21 Şubat 2012 Salı

klinik gözlem aşama 1 - periodontoloji (düğünümüz var da kızım)

hey hey hey bugün ilk klinik gözlemime çıktım. ÖLÜNÜR!!!
okulun içinde kendimi yerden yere atasım geldi benim yerim preklinik değil, burası diye.

periodontoloji, pek sevilmeyen bi bölüm. hem bi şey bilmiyoruz doğru dürüst, hem de deli gibi diştaşı temizleyenleri seyrediyosun, sıkıcı....
derlerdi. değil!

bi kere ilk defa hastalarla karşılaşıyosun. bissürü değişik insanlar var. mesela gayet bizimle konuşup espriler yapan adam, düğünü olduğunu yaklaşık 7 kere söyleyen bi kadın... çok hoştu.

dur, ilk kısımdan başlayayım. önce toplantı odasına geçip 2 saat bilgi aldık. sıkıntıdan önümdeki bilgisayarı yiyesim geldi. sıkıcı aşamayı geçiyorum, direkt gözlem kısmı!
lan bu kadar eğlenceli miydin sen periodontoloji dedim. hasta başına ikişer kişi gidip izledik naabıyolar neediyolar diye. ben buna ek olarak spanç falan açtım. sürekli "o ne?" "bununla naabıyoruz?" "o dişe noolmuş öyle" gibi sorular sorup durdum. hiçbi hekim de sıkılmadı, gayet güzel etkileşim oldu.


bi hastayı anlatmazsam ölürüm.
başta da dediğim kadın. daha otururken fark ettim, bi değişikti. böyle sevecen teyzeler olur ya hafif toplu, onlardan. alt 2 dişinin sallandığını, düğünleri olduğu için çektirmediğini, onların temizlenmeyeceğini söyledi. hekim normal bi şekilde tedaviye başladı ama hasta susmuyo.

doktor-herhangi bi alerjiniz var mı?
hasta-her şeye var kızım
d-anestezik maddelere fal...
h-var var hepsine var
d-tamam açalım ağzımızı

d-bu iki dişe işlem yapmıyoruz di mi
h-yok, onlar çekilcek ama düğünden sonra. düğünümüz var da bizim
d-anladım. açalım tekrar

h- ağzım kanadı di mi?
d- evet ama sorun değil
h- tüküreyim mi?
d- önemli değil, devam edebiliririz
h- yok yok tüküreyim ben
d- birazdan zaten ağzınızı çalk... (kadın kalkar ve bi güzel tükürür)

h- çenemi açamıyorum fazla yerinden çıkıyomuş da
d- tamam fazla açmanıza gerek yok zaten
h- açamıyorum yani
d- anlıyorum, devam edelim

gökan- o patların renkleri neden farklı?
d- tatlandırıcısı belli olsun diye. bazısı naneli, bazısı çilekl...
h- düğünümüz var bizim, o dişler dursun o zamana kadar diye çektirmiyorum
burda hekimle göz göze geldik ve o hiç istifini bozmazken ben koşa koşa arkaya gidip bi güzel güldüm rahatladım

tabi o da gülmedi değil, tedavi bitiminde beraber güldük "düğünümüz var" diyerek. yaptığımız kötü bi şey mi? belki. ama orda sürekli ciddiyet çekilmiyo, arada gerekiyomuş böyle.

g- ağzında kretuar varken konuşması zor olsagerek
d- susmuyo ki! koca kretuar var, hala konuşacam diyo


bi de doktor demek yanlış ama hekim yazarsam karışır diye öyle yzdım. normalde stj dt olarak geçiyolar. dt diş tabibi



en eğlencesiz gözlemlerden ve stajdan olmasına rağmen gayet güzel vakit geçirebildim orda. sabahtan akşama kadar olsa gıkımı çıkarmaz dururum. he ilerde bıkıcam belki ama yok lan, burdan bıkılmaz. aşırı bi sevgi var içimde, yarın da olsa, sonraki gün de olsa hele hele der giderim.

25 yorum:

AtYarışındaki Eşek dedi ki...

Oglum seni ilk defa bole goruyorum, nedir bu icindeki perio aski? He?
Doktor iyiymis :D teyze de su yanaklari sıkmalik olanlardansa tadindan yenmez zaten ehuheu :D

googhan dedi ki...

perio değil, genel olarak diş hekimliğine aşkım var :D

teyze de gün teyzesi diyim anla :D
tabi klinikte teyze amca yok, hanım bey şeklindeyiz

AtYarışındaki Eşek dedi ki...

haccepede randevu almak zor olmasa, hadi bi nebze randevu alma ihtimalim var, yok hacim, imkansiz gibi.

googhan dedi ki...

zor, ona lafım yok. anca biz öğrenci falanız diye araya sıkışıp iki dolgu yaptırabiliyoruz :D

Milena dedi ki...

ya doktor bey pardon hekim bey ay olmadı st.hekim bey bu kez oldumu bilemedim bizde gelenektir doktor gördünmü sorarsın malum kan sulandırıcı kullanan hastalara nasıl diş temizliği yapıyosunuz ben dişçimden kaçıyorum 4 senedir ama bi sonu olmalı:)

googhan dedi ki...

daha stj dt bike olmadığım için yanıtlayamam bu soruyu :D
diş hekimi varıdı aslında blogta ama çok nadir uğruyo, gelince de okuyup gidiyomuş.

diş hekiminize sorarsanız çok çok daha iyi olur. zira diagnozdan bütünlemeye kaldım, periodontoloji dersini de yeni alıyorum, sorun da bu iki bölümle ilgili. dediğim şey muhtemelen yanlıştır.


