1 Temmuz 2011 Cuma

cities in motion ankara edition [bir ankara taşımacığı]

cities in motion diye bi oyunu oynamaya başladım.
şehir içi ulaşımla alakalı bişi. otübüs, tramvay, metro neyin yapıyorum, insanları ordan araya taşıyorum.

taşımacılık ciddi zor işmiş azizim. trafik sıkışıyo, senin bi suçun yok belki ama fatura yine sana kesiliyo. vay efendim otobüs niye geç kalmış! lan kaza olmuş, trafik var nasıl gelsin otobüs. kaldırımdan mı getirelim 10 metrelik aracı?



bi özellik aradım, yoktu. ankarada var bak bu özellik. öğrenci olman sana indirim yapılacağı anlamına gelmiyo.
şimdi burda EGO var, şehir bizden sorulur mantığıyla belediyeyle işlerin yarısı bunlarda. elektrik gaz otobüs müydü öyle bişiydi galiba açılımı da.
nesye açılımını geçtim, mantığı saçma bunların.
şimdi öğrencisin ve öğrenci kimliğin var. işte bunu göstererek otobüse indirimli binemiyosun. illa belediyeye para verip öğrenci kimliğine uyduruk bi barkod yapıştırıyolar, onunla kanıtlıyosun öğrenci olduğunu.
nerden para koparcaanı şaşırdı melih.

metroda daha rahat indirimli bilet kullanmak. güvenliğe en uzak turnikeden geçersen indirimli indirimli bilebilirsin metroya. 2 senedir hiç yakalanmadım.
ama otobüste kaptan indirimli bilet kullandırtmıyo. kavga falan çıkıyo sürekli.
bikaç kere de ben çemkirmiştim.


işte bu özellik yok oyunda.
öğrenciye indirimli bastırmayacak kaptan işe alamıyosun. accık programlama bilsem hemen bununla alakalı bi kod yazardım.

{
  when;
      # öğrenci indirimli bilet bastığında/
-
    response;
 driver-
       "pasoyu göreyim.
\yok, öğrenci kimliğini kabul etmiyoruz. bi tane daha bas"
-
    [öğrenci has two ways]
way 1/
      "tamam abi"
{add driver respect +1}
-
way 2/
       "neden? öğrenci olduğumu belediyeye ispat etmek zorunda mıyım ben?
/kimliğim öğrenci olduğumu belirtmeye yetmeli"
    {revolt risk in bus +3}
    {argument possibilty %100}
 /
  }



heh, işte böyle bi kod yazarsam olur sanırım istediğim özellik.

12 yorum:

Azze dedi ki...

Ahahaah kod süper olmuş, eline sağlık. Compile edelim kesin çalışır bu :)

Çok mu oyuncuymuşsun sen?

googhan dedi ki...

final zamanında ders çalışmaktan çok oyun oynuyorum diyim, anla halimi :D


kod geliştirilirse oyuna renk gelebilir bak.

Azze dedi ki...

heh benim modelden buldum bitane.
yıllardır kalkmadı totom bilgisayarın önünden. İşte, evde. Oyun gördüm mü dayanamıyorum, saatlerce minesweeper bile oynamıştım zamanında. şimdilerde varsa yoksa mmo.
wii düşünüyordum, azıcık yerimden kaldırır mı ki diye, onu da bağlayamam dedim şimdi monitöre, bi wii için de tv alınmaz dedim.
aferim bana, cici ben.

googhan dedi ki...

o zaman bi tavsiyede bulunayım; guitar hero.
tabi gitarı ve baterisiyle.
gitar pek işe yaramaz ama bateri hareketsizliği alıp götürür. kol-bacak çalıştırıcı.

minesweeper'ı emesende karşılıklı oynamak iyi oluyo. kendisini pek sevmem.


sonuç olarak:
guitar hero

BuRCu dedi ki...

Daha iyi kodlar yazıp yollayabilirim, indirimim artar mı? :D

googhan dedi ki...

yok sen kararlısın dişleri bedavaya getirmeye :D

BuRCu dedi ki...

Kendim için daha çok var; ama annem ya da babam için bedavaya getirsem fena olmaz :D :P (Şaka tabii bunlar, biliyorsun değil mi? Maksat gülelim işte)

googhan dedi ki...

aileyi de kattık, tam oldu :D

yok, eğlence amaçlı zaten. ama olur da muayenehane açabilirsem mutlaka yapıcam indirim :D

BuRCu dedi ki...

Korkma korkma, sen mezun olana kadar onların işlerini halletmiş oluruz :) Sana müşteri ayarlayacağım eğer iyi bir diş hekimi olursan :D

İleride alacağım indirimi uçak ya da otobüs biletine vereceğimi varsayarsak, söylemen yeterli diyerek içini rahatlatayım :)

googhan dedi ki...

aa bak ulaşım da var di mi, hiç düşünmemiştim ben onu.

müşteri sözünü unutmam bak. zamanı gelince çıkartırım karşına bu yazıyı :D

BuRCu dedi ki...

E yorum niye kapalı? Neyse, vardır bir sebebi. İyi çalışmalar :)

googhan dedi ki...

yorum yapalı değil yaa, açık.

ama önce ben görüyorum, daha sonra yayınlanıyo. kontrollü olsun her şey :D