17 Ekim 2011 Pazartesi

tırnak yemek bir sanattır

bugün labda (da-ta?) sevgili hocamız bi arkadaşın parmağındaki küçük bi yarayı görüp "arkadaşlar seneye kliniğe çıkçaksınız, elinizde böyle açık yaralarınız olmamalı" dedi.
kendi parmaklarıma baktım, bi tanesinde orta büyüklükte enfensiyona hazır yara var. derimi yerken oldu.

geriye gidelim.
aslında böyle başlamamıştı. lisedeydim ama hangi sınıf olduğunu hatırlayamıyorum. sebebini de hatırlamıyorum. genel olarak parmak yemeye başlangıcım hakkında bi fikrim yok açıkçası. tek bildiğim şey tırnakla başladığım.

lisede kıt kıt tırnaklarımı yedim böyle demicem, çünkü yeni başlayan biri öyle kıt kıt yiyemez. düşünülenin aksine deneyim gerektiren zor bi iştir tırnak yemek. yeni başlayan biri kıt kıt cırt şeklinde yer. o sondaki cırt ete girdiğinin ve yaklaşık 3 günlük acının habercisidir.

zamanla tecrübe kazandıkça hem hız artar, hem daha az zarar verir insan kendine. ama şöyle bi sorunu vardır bunun da, tırnaklar çabuk biter. daha uzamadan yenmeye başlar tırnaklar, bir elmas işçisi gibi ince hareketlerle yol alınır tırnaklarda.
ama bu da yetmez.

ayak tırnaklarına geçmeyi düşündüm bi ara, çok pis olcaanı düşünüp vazgeçtim. onun yerine tırnağın kenarındaki derileri seçtim. daha bi yumuşak, kontrol daha bi zor. tırnaktan daha zor alışıyosun bi kere. ufacık hatanda bi anda tırnağa oranla devasa yaralar oluşabiliyo.
yılların yiyicisiyim, bende bile yara var şu anda. diğer 6 tırnaktaysa çok temiz yenmiş derilerim var. sınırını bilip yemişim onları. son 3 parmak boş, onlar kötü günler için (sınav zamanı) stoktalar.
lisede falan çok kötüydü parmaklarım. deri yemeye yeni yeni geçmiştim, baştan sona hepsi yaraydı. pis acırdı, hoş değil.

geçen sene bi dönem bıraktım aslında, tekrar başladım şimdi.
yerken kötü, yara olunca kötü, sağlıksız, enfeksiyona açık, tükürüklü tırnaklar sağda solda pis, yedikten sonra kötü görünüyo ama bırakamıyorum.
lab zamanları oje sürerdim yememek için, 1 hafta boyunca yemezdim. ama biter bitmez onunu birden takır takır elden geçirirdim. acı ojeyi düşündüm ama dışardayken hiç aklıma gelmedi, almam lazım aslında.
bırakmak istiyorum, ama boş bi anımda bakıyorum tırnaklarım yine ağzımda.
sadece tırnaklar olsa iyi, parmaklarımı yiyorum artık. derisiyle falan.
kötü.


he bi de ukulele çalmak için uzatmıştım, penayla çalmaya alışınca yine gitti tırnaklar.

yeni motivasyonum 'seneye hasta bakçan, eyts olursun, hepatit olursun'
bunu düşünerek 17 ekim 2011 tarihinde saat 15:50'yi gösterirken barnah yemeyi bırakıyorum!!!

