15 Ocak 2012 Pazar

minibüs var mıdır acaba?

ankaraya dün ne biçim kar yağdı ha!
akşam 10 civarı tek bi kar tanesi yokken 1 gibi camdan dışarı bakmamla breh breh breh dedim dışardaki kara. yardırmış resmen.

iyi de tutmuş, halamlardan yurda nasıl döneceğimi kara kara düşünmekteyim.
otobüsle dönsem kızılayda ankaraya aktarma yaptıktan sonra ankaraydan inip yurda dönüş yolunu sevmiyorum. yokuş, merdiven bissürü şey var.
minibüsle dönsem hacettepe hastanesinin önünde inip pek sevgili okulumun içinde mutlu mesut yürüyorum. minibüs bu açıdan bakarsak otobüse çakarmış gibi geliyo ama onun da kötü yanları var efenim.
otobüsün kayması, savrulması çok zorken, üstelik gittiği yollarda hayvani yokuşlar yokken minibüs daha hafif olduğu için kayma ihtimali daha yüksek. bi de reşit galip caddesinden inmekte kendileri.
ankarada oturanlar bilir, ziaur rahmandan esata doğru giderken köşkün köşesinden bi sağ sol yaparsanız ordaki cadde. azıcık karda bile minibüs şoförlerinin birbirlerine "reşit galipte dikkat et" dediği yerden bahsediyoruz.

çankayada yerlerin halini görünce hiç götüm yemiyo o yokuşu. ama orasını geçince de problem yok. bence minibüsü tercih etmeliyim, hacettepe çoğoş oluyo kar yağınca.
otobüs bok yesin.





kablosuz klavyeyle fare sipariş etmiştim, gelmiş yurda. bi an önce gidip deneyesim var.
pek para harcamayı sevmem ama güzel bişiye benziyodu bu. şimdiki kullandığım fare arada bilgisayarla iletişimini kaybediyodu. nasıl oluyo bu? şöyle oluyo, *durip* -fare dur- *durup* -fare hareket et-.
özellikle oyunlarda sinir bozucu oluyodu. tam adama vurcam, fare hareket etmiyo. iyi küfürler ediyodum kendisine.
klavye de iyi oldu. bilgisayarın klavyesini kullandıkça görüntüsü boklaştığı için ikinci el değeri düşüyo. bi de dizüstülerin klavyeleri saçma bi şekilde pahalı. bozulmasın, sağlam dursun.
he tabi rahatlık da ayrı bi artı. yatağıma geçip rahat rahat kullanabilirim bilgisayarı. pil ömrü de iyiymiş, hassaslıkta da problem yokmuş, microsoft'un bi de kendileri. e daha ne olsun efenim.




minibüs seferleri devam ediyo mudur acaba yaa, bi de yoksa boşuna beklemeyim sokakta.



ncity yanmış.
ncity ne diceksiniz, kocaeli'de bi alışveriş merkezi. zamanında otoparkının yanında toprak, gepgeniş bi alan vardı. orda öğrendim araba kullanmayı.
orda öğrendim el freni tam indirilmemişken arabanın zor ilerlediğini.
orda öğrendim annemin "siz kullanın, ben mağazaları gezeyim" demesinin asıl sebebinin direksiyonu lap lup çevirmem sonucu arkada bi sağa bi sola savrulmaktan midesinin bulanması olduğunu.
orda öğrendim ortadaki pedalın fren, sağdaki pedalın gaz olduğunu.
ağlama ncity, beni de ağlatacaksın...

tabi orda milyon şeyi öğrenemedim.
yokuş olmadığı için yokuşta arabayı kaldırmayı öğrenemedim. o yokuşlarda stop ettirdiği için küfür yiyen sürücü bendim.
sağdan soldan araba fırlamadığı için diğer sürücüleri uyarmayı öğrenemedim. bu yüzden kornaya basıyorum zannederken öğlen vakti önümdeki adama selektör yaptım.
park edecek yer olmadığı için yola paralel park etmeyi hala bilmiyorum. evin önüne, gittiğimiz yerlere hep dik bi şekilde koyduğum için arabayı öğrenme fırsatım da olmadı. bi kere denedim sadece, onda da beceremeyip babama bıraktım sol ön koltuğu.

bi de ncity'de arabayı stop ettire ettire sürmeyi öğrenirken ehliyetim vardı. sen her önüne gelene ehliyet verirsen tabi yılda bilmemkaçyüz kişi trafik kazalarında ölür.
sen yokuşta kaldırmadan, arabayı park ettirmeden, dar yollarda sürdürmeden dümdüz, 4 şeritli yolda sınav yaparsan, dur kalk yaptırmazsan saçma sapan bi dolu sürücü dolar trafik. başkaları için demiyorum yalnızca, ben kendime de ehliyet vermezdim o sürüşümle.



o değil de minibüs var mıdır acaba?

