12 Ekim 2011 Çarşamba

deli mutfağı

seyit ali aral'ın bi köşesi var penguende, deli mutfağı diye. yazının arasına değişik bi tarif sıkıştırıverir. alakalı alakasız karıştırma fikri vardır. aha aynısını bugün yaptım.

yurdumuza mutfak açıldığı için arada yemek yapıcam artık. ilk yemeğimi bugün yaptım. tabi ilk kez olunca bi ısınmak lazım di mi azizim, öyle hemen hindi külbastıyla başlanmaz. makarna yapmayı seçtim ben de. gülmeyin, sade makarna değil.
deli mutfağı tarzı, ne bulduysam attım içine.

atmak için önce bakkala gidip malzemeleri aldım.domates, biber, soğan, peynir aldım dönüyorum. yağı unuttuğum aklıma geldi. döndüm yağı da aldım, hatta salam da aldım tat katsın diye. her şey hazır di mi?
ne yapıcaktım ben? makarna.
peki makarnayı aldım mı? HAYIR!!!
makarnasız makarna yapmaya çalışan ilk kişiyimdir belki dünyada. zamanında unsuz un kurabiyesi yapmaya da çalışmıştım, alışığım böyle şeylere.


neyse bütün malzemeleri aldım, önce sosunu yaptım falan. tariften bağımsız, göz kararı bol bol koydum her şeyi. sonra kantine gittim, birilerini gördüm konuşmaya dalmışım. "ocakta yemeğim vardı!!!" diye baarıp mutfağa koştum. altıma bi etek verseniz tam mahallenin hatice teyzesi olurum.
dibi yanmış biraz sosun ama yanmış ve yanmamış yerler çok iyi ayrılmış birbirinden. yanmış yer karışmadı hiç sosa.
daha sonra da makarnayı yaptım, onu az yapçaktım, bitiremem diye. yarım paket koydum, az göründü gözüme. biraz daha ekledim. anam bu makarna kabardıkça kabarıyo kabardıkça kabarıyo. küçücük tencerem doldu taşçak makarnadan. en sonunda durdu da çiğ makarna yemeyi bıraktım. (evet, doldukça azar azar yedim üstünden) ama çiğ de güzel geldi, açtım çünkü.

sosla makarnayı karıştırıp üstüne de kekiği döküp çıktım odama. annem acı sos koymuştu gelirken, onu da ekledim oh mis gibi makarna oldu. bi tencere makarnam var şu anda, dolaptan bi kaseye çıkarır çıkarır yerim 3 gün boyunca.
futrafını da koycaktım ama bilgisayarla telefonun bluetoothları pek iyi anlaşamıyo, yollayamadım efenim futrafı. karttan aktarabilirim ama adaptörün yerini bilm... AHA BULDUM!!!



biberler peynirler falan gözükmüyo, karıtırmamışım daha tam. bi de sos ekleyip kırmızılattım kendisini. resim soluk olsa da kendisi ve tadı gayet hoş.

29 yorum:

Cessie dedi ki...

iğrenç gibi geliyor ama kulağa salam,biber,soğan falan :/

googhan dedi ki...

yok yok tadı çokzel :D
açken yedim gerçi, çiğ makarnayı bile beğenmiştim o haldeyken

Cessie dedi ki...

ben makarnayı yarı çiğ yiyorum sanırım.
yumuşak olursa hoşlaşmıyorum.

googhan dedi ki...

yımışak daha bi güzel oluyo bence. çiğ sevmiyorum pek.
ama bu seferki çiğ oldu sanırım biraz :D

Cessie dedi ki...

iki lafın belini kırma şeysine geliym mi?

googhan dedi ki...

bıyır gel. açık

Adsız dedi ki...

ay böyle ruh gibi ortalarda dolaşıyorum ama ben Larien, yok fena taktım bu olaya ben. Ben saksı değilim. googhan paintle fotoğrafladım durumu, ama irtibat şeysi bulamadım. "mevcut hesabınızın bu sayfayı görüntüleme erişimi yok" diyo :(

googhan dedi ki...

niye öyle bi terbiyesizlik yapıyo hakkaten yaa?
sorun çıkmazdı hiç

severim deliyi dedi ki...

biraz garip görünüyo sanki :)

googhan dedi ki...

içidekilerin alakasızlığından garip görünebilir. tadında bi sorun yok.
yememin üstünden bayaa bi zaman geçti, sağlık problemi de yaşamadım :D

Feli Jo dedi ki...

