27 Mart 2012 Salı

I (L) periodontoloji

akşam periodontoloji çalışırken bi yerde takıldım kaldım, sinir stres yaptım kitabın başında. dedim bi yemekhaneye gidip karnımı doyurayım hem rahatlarım biraz.
gittim yemeğimi yedim bi güzel, yurtta oyunumu oynadım falan. tekrar oturdum dersin başına ama yok, ilerlemiyo. 10 satırlık yeri kabul etmiyo beyin. ikinci maddenin başında sistem iflas ediyo, baştan başlıyorum okumaya. elli kere okudum ama ı-ıh tık yok. orayı okumadan ilerleyemiyorum da, sinirden kitabı yicem şimdi!
yazam şuraya bi, blogu açtıkça karşıma çıksın.


alveolar process aşağıdakilerden oluşur:
1. haversian kemik ve kompakt kemik lamellası tarafından oluşturulan kortikal kemiğin eksternal plate'i
2. ince kompakt kemiğin oluşturduğu ve alveolar kemik proper diye isimlendirilen ve radyograflarda lamina dura olarak görülen, iç soket duvarı. histolojik olarak, içinden periodontal ligamenti, alveol kemiğin merkezi bileşeni olan kanselöz kemik ile birbirlerine bağlanan nörovasküler demetin geçtiği bir dizi açıklık (cribiform plate) içerir.
3. bu iki kompakt tabaka arasındaki, alveol kemiğini destekleyen, kanselöz trabeküller. interdental septum kompakt sınır içinde kanselöz destekleyici kemikten oluşur.

ek olarak, çene kemikleri, apikalde lokalize olan ancak diş ile ilişkili olmayan bazal kemiği içerir.



ohanes, yazınca tane tane ilerledim, daha bi anladım sanki. ikinci maddeyi anladım en azından. pek sevdiğimiz lamina durayı anlatıyomuş.
ilk madde external cortical plate imiş, internetten baktım.görsel bulamadım ama dış kısmı saran kemik plakası olarak düşünmekteyim kendilerini.
üçüncü maddede de iç kısımda kalan trabeküler kemikten bahsediyo muhtemelen.

görsel konulmayınca anlaşılmıyo tabi!
huysuzkuzu uğruyo arada buralara, eğer görürsen bi yorum olarak yazabilir misin bunların ne olduğunu. emin olmadan girmeyeyim sınava.

7 yorum:

HuysuzKuzu dedi ki...

dusa hazırlanan insana bu yapılır mı, laaan bize bu kdr detaylı anlatmadılar dersanede, sıçtım ben sınavda psikolojisine girdim, 25 gün kala motivasyonumu düşürdün ühühühüh...

anladığım hatırladıım ve bildiim kadarıyla iki tip kompakt kemiğimiz var 1.de anlatılan dışta kalanı, dediği gibi havers kanallarını içeren kısım, 2.si iç alveolar kemik,ligamentler buraya girip tutunduğu için cribriform plate olarak da düşünülüyor,bu 2.siküklerin etrafını sarıyo, 1.si ise dışta kalıyo, 3.sü de ikisinin arasında kalan daha süngerimsi tabaka. carranzan yok mu senin be ne biçim dişçisin orda resimler fln da var, resim şekil görmeden anlamak mümkün değil bunları hep havada kalır bebeğim!

good luck!

HuysuzKuzu dedi ki...

üşenmedin indirdim carranzayı baktım senin yazdığın zımbırtı onun birebir çevirisiymiş zaten, sonra üşenmedim kendi notlarımı da buldum onlara da baktım bizde az biraz farklı anlatılmış ama işin özü bu, aslında düşününce benim cuk die gözümün önüne gelio hangisinin noolduğu ama okuyup anlamak zor tabe yazık sana :/

googhan dedi ki...

öncelikle en yüce teşekkürlerimi sunuyorum.

birinci madde tüm alveol kemiğinin etrafını saran yapı o zaman.
ikincisi periodontal ligamentlerin tutunduğu kısım. aynı zamanda çevresindeki -üçüncü maddede anlatılan- kemikten daha dens yapıda olduğu için radyolojideki lamina dura dediğimiz yer.
"2. siküklerin etrafını sarıyo" cümlesini anlayamadım ama. sirkülerin demek istediysen hnerde bu sirküler?
üçüncüsü de alveol kemiğinin kendi iç kısmını oluşturan yapı.
umarım doğru anlamışımdır :D

carranza bende yok ama kütüpaanede vardı sanırım. onda da ingilizceyi anlıcam diye beyin iki işi bi arada yapmaya çalışıyo ama hiç anlamamaktan iyidir. yarın gidip şekilden falan bakayım ben ona


üşenmediğin için teşekkürX2 oldu :D
oturup notları bulman ayrıca mutlulandırdı beni.
yarın o çizimlere falan bakayım ben bi.


ya bi de senin blog profilinde görülmüyo. bi tane daha bi de var, hangi okuldan mezunsun?

HuysuzKuzu dedi ki...

2. siküklerin etrafını sarıyo = 2.si köklerin etrafını sarıyo :) bi yorganı al kendine sar, nevresimin dışı 1. madde, seni saran tarafı 2. madde, arada kalan içindeki yorgan da 3 gibi işte, doğru anladın sanırsam.
blog yazmıyorum ondan göremiyosun, marmara çıkışlıyım

googhan dedi ki...

alveol kemiği ve yorgan birbiriyle bu kadar bağdaştırılamazdı herhalde :D
ama gayet açıklayıcı oldu, okulda da böyle anlatsalar can kurban o okula. hadi anlaşılırlığı geçtim, slaytlardan resimleri çıkarmasalar yeter

HuysuzKuzu dedi ki...

perionun o kavramları zor ya, o cepmiş bağlantı epiteliymiş ataşman kaybıymış uyuz oluyorum komple, diştaşı temizlemeye bayılırım ama o ayrı :D 2mm lik cebin bilimi mi olur diye boşa demiyolar :P

googhan dedi ki...

izlediğim hastanın diştaşlarını temizleyen dönem 5 öğrencisi kretuarı eline sapladığından beri biraz tırsarak yaklaşıyorum diştaşı temizliğine :D

"hepatit gibi kanla bulaşan hastalığınız var mı" diye sorarken de gözlerindeki aids korkusunu gördüm :D
gerçi bulaşma olasılığı düşüktü, bi derste görmüştük ama düşük de olsa insan korkuyor.