutmuyo. bok çukuru gebze anadoluya gitmiştim.

eveet, rehberimize başlayalım. önce bölümleri dizin haline getirelim, düzgün olsun.
1- puan ve sıralama
2- istediğin bölüm mü?
3- aileyle nasıl başa çıkarım?
4- bak komşunun kızı hukuk yazıyomuş, sen iktisat yazıp ezd.. (burda adamın ağzına çakıldığı için cümlenin devamı gelmedi)
5- tecrübelerden yararlanmak
6- yeinde görcem!
7- aç kalır mıyım?
8- üniversite tanıtım günleri

bölüm 1 - puan ve sıralama
ben öss'ye girmiştim, ygs-lys'de çok şey değiştiyse affola. gerçi dershanelerde gözetmenlik yaptığım için biraz ilgiliydim bu konularla, pek bi cahil değilim.

bak canım, puanın bi yeri tutuyo ama sıralaman tutmuyosa puanına bakıp ohohoh girdim buraya, amcaya dayıya haber verelim diye gaza gelme. hatta mümkünse KAZANDINIZ yazısı görene kadar haber verme. gerçi kazandınız yazmaz ama anladın sen.
sıralama tutuyo, puan düşük kalıyosa yaz gitsin. puanlar lıbı lıbı, habire oynuyolar. tutması kesin değil ama diğerinden daha garanti balk bu.
hem sıralama hem puan tutuyosa git okulu gez, hocam seneye öğrenciniz olcam, çikolata getirdim size de. yalakalıklara başla şimdiden. giriyosun çünkü oraya artık. üniversitelisin diyemeyiz ama üniversitelisi- diyebiliriz. son bi n harfi eksik sadece. o da olur.
hem puan hem sıralama tutmuyosa başka bölümlere bak. istiyosan yaz orayı ama başka yerlere de bak. muhtemelen giremiceksin çünkü oraya.


bölüm 2 - istediğin bölüm mü?
hey hey hey 89235928 puan yaptım, siktim attım sıralamayı da. harvard tıp mı olsun, yale hukuk mu? amaaan ivy league olsun, çamurdan olsun ahahah seviyesindeysen, puanın eli yüzü düzgün bi tıp için, aklı başında miyedizlik için yeterliyse ama buraları istemiyosan, GİTME!
bak istemediği bölümde, sadece puana göre tercih yaptığı için okuyup 2-3 sene sonra okulu bırakan yaklaşık iki elin parmakları kadar insan biliyorum (10 değil ama yakın).

mesela hacettepe tıp tutuyo, o kadar aşmışsın yani! ama tıp sevmiyosun. git doktorlarla konuş, abi de gidiyim mi tıpa de, yapabilir miyim de. istemiyosan gelme diyecektir. (hadi yine iyisin, gitmene gerek kalmadan ben cevap verdim. köfte seni)

aman efendim puanım ziyan olcak, 10 puanı ösym'ye nah yediririm ben mantığını siktir at bi kere kafandan. ne gerek var olum 10 puan daha yüksek diye istemediğin bi bölümde okuyup yine istemediğin bi mesleği yapmana? git mutlu olacağın bi işi yap. para kazanmak mı derdin? banka soyar, uyuşturucu kaçırır, çocuklarını sokakta dilendirir yine kazanırsın parayı. mühim olan sevdiğin mesleği yapmak.
he ben de tıp yazmadım mı? yazdım. ama o zamanlar bize böyle rehber yazılar yazan yoktu. dershanedeki rehberlikçi sırf ön cepheye asacakları çarşafa bir tane daha tıp fakültesi yazabilmek için canhıraş tıpı övmüştü bana.
neyse ki tutmadı da, hatamdan dönmüş oldum. kedi ulaşamdığı ciğere mundar dermiş, tabi tıp tutmadı, ondan böyle diyosun diye laf edenin ciğerini sikerün. ne bok atacam lan, mis gibi bölüm. ama benim yapabileceğim bi iş değil. CD-8 MHC-1 angina pectoris ile ömür geçirmek istemiyorum. TUS'ta rakiplerim olacak kişileri görüdm hacettepede, öyle kıçıkırık bi tıptan bunlara karşı yarışmak çok zor. aldığım puanla yüksek tıplar tutmuyodu. erzurum, trakya falan tutuyodu, çok daha üst seviye kişiler olacaktı karşımda.

