10 Haziran 2012 Pazar

sınav rehberi başlangıcı

GÜZEL SANATLAR OKUYUN (degdimisimdi dedi yaz deyu)


efenim merabalar. ankaraya döneden bi yazı daha yazayım dedim. yarın ankaraya dönüp haftaya finallere girmeye başliyciim.

asıl yazacağım şey bu olmasa da, bugün doğum günüm ha benim!
sağ olsun, okul stresten 3 yıldır hoş bi doğum günü geçirttirmiyo bana. cınım benım. BOK YE!!! evet yazının konusu bu, okul.


neden böyle bi konu seçtim peki? çünkümküm sınav var yakında. lys oluyo sanırım bu. zamanında dersanelerde gözetmenlik yapardım, ordan biliyorum. yeri geldi kopya çektirdim hatta kopya verdim, yeri geldi askeri düzende oturttum. eğlenceli bi işti. neyse efenim, konumuza dönelim. üniversite.
asıl üniversite yazımı sınavların bitimiyle uzuuuun uzun yazacak olsam da kısa bi girişi yapalım. hem diğer yazı rehber gibi olur.


bi kere aman sınava gireyim, bi yere yerleşeyim sonra rahatlarım düşünceniz varsa NAAAAAH!!! derim ve gerekli hareketi çekerim size. küçümsemiyorum ama hıbılıbı üniversitesi süt ürünleri mühendisliği ne kadar zordur bilemem ama eli yüzü düzgün bölümler için yok öyle bi rahatlama.
kendimden örnek vercem yazıda daha çok. hep söylüyorum, liseden integral bilmeden mezun oldum ben. hatta öss'ye de öyle girdim. 2 tane soru gelmişti sanırım integralden. birini boş bıraktım, biri için de şıkların türevinden gidip buldum cevabı. yani konu eksiklerini öyle pek de şaapmayın, bi şekilde ulaşabiliyosunuz cevaba.
lisedeki sınavlarda da matematikte oturup formül çıkartırdım 50 tane formül mü ezbirlicem yeaa diye. sinüs kosinüs şeyleri, toplama formülleri falan yarım yamalaktı hep. sınavda tamamlardım.


lisedeyken en azından benim yanıldığım bi yer daha vardı. bu sınavlar çok zor!
hayır zor değil.
o zamana kadarki en zor sınavlar belki ama zor değil. şimdiki sınavlarıma da zor diyorum ama ilerde belki doçentlik sınavında bunlar da neymiş yeaa dicem. beterin beteri var. o yüzden kendinizi strese sokmayın, her sene 1 milyondan fazla öğrenci o sınava giriyo. sen de gireceksin ve o kadar kişinin içinde önemsizsin canım. strese sokma kendini boşuna.

1 milyon kişi giriyo dedim ya bunların ilk 100.000'i iddialı kişiler, diğerlerini salla. asıl rekabet de ilk 10.000 arasında. son 1000'e bi sözüm yok, bok yesin onlar. insan bikaç yanlış yapar!
ilk 100.000 arasındaysan yandın koçum. yüzdelik dilim, taban puanı derken o rehberlik kitapları içinde kaybolcaksın. puanın tutucak, ama  yüzdelik dilimde altta kalıcaksın. yüzdelik dilimin tutucak, bu sefer de puanın yetmicek bölüme... onu mu yazsam bunu mu yazsam diye düşünecen falan filan.
heh, bunları yapma. bak dinle beni yapma!
şimdiki puanlamayı bilmiyorum, bizim zamanımızda 380'di tavan puan. mesela 350 puan yaptın ve istediğin bölüm 325 puan. aman 25 puanım ziyan olcak diye düşünme, sikerler puanını yaz istediğin yere git! 345 puanlık yüksek bölümlü ama istemediğin bi yerde okuma boşu boşuna. seneye bırakıp tekrar sınava girceksin çünkü. olan 25 puanına olsun ama istediğin yere git.

la hayvan, sen de 0,300 puan farkla girdin okuluna deme, ben istediğim yerdeyim. burası tutmasa da çapa tutardı, yine istediğim bölüm. la çapa konusuna mı geçsem burdan... geçeyim!



