18 Şubat 2012 Cumartesi

bitti mi lan şimdi?!

finallerim bitti sonunda. bitmesiyle birlikte 66 saatlik tatilime de başlamış oldum, her dakika değerli.
şöyle finallere bi bakış atacak olursak; diagnozdan kalıyorum. radyoloji ve tedaviden geçme ihtimalim çok yüksek olmasına rağmen kesinlik yok. diğer derslerdeyse nerdeyse kesin olarak geçtim diyebilirim.

anesteziden A2 almışım mesela. hatta bi soru daha yapsam A1 olacağıdı. he gelsen bi enjektör verip hadi uyuştur şu hastanın üst 1. küçük azısını desen bi bok yapamam. muhtemelen bupivacain kullanırım, 2 cc yeter sanırım. anatomi atlasından da infraorbital foramenden girip basarım anesteziği. bilen biri varsa yöntemimin doğru olup olmadığını söylerse memnun olurum. eğer doğruysa halay çekicem de.

ortodonti ve protez de iyi geçti. hadi protez tamam hasta gelse bi şeyler yaparım belki ama ortodontide bilgim sıfır. ön dişlere 500 gr kuvvet uygulayıp 2 ay sonra hastanın çenesini eline verip yollayabilirim.

emin olamadığım tedavidense anestezi kısmını atlatırsam hasta bakabileceğimi düşünüyorum. radyolojidense radyografları inceleyip verdiğim tanılar genelde doğru çıkıyo, onu da becerebilirim.

kalacağım diagnozdansa kalmayı hak ediyorum gerçekten. hastamda başka bi sistemik hastalık olsa nasıl yaklaşacağımı bilmiyorum. en azından sınav sorusunda KOAH olan bi hastaya hangisinin yapılması gerektiğine destek oksijen verilmeli demedim. manyak, adamın solunumunu iyice çökertecek.
ya da tansiyon hastasına adrenalinli lokal anestezik yapmayacağımı da biliyorum, bu da iyi bişiy bence.

cerrahide de yeterli görmüyorum kendimi. kapalı çekim tamam da açık çekim yapamam. zaten okulda açık çekimi de vermezler muhtemelen bana, klinikte falan da yapmam sterilizasyon sağlamak zor olduğu için. ama kapalı çekim yapabilirim. hangi dişe nasıl hareket vereceğimi biliyorum.


genel olarak baktığımızda kliniğe şöyle böyle hazır gibiyim.
he aileden birinin hastam olmasını ister miydim? henüz değil. kimseye de emanet etmezdim onları. biraz tecrübe kazandıktan sonraysa sınıftan 4-5 kişi hariç kimseye bırakmaz, kendim yapardım tedavilerini.
preklinikte hastanın ağzına ayna kaçırıldığını gördükten sonra iyice güvensizlik oluştu. kocaman ayna lan, nasıl tutamadın onu elinde!?
matriks taşıyıcı falan da düşürmüşlerdi ağzın içine. kesinlikle güvenemem onu yapan kişilere.

he ben çok mu harikaötesi dişler yapıyorum? hayır. ama asistanların beni hocaya "gökan en iyi öğrencilerimizdendir" diyip tanıtması yeter. moral vermek için değildi bu, preklinikte herkesin içinde söylendi. yine de ilk hastalarımın durumu konusunda endişeliyim.





dün 2 haftadan fazla suratımda olan sakallarımı kestim. yarın santim uzamış keratalar. az ama sürekli sakalsız görmeye alışan arkadaşlarım "robinson crusoe'a benzemişsin" dediler. aynada değişik bi herif görüyodum her gün, dün kendimi görebildim sonunda.



