13 Nisan 2012 Cuma

gökan alışverişte

ah efenim ah, benimle alışverişe çıkılmaz. bi boku beğenip almıyorum. ürünü beğensem bile parasını beğenip almıyorum çoğu zaman da, pintiyim.

dünü anlatayım hadi, sonra bugünü de anlatırım.
dün ütü alam diye kızılaya gittim. önce kızılay alışveriş merkezi adındaki boğucu mekanda migros, tansaş gibi her alışveriş merkezinde olan yerleri aradıysam da bulamadım. nerde la bunlar!?
eğer bulamadıysam benim mallığım ama koymadıysanız sizin mallığınız. karfursuz, kipasız avm mi olur lan!

neyse, ben saçma kat düzeni yüzünden ine çıka ine çıka yükselmeye çalıştım. sistem bi değişik, merdivenler tersime geldi hep. sonunda skerim lan yapacaanız binayı da diyip yürüyen merdivenlerden inmeye başladım. kolaymış aslında çıkmak, ben sistemi anlamamışım. bidaaki gidişimde aklımda olur dicem de gitmem bi daha muhtemelen. bok yesin kızılay avm.

neyse, çıktım ordan, yürürken baktım evkur'un açılışı var. o an her şeyi unutup girdim içeri. evet, evkurdan ütü alacaktım. bi anda 60 yaşında kadın gibi hissettim kendimi. menopoz sendromlarını atlatmış, kızını evlendirmiş, düğünde altınları kim alacak tartışması yapmış, oğluna habire çocuk yapın çocuk yapın diyen biri olmuştum. neyse ki ilk katta bilgisayar falan vardı da acıcık onlara bakıp bi kendime geldi. hazır olduğumu hissettiğimde başladım üst kata çıkmaya.
bozdolabı... çamasır makinesi... bulaş... ayol 1300 liraya bulaşıık makinesi mi olur, bizim hayriyenin gelini topkapıdan 250 liraya bulmuş. neyse devam edelim. ay melahat burda yok, üst kata bakalım bi de, ordadır belki.
dedim bak, buraya koym... 400 LİRA MI!!!
ohanes dedim onu görünce. böyle karşılanmamalıydım.
biraz daha bakıp en ucuzu bulmaya çalıştım, 70 liraya gördüm bi tane, peşin ne kadar olur dedim 58 mi ne öyle bi şey dediler. yok didim, sağol.


kapalı bi çarşıya girdim, kızılayın ortasında adam kessen kimsenin haberi olmaz. karman çorman bi yer. çıkamadım da. çıkışı bulamayınca telaş yaptım burda ölmek istemiyorum diye. neyse çıktım bi yerden, la burdan girmemiştim ki ben! gotunden çıkmışım, dön geri düzgün çıkışı bul. ara... ara... ara... IŞIK! heh, burası. temiz hava


daha sonra billuriye diye bi yere girdim, billuriye deniyomuş sanırım bunları satan yerlere. girişte bi güldüm, billur seni.
aşşaa indim, adama ütü alacağıdım ben dedim, daha hareket etmeden en ucuzunu gösterin diye girdim konuya. neyse gittik ütülerin yanına, adam saymaya başladı
hıbı hıbı mililitre buhar kapasitesine sahip
temassız ütüleme
lökö bölö derecede ütüleme özelliği...
baktım daha gidecek bu, adama "uzaya mekik göndermicem, çok bi özelliği olmasına gerek yok. ütülesin yeter" dedim duruldu.
durdurmasam abs esp ve otomatik fren sistemi falan saycaktı çünkü.
en çok ilgilendiğim nokta olan fiyatını sordum, 55 liraymış. internette 40 liraya vardı dedim, markasını sordu. eben. eben marka ütü. nerden bileyim markası ne! sinbodur o dedi, bunda 2 yıl garanti var dedi.
dedim haftada bir ya da 2 kere kullancam zaten, o da bikaç giysi zaten. öyle pek bi garantiye ihtiyaç yok. 15 lira daha fazla verip bunu al dedi. alırım almam, sağa ne la sağa ne. 15 liraya 1 hafta yemek yerim ben diyip çıktım.
eben marka ütü alcam çünkü ben, 2 sene garantili marka değil.

