13 Mayıs 2012 Pazar

otostop güzeldir

konumuz başlıktan da belli olduğu gibi otostop. ama ondan önce taa olayın en baına gidelim.

arkadaşımla bülent ortaçgil konserine gitmek için hiç bilmediğim bi minibüse binip yola çıktım. sıhhiyeden çayyoluna gidicem. 1 saat civarı sürecek yol. sürsün, sorun değil ama hiç gitmediğim bi yer ve yandex haritası açılmadı.
nerede ineceğimi bilmiyorum hiç. sadece tepeden baktım, küme küme evler var. çok açıklayıcı gerçekten. minibüste öğrendim ki çayyolunda bissürü yer böyleymiş. neyse, devam edeyim.

crossroads diye bi yere gidicez. 2 yere varmış. ben önce çankayadaki zannettim, hea dedim, atakulenin oralarda klay bulurum. 413'e binip giderim işte. ama oradaki crossroads olmadığını çıkmama 10 dakika kala öğrendim.
kalan kısıtlı zamanda hemen diğer yeri haritadan buldum, çevresindeki yerlere baktım ve konumunu kestirmeye çalıştım. sonra da çıktım zaten.

minibüse binmeden adama sordum emin olmak için "radyo odtü sokağından geçer mi?" diye. adam bilmez. terra sitesini bilmez, gentaş sitesini bilmez, alaçatı mezarlığını bilmez... bilmez oğlu bilmez. odtü tarafına giden sadece bu minibüs var dedi, hadi dedim bineyim bari.

yarım saat geçti, kümelenmiş yerler başladı. hepsi küme küme. dedim böyle mümkün değil bulamam. hoşdere-alaçatı otoyolu gibi bi şey okumuştum, o aklıma geldi. hoşdere yoluna bakıyorum artık. hoşdereye doğru gidiyoruz. ya da uzaklaşıyoruz bilmiyorum. siteler başladı, ben hepsini 0.72 sn'de taraya taraya ilerliyorum. yok. terra sitesi yok bi türlü.

bi yerde inecek vardı. minibüs durdu. o sırada sağıma soluma bakınırken terra oto yıkama gibi bi şey gördüm. aha dedim buralarda olmalı. yoksa sıçtım zaten, taksi falan bulmak zor.
baktım, radyo odtü sokağı yazıyo. orda inen adamı bulup sarılasım geldi abi sayende buldum diye.

indim işte, arkadaşıma haber vercem ama telefon mesaj atmıyo.aramadım da tl gitmesin diye. daha sonradan ne kadar bekleyeceğimi bilmediğim için dedim bi arayayım, eğer uzaktaysa pub kısmına girip orda beklerin. crossroads live bölümüne giremiyorum çünkü biletim olmadığı için. 10 dakikaya ordayız dedi. tamam dedim girmeye gerek yok beklerim.
15 dakika sonra da kaybolduk diye mesaj geldi, mesajın 10 dakika ardından da kendisi. 25 dakikada ben ön hazırlığı yaprdım orda. olmadı.


buraları hızlı geçicem. gittik dinledik bi güzel, en öndeydik hatta. çoğu şarkısına eşlik edemesem de çok eğlenddim. hatta konser bitiminde kulise gidip imza aldık. ben kendi adıma değil, kendisini çok seven bi arkadaşım adına aldım. bu kadar da ince düşünürüm.


sonra servise binip dönmek üzere çıktık. ama hangi servis?
servis falan yokmuş. aha dedik sıçtık. yol kenarında bi taksiye sorduk yüzüncü yıl işçi bloıklarına ne kadara götürürsünüz diye, 5 lira indirim yaparım taksimetreden dedi. ne kadar tutar yaklaşık diye sorduk, 45 50 falan diyince hıı tamam diyip çekildik.
şimdi 45 50 diyosa o yolda 65 70 olur mu korksuu sardı beni. gelen başka bi taksiyi durdurup 30 liraya götürür müsünüz dedik, yok diyip direkt ilerledi adam.

ardından otostopu denedik. zaten az geçen araba var, onlar da durmuyo.
haksız sayılmazlar, gece olmuş 2. ben olsam almazdım muhtemelen kimseyi arabama. bi de bineceğimiz insanlar da ayık değillerdir muhtemelen. onu da düşünüyoruz.
baktık kimse durmuyo, dedik daha insanlı bölgelere yürüyelim. fiti fiti yürürken arkamızdan woff woafff sesleri gelmeye başladı. yaşasın, bi üzerimize koşan köpek eksikti o da oldu.
arkadaşım arkana bakmadan biraz daha hızlanıp yürü dedim, kafamı hafif çevirip bakıyorum arada. bi elim de biber gazında sürekli. hatta cebimden çıkardım, öyle ilerliyorum.

