15 Ağustos 2011 Pazartesi

ev yapımı gübre

gübre diyorum ama kaka olan değil, kakasız gübre. dün yaptım, sonuçları analiz ediyorum.

şimdi efenim gübre dediğimiz nedir? pek bilmiyorum ama organik materyal olabilir. ya da kakadaki çözünmüş maddeler falandır muhtemelen. peki bu maddeler ne? yine tahmin ediyorum, karbonhidrat, yağ ve protein.
en azından hayvanlar için bunlar gerekli. bitkiler için de gerekli olacağını düşünüp ev yapımı, düşük masraflı gübre hazırladım sizin için.


kullanacağımız malzemeler:
1 adet balık yağı
1 adet kesme şeker
balık yağı kapsülünü delmek için iğne












şimdi efenim karbonhidrat için şeker, yağ için balık yağı kullandık. protein kaldı, onu unutmuşum. daha sonradan bi parça da sucuk ekledim. et sonuçta, protein.
bunların hepsinin çiçeğimizin bulunduğu suya toprağa nerde duruyosa artık atıyoruz ve çiçeğimizin serpilip minik bi yağmur ormanı oluşturmasını bekliyoruz.




siz beklemeyin diye ben dünden yaptığım çalışmanın sonuçlarını paylaşayım hemen. önelikle şunu söylemek istiyorum ki sonuçlar inanılmaz.
suya yakın çiçekler inanılmaz bi hızla kuruyolar. diğerleriyse kendilerini iyice salmış vaziyetteler.
en fazla bu kadar toparlayabildim. kafalarını kaldırıyorum, pıt diye düşüveriyo. o en tepedeki beyaz diğerlerine göre daha şanslı, en geç o etkilendi gübreden. onu dik tutmak en kolayıydı, bu kadar oldu anca.
halbuki mini jungle hayallerim vardı benim, bi dahaki sefere artık.

vitamin eksik gelmiş olabilir, siz bi parça vitamin ilacı ya da ne bileyim elma armut bi şeyler katabilirsiniz suyuna. vitaminsizlikten oldu bence.
mineral için de yarım şişe maden suyu dökün, bütün mineral ihtiyacını karşılar. bu iki maddeyi unuttuğum için sonuçlar başarısız oldu.

bi de balık yağını delip suyun içine atın kendisi karışsın suya. elimle sıktım ben, balık balık kokuyo elim. zaten 2 damla yağ çıktı, kalanı ayçiçek yağıyla tamamladım.


ekleme: yaptığım marifeti anneme anlattım, "ben de niye bi günde boynunu büküverdi hepsi dedim" dedi. daha sonra iyileşsinler diye ortak kararla aspirin attık içine. aslında kendisi iyileşçeklerine inanmıyo ama ben hastam ölene kadar mücadele etmeye (oynamaya) hazırım.

20 yorum:

Defansif Matmazel dedi ki...

:)))
ama ama bari deneyini, topraktaki bitkiler için deneseydin.
suya çok az kola koymak çok işe yarar. dediğim gibi saksı bitkilerine bak sen ;)

googhan dedi ki...

topraktaki bitkilerde deney sonuçları olumlu olursa uygulucaktım, olmadı :D

kolayı ben de düşündüm. sonuçta şeker içeriği çok yüksek ama asit engeli var kolada. sulandırılınca o etkisi geçerdi ama yan etkisiz kesme şeker kullanmayı tercih ettim.

Defansif Matmazel dedi ki...

:) kolalı su kısa vadeli bence, misal benım sardunyalara veriyorum ilk hafta coşuyorlar sonra vermediğimde cüke dönüyorlar :) bağımlılık gibin.
neyse deneylerini takipteyim ;)

meraklikedi dedi ki...

Hayvanlar üzerinde deney yapmıyorsun değil mi? Yapmadığını söyle!

:: RockunzeL :: dedi ki...

Sudaki çiçeklerin köklerinden hafifçe kesersen yani boyunu birazcık kısaltırsan da daha uzun yaşarlar-mış. :)

googhan dedi ki...

Defansif Matmazel
sen denemişsin bile :D
zaten bunun ömrü kısa, suda duruyo. son bikaç gününü güzel geçirsin bari kolalı suyun içinde.



meraklikedi
hayvanlar üzerinde deneyim yok. yapsam bile böcekler üzerinde yapabilirm anca, onlardan da deli gibi korkuyorum.
sadece bi kere böceğin üzerine içinde saf alkol bulunan şişenin kapaanı atmıştım, değişik bi biçimde ölmüştü.