ya rehber gibi yazı olcak zaten ilerde, çapa-hacettepe ikilemimi yazayım ben. her sınav dönemi final olsun, vize olsun çapaya gidecem der, araştırırım yatay, dikey, çapraz, u dönüşü, bodoslama geçişleri. ama yok, geçemiyorum. çapaya gidecem gidecem diye hacettepe dişte dönem 3'ün sonuna geldim. artık demiyorum.
gerçi çapanın o güzel pratik eğitimini almak isterdim ama biraz daha geleceği düşünüp dus diyorum ve hacettepenin yanına bi [galp] koyuyorum.
dus ne diyeceksin, dişhekimliğinde uzmanlık sınavı. tus vardı ya hani tıpçıları inim inim inleten, heh onun diş versiyonu. gelmesiyle gayet mutlu olduk biz, çünkü aldığımız hayvani teorik eğitim işe yarayacaktı sonunda.
ilk zamanlar okuldaki hocalar stresli olsalar da dus sonuçları geldiğinde herkesin yüzü gülüyodu okulda. başarının allahını gösterdi sınavda hacettepe öğrencileri. tabi ben de bunlar içinde olur muyum bilmiyorum ama uzmanlık istiyorum artık ciddi olarak.
hayvani teorik ağıtim aldık dedim ya, bi de pratik yüzü var işin. burda çapanın önünde bir dakikalık saygı duruşundan sonra hacettepeye geliyorum. pratiğin teoriğimiz kadar iyi olmadığı kabul ediliyo okulda. bazı hocalarımız da diyolar bunu.
yine de biş hekimine gitmem gerekse mutlaka hacettepe mezunu arar, ona giderim. pratik kötü değil, sadece teoriğin gölgesinde kalmış. teorik ve pratiğin birleşmesiyle bu açık fazlasıyla kapanmakta zaten. "Daha ileriye...En iyiye..." fikri gerçekleştirilmiş durumda.


teorik eğitim, can!
DEĞİL!!!
aslında öyle belki ama şu an benim için değil çünkü finallere çalışıyorum. yine geldik rehber kısmına.
bak canımcım, lisede çalıştığının kat kat fazlasını çalışçaksın üniversitede. kan alacaklar götünden! integral konusu yine, sınavından bi şey bilmeyip 39 aldım. işlemlerin yarısına kadar getirip bıraktım hep.
peki burda nooldu? periodontloji sınavına gayet bilgi dolu bi şekilde girip 24 alıp çıktım. öyle yardırıp geçecekler. aman diyim bu sınavların değerini bilin.
kopya çekin mesela, öğrenin. sonra benim gibi kendinizin sınav sonrası ecüş bücüş şekle girip yine de okuyamadığınız yerlere yazarsınız. bitirin sınavınızı, ondan sonra başlayın kopyaya. yakalanırsanız da pis kaka bok diyip alırlar kağıdınızı. burda soruşturma falan bi şeyler var, hiç bulaşmayın aman diyim.



neyse, burda bitireyim yazıyı. gidip finallere çalışçam biraz daha. rehbere kısacık giriş oldu, ilerde konu konu yazarım muhtemelen. öyle profesyonel bi yardım olmaz ama neyle karşılaşacağınızı falan görürsünüz en azından.

13 yorum:

HuysuzKuzu dedi ki...

heyy sen de benim gibi ikizler insanısın yani, doğumgünün kutlu olsun :)
dus ağlattı beni, hacettepelilere çok gıcığım, soruları sizin hocalar hazırladı olm heralde sizin mezunlar daha iyi yapıcak, insan marmaradan çapadan da hoca çağırır sordurur, götüm çıktı çalışmaktan bi boka yaramadı eylülde tekrar gircem sizin notlardan çalışıp, bak sinirlendim yine!
pratik her türlü hallolur üzme canını,çapadan 95 ortalamayla mezun olmayanı dövüyolar teoriği çok rahat o ayrı ben de hep özenirdim :)
hadi sınavlarında muvaffakiyetler diliyorum :)

googhan dedi ki...

teşekkür ederim :D ikizlerlik iyidir

hocalar sadece bizden değildi yaa, ankaradaki üniversitelerden çok alınmış genel olarak. öyle biliyoruz biz.
notlarımızı da alacaksan bol sabır diliyorum. ortak derdi paylaşıcaz :D