18 yorum:

memento mori dedi ki...

dırnah ve barnah yemeye hiç bu açıdan bakmamıştım, yer yer tiksinir gibi olsam da saygı duydum, cidden zor işmiş.. Artık dırnah yiyenlere başka bir gözle bakıyorum, teşekkürler googhan!

googhan dedi ki...

tiksinmekte haklısın aslında, çünkü tiksinç.
ama gerçekten zor zanaat azizim

melis dedi ki...

benim ortodontistimin elleri bakımlı ve temiz.gerçi eldiven takıyor ama eldiveni takarken gözlerim hep ellerine gidiyor.her hasta dikkat eder buna.senin de bırakmaya karar vermen çok yerinde olmuş.efferin.

googhan dedi ki...

direkt o elle çalışıyoruz, bakılır.

sırf hasta rahatsız olmasın diye sigaraya kesinlikle başlamam diyen ben barnahlarımı ağzıma sokuyorum. olmamalı, düzeltçem.

Cessie dedi ki...

tez zamanda bırakman dileğiyle *.*

googhan dedi ki...

tişişşür ederim efenim.

bıraktım bile, 6. saatime girdim :D

Cessie dedi ki...

vehööv!
kutlamaktayım,tebrik etmekteyim :D

googhan dedi ki...

vehööv
seviyom bu sevinmeyi :D

Cessie dedi ki...

ben de!
hatta ben sevinmenin her türlüsünü seviyorum gibi o.O

googhan dedi ki...

çünkü sevinme iyi bi şeydir. sevilmeli.

Parya Tavananna dedi ki...

Tırnak etleri yiyerek aslında sanat icra ediyoruz da kimsenin haberi yok. Sen böyle ayrıntılı anlatınca gerçekten zor bir iş olduğunu anladım. Kendimle gurur duydum falan :P
Şaka bir yana onun acısı ayrı bir acı. Senin kararında sabit kalmanı diliyorum.

googhan dedi ki...

nerdeyse bi gün olucak. 45 dakika kaldı :D


derste sıkılıp parmaamı ağzıma soksam da sonradan aklıma geldi, hop hiye çekiverdim hemen elimi.
motive edici cümlemiz neydi?

EYTS OLURSUN, HEPATİT OLURSUN!!!
bunu unutmuyoruz.

HuysuzKuzu dedi ki...

off aynı dertten bn de muzdaribim, hasta baktığım günler sigara içmiyorum, daha da bi ellerimi yiyesim geliyo,farkına varana kdr iş işten geçiyo :( dur bakalım ya belki bu bi işarettir.. ahan da ben de 18ekim 20.45 itibariyle bıraktım! may the force be with us!!

googhan dedi ki...

!!!EYTS OLURSUN, HEPATİT OLURSUN!!!

hasta bakçam diye sigaraya başlamıyorum ben :D
kendi diş hekimim içiyodu, pek hoş değildi. ağız kokusu daha da kötüydü. insan mi maske takar di mi?


hastaya saygı :D

HuysuzKuzu dedi ki...

ahh ben d 3. sınıfın 2. dnmnde kliniğe çknca başladım ztn strsten, ama nası güzel oluyodu btn gn koşturmaca sonunda çıkışta içilen o sigaralar :) bnm ortocu içiyodu beni çok rahatsız etmiyodu ki ben o zamanlar daha içmezken bile..

eyts ve hepatit mottonu aklımdan çıkarmıcam ve bu sefer başarıcam.. inanırsam olur bence :)

googhan dedi ki...

bizi niye dönem 4'e kadar çıkarmıyolar kliniğe yaa! stres oldum yine

bak canımı çektirdin, klinikten sonra düşünebilirim :D

HuysuzKuzu dedi ki...

3. sınıfta yarım dönem çıkardılar çok bişey yapmıyosun ki toplamda 3 -5 dolgu 3 diştaşı temizliği bi tane de 3 üye köprü :))
acelen ne hem zaten ömrübillah hasta bakcaksın :P

sigara iyi oluyo arada hele de benim gibi günde 3 tane içiyosan daha iyi :)) abartmamak lazım :)

googhan dedi ki...

he bak 3 tane olabilir. onu düşünebilirim :D


ya ben tek bi dolgu yapsam bile yeter. yeter ki çıkayım yukarı. preklinikte boş boş dolgu yapmaktansa bi işe yararım :D