14 Haziran 2011 Salı

monarşi istiyoruz

hay 12 haziran akşamı feysbuk yere bataydı.
biri çıkar ortaokul seviyesinde "aptallar, koyunlar" der karşı tarafa.
öbürü seviyeyi daha da indirip ilkokul seviyesine çeker "kıskananlar çatlasın" gibi şeyler yazar.

olum manyak mısınız lan siz?
seçim yapıldı, kaybettik tamam daha neyin kavgasını yapıyosunuz?

he basılan milyonlarca fazladan oy pusulasını yaz, ona bi lafım yok, ama niye karşındaki insanı küçük görüyosun aptal diye. tamam genel olarak eğitim seviyeleri düşük olabilir ama senin lise mezunu ya da üniversite mezunu olman karşındaki insanı küçümseme hakkını vermiyo canım kardeşim.

öbür tarafa dönersek; arkadaşım tamam desteklediğin parti seçimden 1. olarak çıktı, e ama niye sevincini güzel güzel yaşamak varken başkalarına bok atıyosun. git maklubeni ye, sevincini yaşa (yazar burada tarafsızlığını kaybetmiş)


aslında bana göre en iyisi monarşiye geçmemiz. ne güzel, gıkımız çıkmadan padişahım çok yaşa der otururuz evimizde.
feysbukta padişahın halkın parasıyla kendine yaptırdığı sarayları gösteririz, şehzadelere alınan gemileri gösteririz. kimse bi şey yapamaz bunlara.
padişah kendine karşı gelenleri tutuklatır, sessizce otururuz evimizde. 
"internetin tiz kellesi vurula" der, yine bi şey yapamayız.
padişah sağdan soldan akrabasını yönetime getirir, boyun eğeriz sessizce.
bütün ülke onun olduğu için istediği araziyi fabrikayı satardı, "naabıyon hacım?" deme hakkımız olmazdı.

oha bi dakika! yoksa monarşiye geçtik de benim mi haberim olmadı lan!?
(yazar burda alenen taraf tutmuştur, yazıklar olsun o yazara. ne güzel başlamıştı halbuki)

23 yorum:

SaydamBalon dedi ki...

Evet biz monarşiye geçmişiz de haberimiz yok. Aslında var, neyse.

BuRCu dedi ki...

Olanların üzerine ne desek boş artık taraf tutan yazar. Siyasiler kendilerine gelip iyi işler yapsınlar demekle yetinebiliyorum şu günlerde insanların söylediklerini okudukça. Bir kere daha düşünmekten ve sorgulamadan yoksun bir millet olduğumuzu kanıtladık, daha ne? Oturup kendimi irdeledim; acaba ben mi göremedim bunca insanın gördüğünü diye ama yok yok.

çığlık dedi ki...

şu "kıskananlar çatlasın"a da, "aptallara"a da kılım. birlikte yaşamayı bi öğrenemedik anasını satim.

Bal dedi ki...

Küfürlerim ağzımda birikti yeminle, ne desem boş.

mefisto dedi ki...

yazar taraf maraf tutmamış, kafasını kaldırıp etrafına bakınca gerçekleri görmüş ve bir yazara yakışır şekilde olanı biteni yazmıştır. çok iyi etmiş, çok da güzel etmiştir.

yalnız, bu maklubeyi ne? hep duyuyorum da sanki bilmem gereksizmiş gibi es geçiyorum. cahil hissettim şimdi. böhüü!

googhan dedi ki...

@saydam balon
tehlikenin farkındayız artık


@burcu
çoğunluğun gördüğünü görememekten çok, çoğunluğun göremediğini gördün.
çalsa da çalışıyo mantığıyla hareket ettikçe daha da göremicekler, işin kötüsü o.

@bal
sandığa oyu attıktan sonra ne yapsak boş. böyle olmaması için çaba göstersek de elimizden gelen buydu.

@mefisto
şakirtlerin kutsal yiyeceği. ışık evlerinde popülerlik konusunda patatesli yumurtayla yarışır.

googhan dedi ki...

@çığlık
hani benim cevabım hani benim cevabım diyebilirsin ama blogger seni yine spam olarak tanımlamış :D

her konuda ayrıyız.
alevi-sünni, türk-kürt, yobaz-ergenekoncu, sağcı-solcu

bi durulun lan!

Mrv. Natural dedi ki...

Yürü be :D Yavaş yavaş oraya gidiyoruz zaten. 12 yıl ?!?! Hiç az değil ve devam edecekler sanki

googhan dedi ki...

her sene oy oranları yükseliyo.

hayır iyiye gitsek tamam dicem, adamlar hak ediyo. ama herkes şikayetçi.
sandığa giderken de "çalıyolar ama çalışıyolar" diyenlere iyice uyuz oluyorum.
evde yiyecek ekmeğin yok, 8 sene önce en azından haftada bir et alabilirken şimdi ayda bir alabiliyosun, hala çalışıyo diyon ya. üeh sana.


(yazar burada resmen tarafsızlığın ırzına geçti, akp karşıtlığında bayrağı kapmış koşuyo)

BuRCu dedi ki...

