24 Kasım 2011 Perşembe

öğüren, kusan olursa topuğuna sıkarım!

bugün diş gıcırdatma sorunum yüzünden protez bölümüne çıkıp gece plağı yapar mısınız dedim bi hocaya. kendisi splint mplint dese de anlamam ben ondan, gece plağı o benim için.

daha önce sınıfta kullanan bi arkadaşım vardı, onunla konuştum. bissürü kişi kullanamamış. neyse diyip çıktım protez bölümüne.

ilk olarak ölçü alıncak ağzımdan. çenenin negatifini çıkarmak olarak düşünebiliriz.
şimdi bize teorik olarak öğretilen şey üst çeneden ölçü alırken hastalarda öğürme refleksinin olduğu, bıngıl bıngıl oynaştıkları, hatta kusmaya kadar giden sorunlar olduğuydu. bu yüzden önce alttan başlanır ki hasta alışsın. benden sadece üst ölçüsü alındı, alışma şeyi falan yoktu hiç.

hoca aljinatı kaşığa koyarken unuttum ben o öğrüme problemini. hatta güle oynaya başladık işleme. nasıl konulcaanı falan anlattım "arkadan öne doğru bastıra bastıra gelceeniz hocam ehi ehi ehi" diye. kaşığı aldı, hiçbi sorun yaşamadan soktu ağzımın içine.

kaşık aha bu

öğürme refleksi gibi bi şey kesinlikle yok. hiçbi rahatsızlık duymadım ağzımdayken. ilere bi gün ölçü alırken öğğggh hhüüööö gibi şeyler yaparsanız takmam söyleyim. biliyorum çünkü artık nası bi duygu olduğunu, bi bok olmuyo.
belli bi zaman geçtikten sonra yutkunma isteği oluyo ama dizginlenmicek gibi değil. oturup yarım saat tutmuyo da zetan, 1-2 dakika kaldı ağzımda.



ilerde yapıcaam şeyleri kendi üzerimde yaptırmak güzel bişiy. empati kurmak daha rahat olabilir
mesela hiçbi zaman hastama 6 kere enjeksiyon yapmam (yapılması gerekiyosa ayrı tabi ama kendi hatamdan 2 kere olmadıysa 3.yü denemeye gerek yok). o ağrıyı tanımlayamıyorum şu anda. kevgire dönmüştü ağzım.



yakın zamanda yirmiliklerimi de çektirerek şimdiye kadar bulaşmadığım bölümler olan ortodonti ve cerrahiden de cerrahiyi ziyaret etmiş olucam. sınavlar bitsin, rahat rahat gitsin dişlerim. şişiyo falan, hoş değil.
(he bi de periodontolojiyle bi işim olmamıştı, onu unuttum)

38 yorum:

At Yarışındaki Eşek dedi ki...

Dolgu lazım bana bea! :D Mezun olmanı bekleyemem, gelecek yıl ya da bu yaz kapılarını aç geliyorum gök!

googhan dedi ki...

HuysuzKuzu var blogta. ona söyle, bana değil :D


kapılarımı seneye açıcam umarım. okulun içinde hıfıl hıfıl koşturan kişi benimdir.
beni bul ve "naber laaan" diye bağır. muhtemelen "onikibıçıkta bul beni olooom" diye baarır, koşmaya devam ederim :D

mavi dedi ki...

o lanet kalıp şeysinden ağzıma kaç kere girdi bilmiyorum. Alçıyı bildiğin bodozlama sokuyordu ağzıma ya. Bide o hafif donunca geri çekerlerden çıkan ses var ya. Hani dudaklarından koparken. Fucuk mucuk diye. IyYyy. Tadı falan da yok tatsız bir şey. Bide o alçıyı koydukları plastik gibi şey ağzımdan büyüktü ama doktor bir güzel sokuyordu sağolsun. Yine kötü anılarr =/

:: RockunzeL :: dedi ki...

Bende olmuştu ya o öğürme refleksi ama öyle uzun süreli değil anlık bişeydi :D

googhan dedi ki...

yan sokuluyo, bu şekilde giriyo zaten ağza :D

o fucuk mucuk sesi çok ıyı bişiy aslında. doğru yapıldığını gösteriyo işlemin. cırccc diye bi ses gelirse kötü asıl, yırtılmış oluyo, işlem tekrarlanıyo.

kendisinin kokusuna hayranım ben ama silikozis mi ne yapıyomuş, koklamayı bıraktım :D

googhan dedi ki...