köpek yaklaşınca yavaşladı, havlamayı kesip yürümeye başladı yanımızda. ama elin iti, güvenemiyosun ki!
durup dururken kırt diye elimizi kolumuzu kapıverse "sen benim oğlumdun..." diyemezsin. sağdan soldan gelen köpek havlamalarına yanımızdaki cevap verdi. acaba bizi koruyo mu la bu diye düşünmeye başladım. iyi bi köpekti bence o.
arkadaşım kendisine "ya gitsene, tanımadığın bilmediğin yerelre geldin" diyince dönüp acaba hangimiz tanımadığımız bilmediğimiz yerde ehi ehi ehi yaparak ortamı biraz yumuşatmaya çalıştım.


arada çamurlara da girdik. çamur ciddi anlamda çamur ama. bana bataklığa gömülerek ölmek istemiyorum dedirtecek bi çamurdu.
neyse ki 2 3 kere girdik böyle çamurlara. köpek tepelerden dolaşa dolaşa geliyo ama yine de. onu durduramadı.


arada sürekli arkamızı dönüp otostop çekmeye devam ediyoruz. tabi yine duran yok. o puntodan başka...

bi araba bizi takıp durdu! hemen yanına koşup (köpekle koştuk tabi) içer baktık. alkol kokusu var, olmamasını beklemiyodum ben zaten. 3 tane erkek. kötü bi şey. yanımdaki arkadaşım kız.
normalde 3 kişiyi biber gazıyla çok rahatça kendimizden uzak tutabilirim ama arabada olmamız buna engel olur. onlar kadar biz de etkileniriz. ama eli yüzü düzgün insanlardı.
bi de birisinin 8 aydır peşinden koştuğu kızla çıkmasını kutluyolarmış. dedik bunlar iyi insanlar, binelim. zaten başka duran da yok, yanımızda da bi köpek. hiç hoş değil.


işte konuştuk falan ama ben biber gazını çıkardım, sürekli elimde tutuyorum. en kötü ihtimalle direkt suratı hedef alıp kısa süreli sıkarım diye.
çorbacıya gideceklermiş. önce eve mi bırakalım, bi çorba içer misiniz diye sordular. o sevgilisi olan ısmarlıcakmış. olur içeriz diyip çorbacıya gittik. 2 arabalarmış, öndeki arabada da 2 kişi var. demin durmamışlar demek ki.
inincedaha rahat anladım, hepsinin eli yüzü düzgün. serseri tipi yok.


çorbamızı, çayımızı içtik, 79 liralık hesabı sevgililiye verdik oh mis.
dönüşte biber gazımı elime almadım, gayet eğlene eğlene döndük. hatta kapıya kadar bıraktırdık. çok güzel oldu.



gece arkadaşımda kaldım, sabah uyanınca düşündük hiçbi günümüz başladığı gibi bitmiyo.
bi kere de sıcak şarap içip birbirimize orhan veli şiirleri okuduktan sonra kokoreç yemiştik. dünü de bülent ortaçgil ile gayet nezih bi yerde başlatıp çorbacıda işkembelerle noktaladık.

biraz tehlikeliydi belki ama çok eğlendim ben. değişik bi şey. şimdiye kadar ot yaşadım, daha yeni yeni otluktan çıkıyorum. yine olsa, yine çekerim o otostopu!

6 yorum:

Cadenta dedi ki...

hehe çok eğlenceli :D bende biber gazıedinmeliyim insanın ne zaman ihtiyacı olacağı belli olmuyo:D rahat rahat otostopumu çekerim bu sayede..

googhan dedi ki...

biber gazı iyi yaa, kendini güvende hissediyosun. gerçi ilk zamanlarda herkese bi şüpheyle yaklaşıyosun ama sonradan geçiyo :D

arabada pek rahat kullanamayabilirsin ama. en kötü ihtimalle sıkıp el frenin çekersin. inip kaçarsın sonra da :D

Cadenta dedi ki...

biber gazından sonra zor toparlanır onlar.. koşupta kendini yormaya ne gerek var şimdi.. hem o kadar heyecan bünyeye zararlı:D

googhan dedi ki...

olsun, sen koş yine de. biber gazı bitebilir :D
hiç beklemediğim bi zamanda benimki pfssss diyip son nefesini vermişti

Demet dedi ki...

Sıcak şaraptan sonrası kopardı beni.. sdfjskjdfskjdhfkjsdhfkjhf

googhan dedi ki...

yapılmaması gereken şeyler yaptık... sonuçta belli bi sosyal statüye sahip insanlarız, yakışmadı.