38 yorum:

AtYarışındaki Eşek dedi ki...

Ankara'nın karı çok pis. Hatırlıyorum yani, yaşamasam da oralarda.
Bu arada o kadar minibüsle gittim hiç kaza olmadı, sıhhiyenin oralarda hep kaza oluyordu, hala da oluyor. Köprü...
Oğlum otobanda otomobil kullandığın zamanları bu blogtan okuyan bendim. Nasıl park edemiyorsun? Nasıl yokuşta stop ettiriyorsun! Ayıp lan!?
Klavye güzeldir candır, benim laptop 2. el zaten. Bozulsa bile ne? Gardaş alacak kazanırsa. :'( .
Bu arada temassızlık var farede, kabloyu kes benim yaptığım gibi. :D .

ekin dedi ki...

bir çankaya sakini (turan güneş yakınları) olarak bildiriyorum burdan geçiyor.

AniEtki-TersTepki dedi ki...

ncity yanmış hatta twitter'de tt mi ne olmuş. o derece. beni pek etkilemedi. en nihayetinde evden okula okuldan eve evdeyken de bloga giren biri olduğum için ncitynin önemini kavrayabilmiş değilim. her yer tükan dolu sonuçta. ama senin hatrına bi helva kavururum ncity için. gaz pedalı ve fren pedalı hassas bi konu ne de olsa.

googhan dedi ki...

ümut
gebzenin karından iyidir :D
en azından yağdıktan 2 saat sonra çamur olmuyo her taraf, olumlu açıdan bakmak lazım olaya.

köprü dediğin esatla sıhhiye arasındaki yer mi?
hani başçavuş sokaktan kaptırıp gittikten sonra bi anayola çıkıyosun. orasıysa hiç görmedim ben orda kaza.


otobanda yokuş yok işte ümutçuğum. düz yolda sorun olmuyo da azıcık handikap koysan önüme apışıp kalıyorum :D


la kabloyu niye keseyim :D
eski de olsa dı oricinılı bozmak istemem.




ekin
minibüs ziaur rahmandan gidiyo. turan güneşle birbirinin devamı değil miydi onlar?
yıldız kavşağından sağa değil de sola dönsek "ver elini turan güneş" derdik sanırım :D

ulus-seyran minibüsleri de tam gaz (gerçek anlamda tam gaz) devam etmekteler seferlerine

googhan dedi ki...

AntiEtki-TersTepki
ben yorumu yazarken senin yorum görükmüyodu ondan bi atlama oldu, art niyet yok yani :D

gaz ve frenden daha hassas bi konu varsa o da debriyaj gibi saçma bi yazılışı olan arkadaşımızdır. hala yokuşlarda sorun yaşıyorum kendisiyle.

helva kavurmaktansa künefe yapsan da yesek ne güzel olurdu ha!

ncity kocaeli için önemli bi arkadaş yalnız. bikaç alışveriş merkezi var zaten, biri de oydu. artık oraya gidecek insanlar yarım saat daha yol gidip gebze center'a gelirler, iyice bok olur.

Feli Jo dedi ki...