::Rockunzel::
ya senin yorum yokken yazdım ben cevabı, sanki es geçmişşim gibi oldu ama yok öyle şeyler :D


bende mi hissizlik var acaba?
anlık falan hiç olmadı, eğlenceliydi bile :D

Missbone dedi ki...

Iy tel taktığım günler geldi aklıma. Ölçü alıcaz diye sokup duruolardı ağzıma şu salak şeyi ya. Ama ben her defasında öğürüyordum.:D

googhan dedi ki...

efendim kendim denedim, öğrülcek bi yanı yok bu işin yaa. yarın hocaya gidip "boğazıma boğazıma ver, boğazıma boğazıma" diye zorla öğürttürcem kendimi.

mesela şimdi parmaamı ta geriye kadar götürdüm, orda öğürme refleksi oluştu ama ölçü kağığı oraya kadar gitmiyo :D

nini dedi ki...

ben de dişlerimi sıkıyorum çok uyurken. uyanınca çenem acıyor oluyor. hatta bazen stresle mi alakalı bilmiyorum ama gündüzleride kendimi dişlerimi sıkarken buluyorum. nedir bunun çaresi, nedir nedir nedir googhan?

At Yarışındaki Eşek dedi ki...

Oha döverim lan seni TIFIL!!!
12.30 bilmem ben yapışırım yakana, DOKTOR yaşıcak mıyım? derim!

googhan dedi ki...

nini
bilmem :D
stres falan diyolar diş sıkmayı, gıcırdatmayı. bilemedim şimdi :D


Ümut
tıfıl mı!!! karnına fururum olum senin.

muhtemelen yaşıcaksın der eki eki yapar kaçarım :D

lilanur_43 dedi ki...

Geçmiş olsun:) Seneye aç kapılarını at yarışındaki Eşek ile seni buluruz ...olmadı basarız altını üstünü getiririz okulun ....:)))) sohbete koptum ...Şaka bir yana
Merak ettiğim gece plağını kullanırken rahatsızlık hissedip hissetmediğin....

googhan dedi ki...

işte onu ben de merak ediyorum :D
daha ölçü aldı sadece, haftaya gidicem almaya.


okulun içi güvenlik kaynıyo, ık dediğiniz anda "abi tutun abiee" diye baarırım :D

At Yarışındaki Eşek dedi ki...

Olum kaçma işte! Doktor olcan lan! Sorumluluğunu bil! Bak şimdiden isyankar hasta moduna girdim zaten.

googhan dedi ki...

senden kaçılır mı hiç ümutçuğum :D
onikibıçık derken öğle arasını kastediyodum, bol bol zaman ayırmak için :D

At Yarışındaki Eşek dedi ki...

Yemek yicez ondan sonra :D

googhan dedi ki...

dişler fırçalandığı sürece tamam :D

lilanur_43 dedi ki...

Ümit ile okul güvenliğini atlatırdık, ben korkan hasta modundayım:D

googhan dedi ki...

ümut aslında umut :D
ama ümit de iyi evet.


korkmana gerek yok, pratik notlarım gayet hoş. anestezimi noolur sen yap isteği geldi birinden :D

lilanur_43 dedi ki...

Tamam umut:) Pratik notlar iyidir.:D mezun olduktan sonra her gün diş tedavisi ile meşgul olacaksın sanada şimdiden kolay gelsin:D D

googhan dedi ki...

teşekkür ederim :D

bi an önce mezun olmak istiyorum artık.

lilanur_43 dedi ki...

Sen mezun olacaksın az kaldı sayılır dayan; bende bu yıl üniversite sınavını kazanmak istiyorum:) İnşallah tüm isteklerimizi gerçekleştiririz .:D

googhan dedi ki...

gerçekleşir. yani benim mezuniyetim kesin olmamakla birlikte senin üniversite isteğin gerçekleşir.

daha okulum yarılanmadı bile :D

lilanur_43 dedi ki...

Ben son yılın diye düşünmüştüm:D seninde gerçekleşir ....

googhan dedi ki...

beyinden yoksun olmam büyük bi problem :D

lilanur_43 dedi ki...

Rica ederim :)

gwen + cats dedi ki...

aylardır diş hekimine taşınıp duruyorum. kırılan kemik sesi de iğrenç birşeymiş ayrıca. bütün diş hekimlerinden nefret ediyorum!