hacettepe diş hekimilğine de 0.3 puan farkla yerleştim. tamam puana göre yazmıştım ama diş hekimliği istediğim bi bölümdü. hacettepeyi ister miydim, o konuda pek emin değilim gerçi. her final dönemi çapa diş çapa diş diye sayıklıyorum şimdi de.
diş hekimliği için konuşucam sadece, uzmanlık düşünceniz yoksa hacettepe, ankara diş falan yazmayın. rahat okuyacağınız yerleri yazın. sonra götünüzden akan terlere bakıp bakıp üzülürsünüz.
bi de hacettepeli göt kalkıklığı gelir, dışardan hoş bakılmazsınız. istemeden oluyo ama o.



bölüm 3- aileyle nasıl başa çıkarım?
genel bir davranış olarak çemkirin.
kızsanız ağlayın, erkekseniz vurun kapıyı çıkın. ben yapmadım ama yapabilirsiniz. sizin hayatınız olum bu. istemediğiniz bi mesleği yaparken teyzeniz mi gelip yardım edicek? o bölümü zorla yazdıran amcanız mı iş bulucak size? gidin istediğiniz bölümü yazın, mutlu mutlu işinizi yaparsınız.

tercihleri kendiniz yapın gerekirse. haber vermeden çıkın gidin, tercihinizi yapıp gelin eve. arkadaşlarla buluşçaz yeaa, sınav bitti ya rahatlayalım biraz diye koştura koştura okula gidip aklınızdaki yerleri yazın. her şey için çok geç olucak aileniz bunu öğrendiğinde. bir hafta aç kalabilirsiniz belki ama istemediğiniz bi işi yapamadığınız için bir ömür aç kalmaktan iyidir.



bölüm 4- bak komşunun kızı hukuk yazıyomuş, sen iktisat yazıp ezd.. (burda adamın ağzına çakıldığı için cümlenin devamı gelmedi)
yukardakini yapın. başka bi davranışa gerek yok.



bölüm 5 - tecrübelerden yararlanmak
dinleyebildiğiniz kadar kişi dinleyin. uuooof yine başladılar demeyin, biri çıkar güzel bi yol gösterir, mis gibi olur sizin için. köfte gibi olur.
tabi önceden dinleyip içinizden siktir lan dediğiniz kişileri tekrar tekrar dinlemeye gerek yok. ama diyelim ki adam mimardır, işine aşıktır, onu dinleyin. mesleğin güzel yanlarını görün. sonra düşünün bi, ben bu yönlerini sevebilir miyim, bana ygun mu diye. eğer uygunsa adamın çalıştığı yere gidin, izleyin biraz. kalemlerini kurcalayın, beğendiklerinizi cebe indirin falan. yakalanmadığınız sürece sorun yok.

ama kafasına mimarlık iyidir fikri yerleşmiş, mimarlığım m'sinden haberi olmayan birini dinlemeyin. evet, evet hıhı doğru evet diyip geçin. çok uzatırsa tamam abi, ben bi mimarlık yazıp geleyim o zaman diyip ayrılın yanından.

bi de rehber öğretmenlerin tecrübeleri de önemli. adam sırf daha çok hukuk, daha çok tıp, daha çok zıbızop yazdırmak için övüyosa senin yapacağın işe başlarım lan ben şimdi burda! diyip masasını dağıtın ve çıkın. nasılsa bi daha görmüceksiniz o herifi.
ama sizi tanımaya çalışan, ona göre yol göstermek isteyen birine sarılın. bırakmayın. o insan da köftedir çünkü. köfteler iyidir. telefonunu alın, akşam arayın hoceeaam şurayı yazayım mı sizce diye. adam telefonunu kapatana kadar rahatsız edin. tamam yarın konuşuruz derse eğer yüzsüzlük yapın.