çapanın anatomi teorik sorularını görmüştüm, ağzım burnum yer değiştirmişti. diğer derslere bi şey diyemem ama anatomi soruları kolaydı bak :D
ama diyenler çok fazla, bu kadar insan yanılıyo olamaz :D


muvaffakiyetsizleştiricileştiriveremeyebileceklerimizdenmişsinizcesine kelimesine büyük sevgi beslerim

HuysuzKuzu dedi ki...

yaa diğer hocalardan ne almışlar yalan o, sizinkiler vurmuştur ağızlarına ''en çok bize soracaksınızz'' demişlerdir kesin :)

bakalım ya her derse lüzum yok da bazılarına sizden bakmak lazım baya ekstranız var, ama çok da zor olmaz zannetmiyorm malum ben 2.ye hazırlandığımdan az çok hakimim ztn konulara :)

umarım bu sefer muvaffak olurum haha :P bakarsın hacettepeye girer asistanın olurum :)

Mrv. Natural dedi ki...

Doğum günün kutlu olsunn ! Ve benim gibi bir liseli için mis gibi bir tecrübe yazısı olmuş çok sağ ol :D

googhan dedi ki...

HuysuzKuzu
en azından endonun hepsi bizden değil. derste hoca "böyle soru mu olur?!", "ilacın ticari isminin sorulduğu nerde görülmüş?!", "bu konu hangi okulun müfredatında var?!" diye her soru için ayrı ayrı esip gürlemişti derste :D

asistan olursan soruları şeederiz di mi :D bak o kadar konuşmuşluğumuz var burdan (hemen bi yaranmaya çalışmalar...)



Mrv. Natural
teşekkür ederim :D
dur asıl yazı sınav sonrası geliyo. konu konu yol göstericilik yapıcam :D

geçi klavuzu karga olanın sonunu biliyoruz ama neyse

:: RockunzeL :: dedi ki...

Baya geç oldu ama doğum günün kutlu olsun! :)

Bi de gayet güzel bi rehber olmuş valla kendi adıma teşekkür ederim :D

Bi ara ben de diş hekimliğini düşünüyodum ama kendi diş doktorum beni vazgeçirdi. Sonrasında da doktorluk türü şeylerin bana göre olmadığını anladım. Ne seçeceğimi falan hiç bilmiyorum açıkçası :D

Bi de stres yapma demişsin kolay mı? İlk 10.000 bile yetmiyo iyi bölümlere. Neyse ya çok konuştum ben :D Ama bu yazının devamı olmalı.

Bi de umarım finallerin iyi geçmiştir, sonrakiler de iyi geçer :)

:: RockunzeL :: dedi ki...

Ne çok bi de demişim neyse :D

googhan dedi ki...

teşekkür ederim :D

bi de röca ederim

bi de diş hekimliği güzel yea. sınava tekrar girip aynı puanı yapsam yine hacettepe dişe gelirdim

bi de 10.000 eli yüzü düzgün yerler için. bizim fakülte de 10.000'den almıyo

bi de daha finallere girmedim ben :D

degdimisimdi dedi ki...

Bu yazıyı boşuna okudum senin yüzünden. Banane olm puan sisteminden, matematik formüllerinden. Sen oraya bi not düşsene benim tavsiyem olarak GÜZEL SANATLAR OKUYUN.

degdimisimdi dedi ki...

Anaa başlığı okusam sorun çözülüyomuş lan paokspdoaskdpaosdkasd neyse.

googhan dedi ki...

arkadaşlar hep dikkatsizliğinizden gidiyo sorular. iyi okuyun, oradaki değildir kısmı çok önemli. soru kaçırıyosunuz hep böyle sikimsonik yerlerden.

evet, sonda özüme döndüm.

degdimisimdi dedi ki...

ŞODİAPSDKOAİPSDOKipşıdjşaopsıjaoısdjİIJAPOISJDAOSI ya yazmış bi de.
La bebe diyip ensene vurasım geldi.

googhan dedi ki...

genşler bilgilensin :D

ağzını yüzünü daatırın!
çok şiddet uyguluyorum ha ben insanlara. burdan belli olmasa da kafaya göze geçiriyorum arada.