HuysuzKuzu dedi ki...

@gwen+cats inan biz de hastalara bayılmıyoruz ama yapıcak bir şey yok bu işi de birilerinin yapması lazım di mi?

ayrıca gökhan benim de bir miktar bulantı refleksim var şahsen :) ama azıcık minicik..

hem protez kliniğine geçince inan siz o hocaların asistanların gibi ölçü almayı henüz öğrenmemiş olduğunuzdan öğüren kusan hastadan geçilmeyecek ortalık :) ya aljinat cıvık olacak, ya fazla koyacaksınız, ya da o telaşla önden arkaya bastıracaksınız falan :) kızma hastalara kusarlarsa =)

bi de plak yapılırkene altlı üstlü ölçü lazım nasıl okul lan orası niye bi tek üstten aldılar!??

At Yarışındaki Eşek dedi ki...

İntihara meyilli bi psikopata dönüşeceksin Gök! Dentistler'de yapılan bi araştırmaya göre intiharı düşünenlerin oranı çok yüksekmiş tabii bunu hayata geçiren cengaverlerin sayısı pek de az değil. Araştırmam lazım :D

googhan dedi ki...

gwen + cats
bu nefretini gecenin bi yarısı dişinde dayanılmaz bi ağrı başladığında tekrar düşün. o ağrıyı geçircek tek kişi diş hekimleri.



HuysuzKuzu
hadi ilk zamanlarda deneyimsizlikten sorun çıkar ama kaşığı ters taraftan kaldırmak ayrı bi yetenek ister :D
burda parmak koymalık bi yer var, burdan bassam çıkar heralde diye düşünülmüş olabilir. (ilerde ben yaparsam eğer pis rezil olurum yalnız bu yazı üstüne)

ben de altlı üstlü ölçü bekliyodum, tek çeneden aldı. bi de asistanı geçtim, direkt olarak hocaydı adam. öğrenci yapsa tamam belki ama asistan yapmaz deriz. e bu ondan da ileri bi seviye :D
bi bildiği vardır heralde



Ümut
bakmıcam olum o istatistiklere!
HAYIR BAKMICAM!!!

hakkaten çok mu lan :/

gwen + cats dedi ki...

üç aydan beri yurtdışında, yabanellerdeyim ve buraya ayak bastığımın ikinci günü şahane bir diş ağrısı peydah oldu. bir tarafı hallettik derken diğer tarafı çıktı. 3 aydır sürekli dişçiye taşınıyorum. biraz da bu yüzden nefret ettim.

HuysuzKuzu dedi ki...

@gwen+cats ama canım sen de dişlerine bakma bakma sonra gel bizden nefret et olacak iş değil, valla biz çürütmüyoruz onları yemin ederim bak!

gökhan eminim altlı üstlü alınması lazım onlar seni başlarında savmış :)

intihar oranı da en çok bayan diş hekimlerinde görülüyor için rahat olsun :) ben daha depresif erkek dişçi görmedim hatunlar da bayılıyor nedense size, kliniklerde bizim çocuklara yazarlardı sürekli ;)

gwen + cats dedi ki...

sorun maalesef dişlerime bakmamaktan kaynaklı değildi. ortodontik tedavi akabininde başıma gelenler yüzündendi. :/

HuysuzKuzu dedi ki...

üzücü, umarım bundan sonra sadece kontrol amaçlı oturursun o koltuğa.. :)

At Yarışındaki Eşek dedi ki...

Olum yorumuma baksana! :D
http://googhan.blogspot.com/2011/07/bitti-bittim.html

:D

googhan dedi ki...

gwen + cats
benim çocukluğum diş hekimlerinde geçti, daha da çok sevdim bu yüzden :D


HuysuzKuzu
ya hatta sordum hocam alt almıcak mısınız diye, hayır dedi. nası olcak diye düşünüyorum ben de. altı da alaydı eyiydi.

kim onlar!? gördüğünü yönlendir bana, telefonum 0536836... şaka tabi :D
(he olursa kötü mü olur? hayır)



At Yarışındaki Eşek
biliyom o yorumunu. hatta okuduktan soora seeretmiştim o filmi :D

intaar etmicem ümut!!!
(umarım)

At Yarışındaki Eşek dedi ki...

Peşinden giderim yapma öyle bi delilik! :D

googhan dedi ki...

bi yere gittiğimiz yok, otur oturduğun yerde :D