böyle çok bilmiş, götünü sağlama almış rehbercilik oynayan tiplere (bkz: googhan) öyle çok fazla güvenmeyin. bi sorun çıkarsa aradan çekiliverirler. ama mantıklı bi şey söylüyosa deminki mimarlığı öven iyi adam vardı ya, onun gibi dinleyin.


bölüm 6 - yerinde görecem!
istediğiniz meslekleri yapan admlarla konuşun. kadınlarla da konuşabilirsiniz tabi, adam sembolik burada. izleyin ne yaptıklarını. etrafı fazla kurcalamayın. kalem çalabilirsiniz.


bölüm 7 - aç kalır mıyım?
eveeeet, en önemli bölümlerden biri. ilerde iş bulma kaygısı. şimdi istediğim yer diyip nükleer enerji mühendisliği düşünenleriniz mutlaka olacaktır. ben düşündüm en azından. hala da hacettepenin beytepe kampüsüne gidince bi dolaşırım nükleer enerjiyi.
ordan bi araştırma görevlisiyle konuşmuştum, adam torpilin yoksa gelme demişti. daha sonra başka bi nükleer enerji mühendisiyle konuşmuştum, o da pek tavsiye etmemişti bölümünü para kazanamzsın diye. daha sonradan soğudum zaten nükleer enerji mühendisliğinden.

istediğiniz işi yapın derken parayı her şekilde kazanırsınız demiştim ama çalışıp kazanabileceğiniz yerler önemli. mesela n.e.m. nerede çalışabilir ki şimdi? fazla iş yok. öyle iş bulamayacağınız yerleri sırf istiyom ben istiyom istiyom diye yazmayın. hem istediğiniz, hem para da kazanabileceğiniz bölümleri düşünün. tepede yazdığım uyuşturucu kaçakçılığı, çocuk dilendirmek falan hiç hoş şeyler değil. yapmayın, şakaydı onlar.
ama tabi kesinlikle istemediğiniz yeri yazmayın, tekrar tekrar söylüyorum bak bunu!


bölüm -8 üniversite tanıtım günleri
gidin bak bunlara. gerçi ben çapa dişe gidip ordasöylenenlere inanıp hacettepe dişi yazmıştım, sonrasında biraz hayal kırıklığına uğramıştım ama iyidir yine. istediğiniz okulun tanıtım günlerine gidin, üniversiteler arasında fark oluyo ama, haberiniz olsun. sonra şaşırıp kalıyosunuz ordaki adam bana hiç böyle anlatmamıştı diye.




evet efenim, yeter sanırım bu kadar. aklıma gelen şeyleri eklerim daha sonra. sizin de "bak şunu şunu yaz" dediğiniz yerler varsa söyleyebilirsiniz, ekleyeyim onları da.
hadi hepinize kolay gelsin.


he bide son oalrak hacettepenin sıhhiye kampüsünde bi yer düşünenler için bi şey söyleyeyim, aklınızda şöyle bi yer varsa yapacağınız ilk şey onu unutmak olsun.
ütopya!

30 yorum:

Cessie dedi ki...

hbfsdgjfdhskjfds
Ne güldüm lan.

googhan dedi ki...

gülme, yol gösterici olarak kullan bunu :D
çok değerli bi kaynak :D

Heidi dedi ki...

hahah harika yazmışsın olum ya.
Bayıldım :D
şimdi ben de girdim sınava amma ve lakin güzel sanatlara da çalıştığımdan " sembolik" bir sınava girmeydi :)

hacettepenin güzel sanatlarını deneyeceğim iyi olduğunu söylüyor hocalar, ankarada olmadı dışında :P
gerçi ben ankarayı seviyorum artık ya, tüm akrabalar orda, hayatım orda geçti :)

bu yazıı tüm arkadaşlarımla paylaşayım.
Harbiden bak.

googhan dedi ki...

güzel sanatlar için buradan gelecek puan da gerekiyo mu? eğer gerekmiyosa milletin yoluna niye taş koyuyosun :D

hacettepenin güzel sanatlarını gördüm ben, dikkat et önünde paslı bi heylek var. bi yerinize batıp tetanoz olucaksınız. kaldırsınlar bence onu :D


paylaş tabi paylaş! hayat paylaşınca güzel lara lay lara lay lalaaaay...