bi yerde felix gördüm, 50 lira dedi, peşine indirim dedim? yok dedi. ama bak 40 liralık buldum internetten dedim, yok dedi. herkes indirim yapıyo da bu niye pislik etti ki?

hemen yanında tefal vardı, bi de dedim burda bakayım.
ütü bakıyorum ben dedim, nası bi şe yolsun diye sordu, dedim ucuz olsun. en ucuzunu gösterin bana.
bi uzay mekiğinin yanına götürdü bu güzel dedi. 140 lira. en ucuzu bu mu diye sordum, oymuş. önce ben güldüm kadının karşısında, sonra o da gülmeye başladı. görüşürük şeker diyip çıktım. (demedim tabi, iygünler dedim)


mutfak gerekçleri satan bi yer buldum. önce artiz ne arar la bazarda dediysem de baktım ketıl, tost makinesi falan var dedim ütü de vardır.
ütü alcam ben diye girdim direkt. amacımı söylerim, hiç oyunlara girmem. öyle ütü alcam diye girip buzdolabı almam. neyse, deminki indirim yapılmayan feliximin aynısı vardı burda. 68 liradan 47 liraya inmiş. ustam sar ordan dedim. demedim tabi öyle. hea iyiymiş bu, 45 lira verem dedim. dedi zaten indirimle 47 lira oldu, daha indirim olmaz. düz hesap olsun, hem öğrenciyim ben 45 lira verem dedim, hadi al diye verdi elime.
ÜTÜYÜ!


40 yapar mıydı acaba diye düşünmeye başladım ama yapmazdı heralde. 2 lira bile indirmiyodu. senin için bi kutu sakız parası, ben 2 öğün yemek yerim yemekaanede o parayla.
aha bundan aldım işte
neyse efenim ütümü aldım, çamaşırlarım daha ben yurttan çıkmadan yıkanıyodu zaten, bitmiş program. kurutma makinesine attım hemen, ıslakkten ütülersem uğraştırırmış. kurudu keratalar, başladım ütülemeye.
sivitlerimi falan bi güzel ütüledim, kot pantolonumu ütüledim (olacaklardan habersiz), hatta ütü yeni ya heves edip donlarımı da ütüledim.
eğlenceli aslında. hayır don ütülemek değil, genel olarak ütü. arkada aha şu şarkı çalıyo


mutlu mesut dans ede ede ütüledim. kimsenin çamaşıraaneye girmemesi rezil olmamı engelledi, iyi oldu güzel oldu. bi ara creeping death çaldı. bi kulağımı müziğe verdim, bi elimdeki ütüye baktım. dedim ben naabıyorum? dedim hangisi bana ait değil bunların?
sonra sorgulamayı bırakıp ütüme devam ettim. daha camı pencereyi silicem, kısır yapıcam. yarın apartman günü bende. koca götlü hatice mana buluyodu her gelişinde, bakalım bu sefer ne dicek. kendi evini bok götürse de millete laf etmeyi biliyo. ay şekerim çıktı!

ütüyü bitirince çıktım yukarı, ütümü öpüp koydum yerine. tabanından öpmüşüm, yabışdı dudağım.



bugün kırlarda çimlerde otururken gördüm, pantolonumun yanında beyaz bi iz var, ütü izi. dikişin 2 cm arka yerinde her iki bacakta da var. yamık ütülemişim, bok gibi oldu. arkadaşım beyazlamış la o çıkmaz dediyse de takmadım. çıkmazsa boyarım tükenmezle, hallaallaaa!



bugünü de anlatacağıdım ama yazı çok uzadı. buraya kadar okyuyan var mıdır bilmiyorum ama okuduysan gözlerinden öpüyorum senin. tişikkür ederim.
bi ütü ancak bu kadar hevesli anlatılabilirdi heralde.