Ne zaman aklima geleni yemeğe atsam, hep lezzetli olur. Kesin o da iyi olmuştu. Aç insana her şey güzel zaten. Yarasin koçuma. Ayrica un kurabiyesi yapmana şok oldum. Maşallah elinden de her iş gelir. Haticemiz de çok hamarat. Uzatmadan kaçayim. :)

googhan dedi ki...

unsuz un kurabiyesini hamurun cıvık kıvamı gitmeyince anca anlamıştım. yoğuruyom yoğuruyom hala vıcık vıcık böyle. zekamın normale yaklaştığı bi dönemde fark ettim.
yoksa saatlerce sertleşsin diye yoğurabilirdim :D

Feli Jo dedi ki...

Ahaha!!! Bayağı bir uğraştın yani :D kutluyorum vallahi onu farketmenin uzun sürmesi de bir maharet :D ama sonuç olarak unu koydun ve kurabiyeni yedin di mi? Lütfen evet de üzülmek istemiyorum

googhan dedi ki...

evet :D

güzel de olmuştu. (hazır ölçüyle ne kadar kötü bi kurabiye yapılabilir ki zaten?)

Feli Jo dedi ki...

Valla bazen hazır ölçüleri çok mal veriyorlar nerenle ölçtün falan diyorum. 1 su bardağı un diyor cıvık cıvık oluyor. Kadının su bardağı dediği galiba arjantin bira bardakları :D

googhan dedi ki...

kurabiye tarifi önceden defalarca denendi annem tarafından :D
yemek tariflerine internetten bakıyorum ama kurabiyeler tarif kitabından.


o uymayan tarif patates kroket yaparken oldu bende. beceremediğim tek yemek sanırım kendileri

Feli Jo dedi ki...

Becerikli diş hekimi nedir ya? Seni alan yaşamış :D dertlerini de boşamış dırırım

googhan dedi ki...

evet, şu anda o şarkıyı söyleyip oynadım. hastalıkla iyileşme arasında gidip geliyorum zaten, iki kalori enerjim de oynarken gitti.
bravo bana!


becerikli diş hekimi de normal bişiy. diş hekimini becerikli olması lazım zaten :D
(ayıptır söylemesi tedavi dönem birincisiydim)

Feli Jo dedi ki...

Oynamaa!

Diş hekimlerinin hepsi becerikli oluyorsa, senin bölüme bir uğramak gerek diye düşünüyorum. Bloggerın tüm bekar kızlarıyla sizin okulu basabilitemiz var ve Mozart çalan tuvalete işemeden rahat edemem! Ahaha!

Gidip yemek yapayım ben de, fırında köfte, makarna :D

googhan dedi ki...

kabak dolması yapmayı düşünüyodum ben de ama 4 kat inesim gelmedi şimdi hiç.
artan iç kısmıyla da mücver yapardım aslında. gitsem mi gitmesem mi kararsız kaldım. bi de bu mevsimde kabak yoksa yakarım bu gezegeni!!!



bizim okulu basmanızı tavisye etmem. erkek başına 6 kız düşüyo, XY kromozomlu bulmakta çok zorlanırsınız :D
kadınlar hamamı gibi

Feli Jo dedi ki...

Iyy gelmiyorum o zaman ben de erkek boldur falan sandım. Bir gün biseksüel olmaya karar verirsek uğrarız o zaman :D Adam mücver ve kabak dolması yapıyor yahu. Maşallah maşallah! Kıçını kaşı. Hemen bilgisayarı terketmezsem hiç kalkamıycam!

googhan dedi ki...

kıçımı kaşımayım bence, belli bi sosyal statüye sahip insanlarız bize yakışmaz.


YALAN!!!
arada hatur hutur kaşırım ben popomu. tabi pantolonun ya da eşormanın üstünden, başka bi şekilde diil :D



erkeğin bol olduğu yerler arıyosanız teknik üniversitelere meylediniz efenim. dişte yok öyle erkek falan. yani var da, az.

Coffee and cigarettes dedi ki...

Şu görüntüye rağmen istedi canım yemin ediyorum.Çok kötü duruyo üzgünüm :D

googhan dedi ki...

rağmen!? olmadı bu.

ya da oldu :D hakikaten kötü duruyo çünkü. bugün anlattım içindekileri, kimse tadının güzel olucaanı düşünmedi. öyle ama :D

Feli Jo dedi ki...

Yok ya erkeğin peşinde değiliz çok şükür :P Kendi adıma konuştum. Ne uğraşıcam(bekar lafı). İlk cümleyi okuyunca "Ay yesinler" diye düşünürken alttaki YALAN kısmını okuyup sevindim :P

googhan dedi ki...

hangimiz kaşımıyoruz ki, biz bizeyiz şurda saklıcak mıyız :D

Feli Jo dedi ki...

Tabi canım saklamanın alemi yok :D gerçi genelde nazar değmesin diye kaşıyorum :P

googhan dedi ki...

ya bırak, hepimizin poposu ka...

ne biçim yere geldi konu. kapat bu konuyu kapat :D

Feli Jo dedi ki...

kapattım :D ahaha