27 Nisan 2012 Cuma

I (L) periodontoloji -II-

efenim hatırlarsanız zamanında periodontolojideki bi notu burda yazıp kendisini ne kadar çok sevdiğimi göstermiştim. şimdi sıra ikincisinde.bu seferki biraz daha anlaşılabilir (anlaşılabilirliği arada türkçe kelime kullanımından kaynaklanıyo)



Agresif periodontitislerle birlikte gözlenen nötrofil anormallikleri

nötropeni, agranülositosis
  nötrofil sayıları, kemotaksisi ve sekresyonu azaltır. şiddetli agresif periodontitis gözlenir.

chediak-higashi sendromu
  nötrofillerin grari karakteristik dev granüller haline gelir. agresif periodontitis ve oral ülserasyonlar görülür.

papillon-lefevre sendromu
  myeloperoksidaz eksikliği, kemotaksis bozukluğu ve fagositozla düşüklüğü ile seyreden multipl nötrofil fonksiyon defekti gösterir. erken yaşta şiddetli agresif periodontitis vardır.

lökosit adezyon yetmezliği I
  nötrofillerdeki CD18 molekülünün kaybı ile ortaya çıkar. kemotaksis ve fagositoz bozuktur. dokularda histolojik olarak nötrofillere rastlanmaz. erken yaşta primer ve daimi dentisyonda şiddetli periodontal yıkım gzlenir.

lökosit adezyon yetmezliği II
  nötrofillerde E ve P selektinin bağlandığı CD15 ligandı eksikliğidir. genç yaşta agresif periodontitis gözlenir.




slaytı okudum, bitirdim ve o an suratıma şu ifadenin geldiğini hissettim

sanırım gerçek anlamda gerizekalıyım. neden anlayamıyorum lan ben konuları!!!

3 yorum:

HuysuzKuzu dedi ki...

çünkü ne manaya geldiğini anlatmayarak sadece ezberlemen bekleniyor

seymsomething dedi ki...

şu postu okuma şeklin aynen şu;


efenim hatırlarsanız zamanında periodontolojideki bi notu burda yazıp kendisini ne kadar çok sevdiğimi göstermiştim. şimdi sıra ikincisinde.bu seferki biraz daha anlaşılabilir (anlaşılabilirliği arada türkçe kelime kullanımından kaynaklanıyo)

Agresif perblablabla birlikte gözlenen nötrofil anormallikleri

blabla, agblabla
nötrofil sayılar, kemotaksisi ve seresyonu azaltır. şiddetli agresif preblabla gözlenir.
.
.
.
(buraları üstten göz gezdirerek okudum)

yorumumun aslı: o ne biçim ders öyle ya fff

googhan dedi ki...

HuysuzKuzu
ondan sonra teorik bilgi tam olmasına rağmen pratik bilgiye aktarılamayan kullanışsız bi şeyden ileri gidemiyo.

en basitinden anestezi hakkında hepimiz bilmemiz gerekenleri biliyoruz ama önümüze birkaç anestezik koysalar, bi de enjektör verseler hangisinden ne kadar kullanacağımızı bilmiyoruz. sınıfın yarısının rapheyi bile bulacağını sanmıyorum ben.
teorikte herkes bilir ama.




seymsomething
ben de sevmiyorum kendilerini :D
geçen hasta olup rapor almıştım, kaçış yok kendilerinden illa girecem bu sınava.