3 Kasım 2011 Perşembe

hastanelerden çıkamadım

bugün kan vermeye gittim bi hasta için.
dün sınıfa girdiğimde görmüştüm b (+) kana ihtiyaç var diye, onkolojide yatan biri için lazımmış. tamam dedim, ben verebilirim kan.

bugün öğle arasında gidip vercektim. dersten bi 15 dakika erken çıkıp hastaneye gittim, beni bekleyen adamı gördüm falan. hemşire bulmaya giittik, kadın baktı bana "kaç kilosu sen?" dedi. dedim 53 kiloydum ama ufak değişiklikler olmuş olabilir. yok olmaz dedi, en az 60 kilo olmam gerekiyomuş.
piiğ dedim, kan bile almıyolar benen, o kadar aciz gördüler.

neyse adam üzüldü tabi, ben de üzüldüm ama onunkini görebiliyodum sadece. koridorda yürürken bi hasta gördük. sedyede, bayağı çökmüş biriydi. yanımdaki adam refakatçisiyle konuşmaya başladı. donörü olucaam hasta oymuş.
kana benden daha çok ihtiyacı vardı o adamın. zaten kanım belirlenen aralığın üst seviyelerinde, kan versem bile yenisini yapabilir vücudum. ama o yapamıyo.


hastayı görünce daha da kötü olup çıktım hastaneden. geçen sene yurdun tam karşısında onkoloji vardı, ağlayan insanları falan duyardık hep.
içersi daha da kötüymüş.




evet blog kendine gelsin bi, eğlenceli şeyler yazıyoruz buralara.
dün kırılan dişim için tedavi bölümüne gittim bugün. asistan bakındım, yok etrafta. en son bi tanesini gördüm, koştum yanına "hocam dolgum düştü onu bi onarabilir miyiz?" dedim, tamam gel yapalım dedi. oldu desem hemen oturtup yapçak dişimi.
yuk dedim, dersim var benim. öğleden sonraya randevu verdi.

tedavi sırasında baktım oturarak çalışmıyo. (yarın tedavi labımız var) hocam, yarın sizin gibi çalışabilir miyim? dedim. nası yani bakışı attı (gözü hafif kapayıp kafayı salla), hani ayakta çalışmıyoduk eki eki eki yapıp sinir ettim bi güzel. yarın asistanım olursa sıçtım.
yok, şaka. çikolata aldım kendisine bi tane aynı gün baktığı için. "al, çikileta yi" diyip vercem yarın.

11 yorum:

At Yarışındaki Eşek dedi ki...

Ağlamaklı durumlar benim zamanımda da vardı hep var gök, ölüm veya diğerleri... Yapcak bişey yok.
Bana da lazım dolgu da korkuyorum la?! Money yoh! :D

googhan dedi ki...

no money, no dolgu :D
ama ne azında bu durum için yapıcak bişiy var. dişlerini fırçalamak :D

Feli Jo dedi ki...

Anaa kan verememek çok hüzünlü olmuş!

Ama diş konusunda şanslısınız. Ben dişçiye gitmeye üşeniyorum sizin hocalar hallediyor. Ama aferin çikileta yidirmişsin adama! İyi öğrenci. :D

Blogum bu ara çok yorumsuz. Hatta 2 izleyicim de beni terketmiş o derece :D Hüzünleniyorum!

googhan dedi ki...

yeni yazını gördüm ama kulaklık bavulda olduğu için çıkartamadım. evde dinliyciim, sonra güzel güzel yorumumu yaparım.
blogta genel bi yorumsuzluk var bu aralar zaten.


normalde çook sonraya randevu veriliyo ama okulun öğrencisi olunca hasta dosyasız bile yapıyolar, çohoş oluyo :D

Feli Jo dedi ki...

Anaa genel bi yorumsuzluk varsa kötü hissetmeme gerek yok o zaman. Kış falan ya herkes ya okulda ya da uyuyodur. Ya da iştedir :D

Okulun öğrencisi olmak istiyorum! :D

googhan dedi ki...

ayı mıyız biz kışın uyuyalım :D
ama yaza göre daha fazla uğraş var tabi, blog kalıyo.

okulun öğrencisi olmak istemiyorum artık. bitsin de gideyim!

Feli Jo dedi ki...

E yatakta anca ısınıyor insan :D Benim de blog kalıyor hep :(

Ben de bitse de gitsem moduna girdim bu sene niyeyse! İkinci seneden isyanlar başladı

googhan dedi ki...

benim de dönem 2'de başladı isyanlarım. dönem 3'te artarak devam etmekte :D

seymsomething dedi ki...

of of o kan verememe olayı çok kötü ya. van'a yardım olsun dedim gittim kızılaya test mest yaptılar amcanın bana dediği şey "senin kendine hayrın yok senden kan alamayız" nasıl yaa diyerek ağlayacaktım nasıl üzüldüm anlatamam yardım bile ettirmiyorlar yeaa

okulun öğrencisi olduğun için baya şanslısın :D

Larien dedi ki...

Üzüldüm adama, umarım başka biri yardımcı olur.

Of ama diş demesinler bana, bütün azı dişlerim aynı, içlerine bakan leğen kemiğime kadar görebilir yani o derece. Şu an bile sızlıyo hafiften. Ama para yoh evet, şeyy sizin lab mab okul bişi ne taraftaydı? :P

googhan dedi ki...

seymsomething
en azından standardın yarısı kadar kan alsalar hem adama yararım dokunurdu, hem bana bi zararı olmazdı. almadılar.

okulun öğrencisi olduğum için sadece bu konuda şanslıyım :D



Larien
bilmiyorum, ilan edildi ama 130 kişilik sınftan benim haricimde giden yoktu kan vermeye. sürekli lazımmış bi de heralde, üzüldüm bayaa bi.

dişlerimdeki minnacık çürüğü bile sorun edip "hocam yapsak mı şunu bi" diyip gidebiliyorum. genellikle gerek olmuyo tedaviye ama içim rahat oluyo en azından :D