13 yorum:

huyumkurusun dedi ki...

en alt katta makromarket vardı değişmediyse:)orası çok tuhaf olmuş çok uzun ve dar asansörleri dolanırken yoruluyor insan ama kızılaya gerekliydi avm genede iyi olmuş.:)

huyumkurusun dedi ki...

Güle güle okudum ya ütü yapmayı hiç sevmem benimde öyle bir ütü vakam olmuştu.:)Benim bi tane yedeğe ayırdığım ütü vardı buralarda olsan veri verirdim ne olacak.:P

googhan dedi ki...

aaa göremedim ben onu, tepeye tepeye çıktım hep. sorun bendeymiş :D

kızılayın zaten sıkışık trafiğini daha da kötü yapar diye düşünüyodum ben ama gittiğimde pek bi karmaşa yoktu.



ütü almadan sordum zaten evde fazla ütü var mı diye. hatırlıyorum çünkü bi aralar tabanı yanık bi ütümüz vardı, yenisi gelince gözü yaşlı dolaba kaldırılmıştı.
yedek ütülerinizi de kullanınız efenim arada, siz bilmiyosunuz ama onlar üzülüyolar

huyumkurusun dedi ki...

Bursada o yönden iyi merkezde alışveriş merkezi 2 tane var 3. de yapılıyor.:)Kızılay sıkışık dediğin gibi ama kimse avm için kızılaya gitmez kızılaya giden avm ye uğrayabilir sadece. diğer avmler daha iyi ankarada çünkü ne yapsınlar kızılaydakini.:)

googhan dedi ki...

ankarada genel olarak şehir içinde değil öyle alışveriş merkezleri. bi 365'i biliyorum iç kısımlarda. onun haricinde cepa, forum ankara, ankuva, panora, ankamall falan vasıtayla ulaşılacak yerlerde.
gerçi ankamall pek dışarda kalmıyo ama etrafında ev yok, işyerleri var.

kızılayda da bi şey almak isteyen kıyıda köşede kalmış mağazalara gitsin, güzel indirim yapıyolarmış :D alışveriş merkezlerinde olmuyo hiç öyle.

HuysuzKuzu dedi ki...

ay pek güldüm, şarkı da şahanedir..

googhan dedi ki...

en eğlenceli şarkısı sanırım kendilerinin. düşünelim bakalım daha eğlendiğim var mı... ı-ıh yokmuş :D

googhan dedi ki...

gerçi singing, boat behind, rule my world falan var ama bir i'd rather dance with you değiller :D

huyumkurusun dedi ki...

Mimlendin bu arada.:)Yazmak istersen.

megalomanyak dedi ki...

hayfanfanii.blog.spot çalındı. oldu http://birhayfaningizlidefteri.blogspot.com/ buraya beklerim.:)

googhan dedi ki...

huyumkurusun
sınavlardan dolayı pek yazabileceğimi sanmıyorum ama kesin konuşmayayım şimdiden. daha bi mimim daha vardı, taa ne zaman yazcıam demiştim kaldı o da.



megalomanyak
çalanı bulup blog camiası olarak ağzını burnunu kırabilirdik aslında...

BAMBİ dedi ki...

Yeni ütün hayırlı olsun benim yerime de öp.


Ya o beyaz izler hep oluyo gıcık oluyorum ben her gün ütü yapan insan hala o beyaz izlerden kurtulamadım

googhan dedi ki...

sıcaggen öbmüşüm, dudağım yabışdığından beri öpemiyorum.


izlerle yaşamaya alıştım ben. yara izi gibi, hep benimle beraber olacaklar sanki. bi tane çenemin altında var ordan biliyorum, 1 cm uzunluğunda nurtopu gibi.