:: RockunzeL ::
boyları çok kısa şu anda. yaprakların çoğu suyun içinde. biraz daha kısaltırsam denizaltıya dönerler iyice :D

nihavent renkler dedi ki...

bi kere sucuk afyon sucuğu olmalı,balık da balıkçıdan taze alınıp ızgara yapılmış sardalye olmalı,tatlı niyetine de ramazana uygun güllaç olabilir... bu menüyü de beğenmeyen çiçeğe ben bakmam valla:D

googhan dedi ki...

burda bahsettiğimiz şey kedi köpek falan değil yalnız. çiçekten bahsediyoruz :D

suyuna katılabilcek bi şey olmalı ki beslenebilsin. bunlar tabakta servis edilen şeyler :D

Elif Ayvaz dedi ki...

Yok topraktakilere karışma!
Bence kendi hallerine bırak bitkileri.
Gübresiz de büyür onlar yavaş yavaş!

Mrv. Natural dedi ki...

Hahahaha çok iyi ya :D Toprağa dene bence. Hem malzemeleri mikserde karıştırıp toprağa yayarsın daha iyi olur. Aspirin de iyi olmuş ölürken acı çekmemiştir zavallılar :D

googhan dedi ki...

ben iyilik yapmak istiyorum aslında bitkilere.

fareler ve insanlardaki lennie gibi istemeden zarar verdim yavrucaklara :D

googhan dedi ki...

toprağa bi şey karıştıramam, topraktakilere bi şey olursa annem bu olaydaki kadar sakin kalamayabilir :D

ya hemen öldürdün çiçeği, hayattalar daha. serum falan bağlıcaz en kötü durumda. ölümü kesinleşirse de organ bağışına sıcak bakıyoruz. yaprakları, kökleri başka bitkilere umut olabilir.

meraklikedi dedi ki...

Böceklerin acayip güzel sarhoş olduğunu biliyor musun? Bir böceğe daha rastlarsan, saf alkolle katletmeden önce, önüne biraz rakı dök, sen de bir kadeh al, birlikte efkar dağıtın :)))

googhan dedi ki...

bi böcekle ne konuşabilirim ki?
-sevgilim aldattı beni
+boşver abi, biz önümüze gelenle şeyediyoz. benimki kim bilir kaçıncıyla beraber şu anda, takma.

yok, böcekle içmem :D

Mrv. Natural dedi ki...

BAk organ bağışı falan gerekirse bende 4 tane fazla utangaç biber fidesi var. Bir türlü çiçek açmıyorlar. Onların yaprakları yollarım. Ama dersen tedavi var benimkilere de isterim.
Derdimiz çok.

googhan dedi ki...

ne yazık ki tedavisini bulamadık. narkoz enjekte ettim bi dalından, acısız bi şekilde ölsün bari yavrucak.

çiçek kalbimize yaşıyor [çok hüzünselli ifade]


insan o biberleri yemeye kıyamaz be. sen her gün sula onları, accık accık büyüsünler. sonunda iyi bi boya gelince kopart dalından kesip ye.
çocuğunu yemek gibi, dayanamıyciim.

Mrv. Natural dedi ki...

Ohoo neler yedim ben. Dur ya. Cani mi oldum şimdi. Ama doğal oldukları için daha bir lezzetliydiler..
Yaptım pişman değilim.

googhan dedi ki...

afiyet olsun efenim o zaman (ki çoktan olmuştur)

ben heralde sabırsızlık edip domatesler daha yeşilken yerdim :D

Edakcks dedi ki...

Başlığı arşivden okudum ve kendime ilk sorduğum soru "İnsan bokundan gübre oluyo mu harbi yaee" oldu.

Hayallerimi yıktın Googhan, ama baktım ki seninkiler de yıkılmış. Suya bir kaç damla çamaşır suyu damlatmayı dene, nasıl besliyo falan bilmiyorum ama çiçekler kazık gibi dayanıyo.

googhan dedi ki...

şimdi buraya kakamı koymam hoş olmazdı, o yüzden bu şekilde yaptım. yoksa sindirilmiş besinleri nerde aramamız gerektiğini hepimiz biliyoruz :D

bahsettiğimiz çiçek hayata gözlerini yumalı 1 haftadan fazla oldu. ama bi dahakine denicem.
kökünü de kesçem, kola da koycam suyuna.
3 ayrı denekte çalışmayı düşünüyorum, bakalım hangi yöntem daha iyi oluyo :D