Heidi dedi ki...

hahaha :D
haklısın da işte girmedik demeyelim diye denedim kendimi işte :)
tutuyor da biyerler :D

valla daha görme şansım olmadı hacettepeyi yaa.
yalnız gelişecek diyalogları düşünüyorum da;

teyze: evladım nerde okuyorsun bakiim sen
ben: hacettepe g-
teyze: aaaa ! negzel negzel oooh maşaaallah bak evladım şu dizim beni öldürü-
ben: ama teyzecim ben gü-
teyze: bir yardım ediver yavrum he? anlarsın sen..
ben: bakiim teyzecim, ha? şurası mı... hıımm..

seymsomething dedi ki...

çok pis taklaya geldim lan ben asdfghjkl. geçen seneye göre sıralamam biraz da olsa düşük geldi ne bok yiciimm?? hoş kafamda ne yapabilirim planları var ama olayı ankaradan daha geniş bi çevreye taşıdım. EVET, AĞLICAM! ndofsahlgjbfkasjbfgklasfajgbfksjdfgsdfh hoş benim sinoloji aşkım saplantıya döndü bu sene bi yere girip tekrar sınava hazırlanmayı düşünüyorum ama kararlıyım giricem ben oraya asdfghfnhlgnfdghhşjg.
4.madde az kalsın yaşanıyordu bizde biliyo musun? isyeeeaaaannn dedim üstünü kapattım ama ço başarılı oldu ajdbklshndfnf.

bu arada tercihler pazartesi başlıyo ayın 3üne kadar devam ediyo varsa daha tavsiyeler bekleriz demedi deme :D

googhan dedi ki...

Heidi
şimdi bi de tutan yerleri düşünüyomuşsun... :D
ama istediğin yer candır, istediğin yer köftedir. puanı boşver.


otobüste az mı diş baktım ben? ıah huahı ağıo (bak şurası ağrıyo) diye ağızlarına ellerini soktular. ben bildiğim kadarıyla yardımcı olmaya çalıştım ama genel davranışın tersine. tabi her zaman dediğim gibi diş hekimine mutlaka görünün diye de ekledim.

önce güzel sanatları söyle, kafan rahat olsun :D


seymsomething
sinolojiden birileri görse bu aşkını, gel oku diye çağırırlardı ha :D

çakma milletin ağzına, ayıp :D
çok kızdırırlarsa yapabilirsin. ama çok kızdırmaları lazım.

tavsiye için aklıma fikir gelmiyo ki ,gelenleri yazdım. senin aklına geliyosa söyle, çok köfte olur benim için :D

seymsomething dedi ki...

biri bi görse de alsa zaten beni dişimi kırıcam sonrada sizin fakülteye gelip "gökaaannnn!!! bak buaaağsı bouğğllduğğ" (bak burası bozuldu) dicem asdfghjklhghlksdfgjkhjk

yok ya vurmadım kimseye. en azından canlı bi varlığa dfbsdkljgbfkcjhdfh. masa, kapı artık neresi denk geldiyse vurdum kfdgbkfgbsckhf

bende sen şehirdışına nasıl çıkılır? aileden nasıl izin alınır hakkında bişiler yaz kjdfslgdfhdflhj.

googhan dedi ki...

bak burası bozuldu ne la :D
ilerde bi hastam senin dediğini dese gülerim heralde. gerçi klinikte işim biraz zor, habire hastanın yanından uzaklaşıp gülüyodum bi şeylere :D

gebzeyi seven bi insan olmadığım için bu konuda çok bilgisizim gerçekten. bana kalsa bir ömür evde geçebilir. haftada bir büyük adaya gitmek şartıyla tabi :D

seymsomething dedi ki...

boru mu olm orda yarısı olmayan bi diş söz konusu asdfghjklş. bozuldu değil de ne demeli orası için kjfbsdkjbgfşh

hee öyle çok güldürüklü bişi yazmıştın hatırlıyourm jdfşlngşdsgnşfhndflh

bi kız olarak evde oturmek ne demek asla anlayamazsın bkz.anne faktörü :D

googhan dedi ki...