Görmek istemeyenlere ne diyeceksin Gökhan? Gördüğü halde kendini kandırmayı becerebilen yapımız da var biliyorsun, işimize geldiği gibi davranıyoruz.

googhan dedi ki...

heh işte onlara her şey müstahak.
her türlü yasağı hak ediyolar (kurunun yanında yaş da yanıyo tabi bu arada)


bi de şu işimize geldiği gibi davranmayı bırakıp toplum olarak ortak hareket edebilsek çok da iyi, çok güzel iyi olacak.

aman be hayat dedi ki...

Toplum olarak etrafında toplandığımız tek ortak meselemiz "Türklük" bilincimizdi. Onunda içine ettiler alt kimlik/ üst kimlik / dindaşlık / mezhepdaşlık derken. "Ne mutlu Türk'üm" demeyi ayrımcılık diye yedirip yutturdular yeni yetmelere. "Ne mutlu insanım" demeyi meziyet bellettiler. Bizi diğerlerinden ayıran en büyük farkımızı, birlik duygumuzu yok ettiler. Bu tabloya bakıp bakıp inadına bazılarından bile daha milliyetçi olasım geliyor.

googhan dedi ki...

ne mutlu türküm diyene lafına hep tek açıdan baktılar.
türkiye cumhuriyeti vatandaşına türk dendiğini unutup her şeyi ırk ayrımından görmeye alışmış gözleriyle baktılar olaylara.

sürekli kendi ırkından olanları kollayıp buna karşılık milliyetçi duygularla hareket eden türklere faşist, kafatasçı yakıştırması yapanlar da onlardı.

anadilde eğitim istiyoruz dedikten sonra "peki sınavı nasıl yapacaksınız" diye sorduğumda tek kelime cevap veremeyenler de aynı kişilerdi.
anadilde eğitim diye bir kelimeyi kutsallaştırdıp bunun getireceği zorlukları düşünmeyerek körü körüne bağlandıktan sonra böyle bi soruya cevap verebileceklerini de beklemiyodum zaten. veremediler de.


birleşebileceğimiz tek unsur türk bayrağının altı şu anda. ama onda da türk kelimesi geçtiği için birleşmezler.
ilk öğretmemiz gereken şey türkiye cumhuriyeti vatandaşına türk dendiği. bu öğrenilirse birçok sorun ortadan kalkar bence.

BuRCu dedi ki...

ve "Türkiye Cumhuriyeti’ni kuran Türkiye halkına Türk milleti denir." sözünü söyleyen kişinin Mustafa Kemal Atatürk olduğunu da kör olmayı tercih edip çıkarlarını savunanlara, Atatürkçüyüm geçinenlere hatırlatmak gerekiyor.

Bak bir de referandum aklıma geldi ki söyleyeceklerim birikti. Kendi aralarında uzlaşmayı beceremeyen(parti ayırmaksızın söylüyorum) ve bunu halkın bilinçsizliğini kullanarak lehine çeviren(iktidar) diyerek bir başlarsam hiç susmam sanırım.

Az laf çok iş yapsınlar bu dönem, beni ve benim gibi düşünenleri yanıltsınlar. Çok mu şey istedim? Evet çok şey istedim galiba. Halkı ayrı, siyasetçileri ayrı telde. Hay dilimi eşek arısı soksun nereden girdim buralara.

googhan dedi ki...

21 milyon kişinin evet demesiyle 75 milyon kişiyi etkileyen anayasa değişikliğine ben de pek yorum yazmak istemiyorum. iyice derine inicek çünkü konu o zaman.

az laf çok iş?
siyasetçilerin yapacağı son şeyi söyledin :D

crazywomenrosemary dedi ki...

realist takılmışsın..geçtik bilem monarşiye ..:))

googhan dedi ki...

işte benim bundan niye haberim olmadı :D

Karakutu dedi ki...

ağzına sağlık. yakında hep birlikte orta çağa da gireceğiz. ne mutlu bize! otomatik itaat, sentetik şizofreni, yönetmek için kitle üretimi... iktidarın tüm programı hazır zaten.

googhan dedi ki...

hedef 2023!!

€lf dedi ki...

güzel yazı! monarşiyi yaşıyoruz farkında değiliz, monarşiye geçsek en azından bu düzenin kanunu bu der kenara çekilir veya çeker gidersin..
yazasım var ama neyse..

googhan dedi ki...

yazsak da bi şey değiştiremiyoruz. duymak istemeyenler duymamaya devam ediyolar.

ayse dedi ki...

Sn tarafsız yazar hayatımda hiç maklube yemedim. Üni de okuyorum ama oy verdiğim parti 1. çıktı. :) Bu arada bu seçimlerde de Aziz Nesin in meşhur lafı bize karşı az sarfedildi, hayretlerdeyim. :))

googhan dedi ki...

eğitim durumundan bahsederken "genel olarak" dedim zaten. üniversite mezunu olup akp'ye oy verenler var. ama ağırlık akp yönünde değil o eğitim düzeyinde.

aziz nesinin lafı referandumda çok kullanıldı, sıradanlaştı. e böyle olunca da etkisini kaybetti, kullanılmamaya başlandı.
bi dahaki seçimde kullanılmaması ümidiyle :D