15 Ekim 2011 Cumartesi

yurt mutfağı vol.2

evet efendiim, başlıktan anlaşılıcaa üzere yine bi yemek yaptım.
bu seferki yemeğimiz mücver.

kabakla aram kötü olsa da mücveri severim bak. zaten kabağı bi bunda, bi de kabak dolmasında seviyorum. başka hiçbi türünü sevmem. ne kızartması, ne yemeği.

mücver için önce internetten tarife baktım, kaşar peynir yazıyodu. annemi aradım dedim kaşar peynir koyuyo muyuz? yok dedi. çünkü şimdi alcam onu, bissürü artıcak. boşu boşuna o kadar kaşar almaya gerek yok. hatta tarifteki bissürü malzemeyi kullanmıyomuşuz normalde. mininun malzeme kullanarak yaptım yemeğimi. zaten taze soğanla dereotunu sevmem. bi bunları çıkardım tariften.


en zoru kabağı bulmak oldu. resmen kabak kıtlığı var ülkede. hiçbi yerde bulamadım, en son bimde gördüm dörtlü paketler halinde, ordan aldım.

yapım aşamalarını falan anlatmıyorum, he bi tek şeyi söyleyim.
karabiberi poşette almıştım, büyük bi miktarı kabağın üstüne dökülünce ne kadar uzaklaştırmaya çalışsam da mücver biraz acı oldu. ama öyle yenmicek, boğaz acıtçak bi acı değil. gayet tatlı bi acısı var şu anda. sevdim.

futrafımızı da koyup yazıyı sonlandıralım. kısa kısa derdimi anlatmış olayım.

6 yorum:

At Yarışındaki Eşek dedi ki...

Aferin bak adaptasyon dönemi geçmiş gitmiş biz seni hep aç halinle biliyorduk.
Haccepeden güzel yemek çıkıyormuş- gerçi ben de az yemedim kahretsin! Neyse boktan işte tovbe estagfurullah yarabbe isme7le.

googhan dedi ki...

önce yemekhanede çıkan yemeği yedim, sonra bizzat kendim yemek çıkarttım.
yemekhanedeki yemekler öyle pek hoş diil. öğretim üyelerinin yemek yediği yerdekiler güzel ama bak.

bugünlü yemekte bayat patatesle tatsız tuzsuz bi köfte vardı bi de ilk kaşıktan sonra midemin bulandığı bi kısır. çorba ve şerbeti ilk defa iyi ayarlanmış tatlı fena değildi ama, yenebilir.

tulumba falan aşırı şerbetli oluyo. bi sürahi su içmek gerekiyo yanında, hoş diil tabi

Cessie dedi ki...

içinde kabak olan her şey kötüdür fikrimce *.*

googhan dedi ki...

yazıdaki 2 istisna hariç evet. ama mücvere ve kabak dolamsına laf yok, lütfen.

bugün gittim bi tane daha yaptım, naneli denedim. bu da güzel oldu bence. hatta daha bi güzel.

Adsız dedi ki...

benden çok yemek yapıyosun gökan ha :D geçen anem hasta oldu, yemeksiz kaldık, açlıktan evdekileri süründürdüm kendimden utanmadan :P ha bi de ben Larien pfıss. Pop-up yapsana yorum şeysini?

googhan dedi ki...

yumurta kırsaydın bari hiçbi şey yapamıyosan.
hadi diyelim ona da üşendin, yemeksepeti bugünler için var :D


şu yorum için pop-up şeklinde deniyelim bi de, olmazsa blogger merkezini basıp kafa göz dalarız adamlara