bilgisayarımı değiştirsem fena olmucak, bazı oyunları çalıştırmıyo artık pezevenk. halbuki zamanında ne güzeldin lan sen, niye böyle oldun ki yiğidim?
2 senede götü başı dağıttın ha!
gta 4 yükledim, tüm patchler kurulu, bilgisayarın tüm parçaların son sürümlerini indirdim yeter ki hızlansın biraz diye ama ı-ıh yok. 4 oynayamadan 5 çıkmasın yaa, kötü hissederim kendimi. CoD ve BF serilerinin de son versiyonlarını kaldırmadı. ekranına tükürüp rencide ettim.
3 yeni oyun yükledim, crusader kings 2, portal 2, world of tanks.
crusader kings yeni çıkan bi oyun olmasına rağmen takır takır çalıştırdı koçum. görüntü fazla yok ondandır dedim ama aynı platformdaki europa universalis divine wind'ı ıkınarak çalıştırmıştı. neyse eferim gözüme girdin.
world of tanks kuruldu, oynanmayı bekliyo ama portal 2'nin kurulum işlemi devam ettiğinden oyun ve kurulum bi anda yürüyüp bilgisayarın hayatı sorgulamasına sebep olmamak için büyük bi sabırla bekliyorum.
gerçi yüklenme bittiği anda portal 2'yi oynucam, WoT biraz daha bekleyebilir.
bi şey daha diyim, CK2 aşırı komplike bi oyunmuş, keşke birincisini oynasaydım başta. europa universalis geçmişime güvenerek başladım ama babayı aldım oyunda. hangi ülkeyi alsam isyan çıkıveriyo.



ankaranın karı çok güzel lan. beyle pıtır pıtır çok sevimli yağıyo. iyi de tutuyo pezevenk.
gerçi ziaur rahmanda bile kayan arabaları görünce sevimliliğini biraz daha sorgulamam gerektiğini düşünüyorum. her taraf yokuş sonuçta, ara sokaklarda kar tutunca pek güvenli durmuyo yollar. yokuş başlarında durup inmeyi düşünen sürücülere "o yol bayır aşağı, girer götüne dinazor daşşağı" diyip zaten gerilmiş adamın sinirlerini iyice bozup temiz bi sopa yemeyi düşünüyorum. fazla kanama morarma da olmaz, kar basıveririm hemen darbe alan yerlerime.
biraz daha az soğuk olsa daha de severiz tabi kendiler...
PORTAL 2 YÜKLENDİ LAAAAN!!!
OYUNU OYNAYIM Bİ SONRA YAZARIM KALAN KONULARI

8 yorum:

meraklikedi dedi ki...

pşşşt! Klavye! Hazır oyuna dalmışken sen ele geçir şu blogu lan! yine diş oymaya başladı, iğneler falan... kafayı yemiş sınavlardan... baktın oyun bitti, kar topu oynamaya gönder! yap bişiiler işte!

googhan dedi ki...

hoho, o bi kere olur. halamlara geldim, kablosuz klavyeyi yurtta bıraktım :D

hem o oyun bitmez. süfer bişiy. WoT oynamaya başlamadım bile, deli manyak dehşet bi oyunmuş

HuysuzKuzu dedi ki...

hepsini de gaayet güzel yapar başarırsın hiç merak etme :)

googhan dedi ki...

nerelerdesin sen yaa :D

labta asistansız kalmış gibi hissettim yokluğunda :D

HuysuzKuzu dedi ki...

haha buralardayım da okuyup kaçıyorum genelde, dus mus mahvetti beni ya kursa git ders çalış sosyal hayat sıfıra yakın, başlıycam dişine de uzmanlığına da..

googhan dedi ki...

ya diş hekimisin işte boşver bırak. senin durumunu deli gibi isteyenler de var (kendi sınıfım için konuşursam 130 kişi)

HuysuzKuzu dedi ki...

bi mezun olun da görcem ben sizi :)

googhan dedi ki...

dus o zamana saklanmış bi sorun benim için :D
gerçi ondan sonra da rahatlama yok, tez falan geliyo, obaaa gittikçe gidiyo böyle :D