Buldun mu minibüs? :D Ben araba sürmeyi bilmediğim için hep rüyama girmeye başladı. Anneme bir şey oluyor acil arabaya biniyorum ama süremiyorum falan. İçler acısı.

googhan dedi ki...

buldum buldum :D

ben biliyorum da nooluyo?
biri rahatsızlansa o telaşla motoru bile çalıştıramam

seymsomething dedi ki...

ya çok kıskanıyorum! bi ben göremedim o karın dolu dolu yağışını hıkhık (okuyucu burada gözyaşlarını tutamaz). neyse artık böyle geldik böyle gidecek başka çarem yok :(

bende klavyem geçen sene aynı senin faren gibiydi. artık usbsini kasanın arkasından öne almıştum temassızlık oldukça çıkar-tak yapıyordum. tabi daha sonra isyana gelip onu da değiştirdim o ayrı mesele :D

ehliyeti hala bir şey göstermeden veriyorlar ya. işin kolay olduğunu düşünen yenge ve kuzenler bile aldı o mereti (dikkat! istanbulda trafiğe çıkmış +4 kadın şöfor bulunmaktadır). bide yapabilseler gam yemicem ama oluyor yani süremiyorlar fff. bi baksalar bana, beni örnek alsalar şöyle ahh ahh nerdeee

Feli Jo dedi ki...

Offf o telaş ayrı bir şey zaten. Lütfen başımıza gelmesin :O

Cessie dedi ki...

o değil de özlemişim olm

googhan dedi ki...

son zamanlarda çohoş yapmaya başladı. bi karış yoktu belki ama 5 parmak rahat var çankayayla sıhhiyede. diğer yerleri bilemiyciim.

klavyeyle temassızlık sorunum olamaz zaten, bilgisayarla bütünleşik kendileri ama fare sıkıntılıydı işte. para var huzur var diyip değiştirdim :D


burda bi kıskançlık sezdim. ehliyetin yoksa sezginin de ötesine gidip kanaat getirmiş olurum :D

googhan dedi ki...

aha araya 2 yorum daha yazılmış ben cevap verene kadar.
çok yavaşım sanırım


Feli Jo
babamı bi kere hastaaneye götürmüştüm ama bak.
gripti, iğne olmak için ama olsun götürdüm sonuçta :D


Cessie
e okuuu :D
yazıyosun bloga, buralara hiç uğramak yok (sitem var burada)

seymsomething dedi ki...

kıskançlığın alası orada kar yağdığı için yoksa ehliyet konusunda değil :D ailede herkes aldı ben sınava girmek istemediğimi söyleyip çıktım işin içinden :D yok abi ben sıkıntıya gelemem ya trafikte direksiyona kafamı gömerim ya da sağa sola vururum yani :D en iyi hiç bulaşmamak :D

googhan dedi ki...

ben yazılı sınava girmeden önceki gece hastalanmıştım, ateşim 40'a kadar çıkmıştı.
sabah burnum şelale gibi aka aka gittim sınava.


direksiyonda ben de arada kafamı gömüyorum. bisküvi yicem dice bariyerlere geçiriyodum bi keresinde :D

seymsomething dedi ki...

ankaranın iş çıkışının olduğu saatlerde istanbulun da hiçbir saatinde araba sürülmez valla ondan sende at kenara gitsin ehliyeti :D yada kimlik niyetine kullan ahaha

googhan dedi ki...

karanlık ve yağmurlu bi havada köprü trafiğine girdim der, havamı atarım :D

stres oldum yalnız orda :D
bi de didimden akçaya dönerken sanırım mıcırdan yol çizgilerinin görülmediği bi yerde öndeki arabanın farlarını takip ederek gitmiştim. orası da kötüydü. biraz daha ilerleyip babama verdim zaten sol ön koltuğu :D

seymsomething dedi ki...

e sen o kadar kötü değilsin en o zaman ya :D en azından sabır denen bi hede var ya sende ondan varmış :D

googhan dedi ki...

yokuşta dur-kalk yapmadığım sürece var. ama yokuşta arabayı durdurursam tekrar hareket ettirene kadar soğuk terler döküyorum ya geriye kaçırırsam arabayı diye :D


blog yine anlık mesajlaşma aracına döndü :D
tepede iki lafın belini kırıcı var, oraya gelirsen daha rahat oluyo (test edildi, onaylandı)

Feli Jo dedi ki...