-------tavsiye değil, kendi fikrim-----
yanlışım varsa Huysuz Kuzu gelip düzeltirse sevinirim.
eğer ben olsaydım diş taşı temizliğinde çıkan kan miktarı çok olmadığından işlem öncesi bi şey yapmazdım.

eğer dişeti iltihabı varsa ve kanama riski fazlaysa konsültasyon isteyip işleme ondan sonra başlardım. cerrahi işlemlerden 4 gün önce coumadin'in kesildiğini biliyorum. yüksek kanama riskinde risk almaz, önce doktora danışırdım.

seymsomething dedi ki...

bak bak diş hekimi olucam diyosun ama şurda bi teyzenin dediklerine gülmeden geçememişsin ayıp ayıp asdfghjklş. yazık kadının düğünü varmış dişsiz mi gitsin ama hatırlatıyo işte ahahahahah

googhan dedi ki...

gittikten sonra bakan ablayla birbirimize düğünümüz var da gızım dedik zaten bol bol :D

orda ben olsam gülerdim muhtemelen, biraz durdurmama lazım kendimi :D

seymsomething dedi ki...

Zamanla alısırsın öyle teyzelere merak etme ahahah

googhan dedi ki...

pek sanmıyorum :D
genelde gülerim ben sürekli, yine yapıcaamı düşünüyorum ama bakalım...

seymsomething dedi ki...

En kotu meslegi cok sevdigin icin oldugunu soylersin :D

Cadenta dedi ki...

Benimde pazartesi bilmemne operasyonum var hacettepede ama çok tırsıyorum :D doktorları 'birazcık ürkütücü'. bana bağırmasınlar diye gülümsemketen yüzümde kalıcı gülümseme bozukluğu yaşanacak yakında :D
Böyle teyzelere bayılıyorum, onlar da bana... 100 kişiyle dolu bir odada beni bulabilme gibi bir yetenekleri var, herşeylerini anlatıyorlar. çok hoş, hele sıra falan bekliyorsan tüm sıkıntını alıp götürüyorlar:D

googhan dedi ki...

seymsomething
pek inandırıcı olmucaanı bi örnekle görelim isterseniz efenim
hasta- oğlum düşünümüz var da ondan çekt...
gökan- ahahahahah. ay pardon mesleğimi çok seviyorum da ondan gülüyorum böyle.

ı-ıh yemezler


Cadenta
bilmemne dediğin operasyonu gerçekten bilmiyosan kötü bi şey bu. bi öğren bakalım kesip biççekler mi naapçaklar

ben sadece diş hekimliğine gittim hacettepede, orda sıra beklerken de konuşma kalkanım vardı üstümde, kimse bi şey anlatmadı. kendi okulum olduğu için sürekli tanıdık birilerini görüyorum zaten, onların yanına gittim hep. böylece hiç yaşlı kadın konuşmasına yakalanmadım :D

seymsomething dedi ki...

Daha zamanin var o arada maske arkasindan nasil sessiz gulunur ona calis :D sonra koca koca adamlar "benim canim yaniyo siz egleniyorsunuz" diyip dalmasin :D

googhan dedi ki...

gözler açıkta, gülünce zaten çekik olan gözler iyice çekiliyo direkt belli oluyo saklayamıyorum :D

seymsomething dedi ki...

Ohoooo o zaman cok yanlis bi meslegi secmissin de haberin yok :D

googhan dedi ki...

gözlükle çalışayım dicem, zaten ağız içi karanlık iyice kötü olur o zaman.
neyse gülmemeye çalışçaz artık naabalım :D

seymsomething dedi ki...

Alışırsın alışırsın (yani umarim O_o) :D

googhan dedi ki...

bekleyip göriciiz...

Cadenta dedi ki...

yazık sana koruma kalkanı falan, hayatın en eğlenceli kısımlarını kaçırıyorsun.. bilmemne operasyonun aslında ne operasyonu olduğunu biliyorumda düşünmemeye çalışıyorum :D itiraf etmekten utanıyor olsam da tırsıyorum...

googhan dedi ki...

tabi, inanılmaz eğlenceli anlar gidiyo da farkına varamıyorum işte :D

operasyondan korkabilirsin tabi ama düşünmemek zor olsagerek. onun yerine dalga geçebilirsen daha bi sevimli, daha bi pıtırcık, daha bi köfte operasyon olabilir.
şimdiden geçmiş olsun dileklerimi ileteyim efenim

Cadenta dedi ki...

ahhhaaahhaa... girdim ve çıktım. bu işi halleden doktora karşı pek hoş olmayan hisler beslesemde xD ben ciddiye almıycm ama tüm sülale hastaneye gelince ürkmemek elde değil :D ama bu sayede dünden beri her isteğim yerine getiriliyor. alaaddinin lambasını bulmuş gibiyim:D

googhan dedi ki...

sorunsuz bi şekilde atlattıysan iyi bari :D
doktor konusunuysa anlayamadım

böyle zamanlarda elindeki gücü kullanmak lazım tabi. her zaman sahip olamazsın buna :D

Krem Karamel dedi ki...

bu da mesleğini sevmek gibi bişi sanırım. ne güzel

googhan dedi ki...

I (L) diş hekimliği diyorum :D

sınavda aynı puanı yapsam kesinlikle tekrar hacettepe dişi yazarım. final dönemi hariç bi pişmanlığım da olmaz.