kırıldı de. hatta class 4 bi dolgu yapıver de, biliyon gibi görünsün :D


perio kliniğinde geçiyodu hatta olaylar. diğer klinikleri yazmamıştım pek. asıl seneye klinik yazılarını yardırcam eğer bütünlemeleri geçersem :D


evde naabıyolar? dereye inip çamaşır mı yıkıyonuz, ahırı mı temizlettiriyolar? en fazla bulaşıkları makineye koyuyosundur :D
he bi de ütü.

seymsomething dedi ki...

sana gelirim yaptırmaya sen anlatırsın artık başkalarına ne kadan bilgili bi hasta olduğumu jfbşdsljgbşgthjk

geçersin geçersin. yumurta kapıyı zorladığında aldığın verim çok daha iyidir kjfbskdfgbghfgjkh

no.no.no.no.. yo dostum yoğğ sen anlayamazsın. bu havada 5 kişilik ailenin ütüsü, çamaşırı, bulaşığı ne kadar zor asla anlayamazsın. nıck* olmaz yani :D

googhan dedi ki...

tabi bana gel. az para alırım senden, %10 indirim :D
hadi yine iyisin bak kaptın indirimi

yumurta-kapı mı kaldı la, götümüze sıkışıyo artık o yumurtalar. ya lıbı lıbı içeri yuvarlancak, ya da çıkarcaz onları ordan :D

hea, ben tek kişilik yaptığım için bunları kolay geliyo. zaten iki tane eşyam var, temizlik falan rahat :D

beelzebub dedi ki...

yahu ben hiçbir yer istemiyorum.zengin koca nerden bulunur ayıptır sorması?

googhan dedi ki...

gün içinde her saat dilimine yayılmış halde 90230 kanal izdivaç programı yayınlıyo. ordan bakıp bulucaksın artık :D

gasilhane dedi ki...

Başlığını çalabilir miyim pek engin decrübelerim var da.. Gerçekten:)

googhan dedi ki...

aman efendim ne demek, buyrunuz :D

gasilhane dedi ki...

Çok teşekkürler dev tecrübelerim yakında gelecü bloga..

googhan dedi ki...

merakla beklemekteyim.

üniversitede nasıl hayatta kalınır konusunu da ele alırsan tam köfte olur :D

gasilhane dedi ki...

Şu anda evde sadece 2 yumurta var, kırıp yiyorum, hayatta 'kalamama'yı anlatabilirim en çok:)

googhan dedi ki...

en azından yumurta var. kuru ekmeği ıslatıp yemiştim, büyük lüks benim için :')

gasilhane dedi ki...

http://gasilhane.blogspot.com/2012/07/dev-hizmet-universite-tercih-rehberi.html

bir gün gelsin, eczanenin üstüne muayeeeane aç da kurtulayım şu 20 yaş dişimden..

Ellerim tombik tombik dedi ki...

hacettepe tarih hakkında ne diyosun varmı ucundan kıyısandan bi bilgin :D

googhan dedi ki...

bilmiyorum hiç.
tanıdık var mı diye düşündüm ama ı-ıh, sıhhiye kampüsünde tüm bölümlerden var tanıdığım ama beytepeden sadece bikaç bölümü biliyorum.

googhan dedi ki...

yalnız tekrar okuyunca gördüm, yorum ciddi gibi durmuş. oralara bi yerlere :D iliştir, dağılsın ciddiyet :D

Ellerim tombik tombik dedi ki...

pişman oldum bende depresyona girdim bu ne ciddiyet nerden sordum diye :P sıhhiyeden bakıyım bişeyler bari :D

googhan dedi ki...

pazardan elma mı bakıyosun :D

abi iki kilo eczacılık uzat ordan... bi salkım da diş hekimliği alayım...

Ellerim tombik tombik dedi ki...

Öyle olucak bu gidişle :D orda iş yok herkes onu okuyo o çok zor öbüründe aç kalırsın sistem bizi yine deli gibi geriyoor :D

googhan dedi ki...

git istediğin yerde oku, ne strese girecen boşuna :D

Ellerim tombik tombik dedi ki...

işte bu gerçekten dev hizmet oldu :D