Ooo götürmen yeter! Çok başarılıı!

googhan dedi ki...

konuşmada kopukluk oldu :D
neyi götürdüm?

sedeferdi dedi ki...

bir süredir seni takip ediyorum..dur hemen paronoyaya bağlama..sadece okuyorum..ben araba kullanmayı yuvam akarca rampasında öğrendim..dünya kayar bende araba kaymaz..iyi güzel..ncity yandı evet..sinemalar vardı o katta yazık oldu.flomar kampanyası var alışveriş dünyasında bi bak...hihhi

googhan dedi ki...

bi gebzeli olarak kocaeliye bağlı olmasına rağmen bilemedim o rampayı. yuvam akarcayı duydum ama rampasını görmedim.
"dünya kayar bende araba kaymaz" dediğine göre bayağı bi dik sanırım kendileri :D

ncity'den önce de bi şey vardı orda, depremde hasar görmüştü. lanetli midir nedir.



flomar yazısını nerden bulup okudun sen yaa :D

seymsomething dedi ki...

lafa atlamak istedim hehe. o flomar yazısını ben de okumuştum :D yani bulan buluyo arkadaş yazdıysan şaşırmayacaksın :P

googhan dedi ki...

bi kere bi fotoğrafımı koymuştum, ta kaç ay sonra çıktı karşıma o :D


bugunkü sınav da iyi geçti ha, haber vereyim dedim :D

seymsomething dedi ki...

söylemen çok iyi oldu onu nerede sorabilirim acaba O_o diye düşünüyordum :D -bide boş yere okul tatil olsun istedin nıcknıcknıck :D

googhan dedi ki...

mekana gel :D

(tiskindim bi an kendimden)

Feli Jo dedi ki...

Babanı arabayla hastaneye götürmüştün :D

googhan dedi ki...

hee :D

ya yok, o halde bile benden kat kat iyi araba kullanırdı :D

sedeferdi dedi ki...

yuvam akarca rampası iyi rampadır..flomar yazını muallim naci anadolu lisesinin diş hekimliği okumak isteyen bütün öğrencileri biliyor...

googhan dedi ki...

korkutmayın beni, dövcek misiniz naapçaksınız :D

ayrıca muallim naci anadolu lisesinin diş hekimliği okumak isteyen öğrencilerine sevgilerimi gönderiyorum, gelsinler güzel bölüm :D

sedeferdi dedi ki...

muallim naci anadolu lisesi öğrencileri seni niye dövsün?..ben o okulda öğretmenim. üniversite muhabbeti yaparken diş hekimliği okumak isteyen çocuklarıma daha önceden haberdar olduğum flomar edebi metininden söz ettim.sonra da yayıldı okula..sanıyorum içlerinden seni takip edenler var..dın dın dın dın dın dın dın dın dın....bu gün gebze inanç'a yenildik...

googhan dedi ki...

saygılar örtmenim!

diş hekimliğiyle ilgili daha güzel yazılar varken neden flomar? :D öğrencileri diş hekimliğinden soğutmanın ne gereği var şimdi :D


gebze inanç gözümde çok uç bi okuldu hep. sanırım sadece benim gözümde değil, genel olarak uç bi okul kendileri.

Gülen Tezer Üstün dedi ki...

googhan beygh; picamalar ne durumdA?
Sedeferdi nickli şahıs benim yakınen ikiz kardeşimdir. Seni takip ettiğimizi 1birimize söylememiştik oysa.
Florgoghanmar

googhan dedi ki...

teheeeeey, 2 kere yıkandı onlar :D

evet sevgili seyirciler, yıllardır görüşmeyen iki kardeşi blog olarak biz bir araya getirdik. şimdi sizleri de bu duygulu ana şahit olmaya davet ediyoruz...



o flomar en kısa sürede unutulmalı :D

Gülen Tezer Üstün dedi ki...

:D te hey o kadar uzun zaman oldu mu googhan; oysa daha dün gibi dün gibi :P Ben bicamalarıma kardeşim flormara taktı :D Uyarıyorum biz 1 araya gelince çok itici oluruz :D Hayatından bezmen an meselesi. Bizi 1 araya getirmek felaket öncesi gaflettir.
Tebrikler :D

googhan dedi ki...

gayet eğlencelisiniz aslında :D

tabi oldu, taa ne zaman yazmıştım o yazıyı :D

Gülen Tezer Üstün dedi ki...

Googhan bicamasız kalmana içim acımış demek ki unutamıyorum..
Ne eğlencesi resmen yardırıyoruz googhan :D
kop kop kop kop

googhan dedi ki...

efenim halime acıyacağınıza adresi alıp iki çift bicama göndereydiniz günlük kıyafetlerimle yatmazdım :D

obareeeyy!!!