25 Haziran 2011 Cumartesi

kardeş kafan mı iyi? (saçmalıyorum, ne var)

bugün adam gibi dediğim tek oyunum da sıçtı batırdı. europa universalis 3 dedik, bağrımıza bastık, yaptığı saçmalığa bak.



lan dingil, aynı anda portekizle hem müttefik hem düşman nasıl olabilirim? (ordaki castille benim)
zaten bokluk 1 ay içinde 3 büyük savaşa girmemde. ben kimseye saldırmazken karşımda bi anda avusturya, milan, fransa, aragorn, portekiz, memlük gibi büyük devletleri buluyorum. yanlarındaki minikleri saymıyorum bile. avusturya ve wallachia girince alman prenslikleri de kıllandı benden (hainaut hariç, o kankam).


korktuğumdan değil, savaşırım savaşmasına ama müttefiklere bak, hainaut, naples.
hainautun minnacık ordusu var, en boktan düşmanım wallachia bile ezer geçer onu.
naples desen ondan beter. daha 6 ay önce çıkan isyanlar yüzünden vasalım yaptım, benim himayemde ordusuz ordusuz duruyo kerata.
bi rusya savaşa girmedi büyük devletlerden. onunla aramız bayağı bi bozuktu aslında, uyarı falan göndermişti olum adam ol diye. onun savaş açmasını beklerdim
he bi de britanya tarafsız kaldı. onunla aramız iyi.

tam demiştim aha oyunumu buldum diye, bu da sıçtı. doğru düzgün strateji oyunu istiyoruz arkadaşım. ya birinde fili öldürüp onun etinden adam yaparsın, ya da minnacık binadan koca koca arabalar çıkarırsın.
10 tane saçma sapan oyun yapıcaanıza oturun bi tane adam gibi oyun çıkartın. (evet, age of empires ve command and conquer serisine saçma dedim. bi sorun mu var!?) (hatta daha da ileri gidip yıllarca süren seferlerde tek bi asker bile ölmeyen total war serisine de saçma diyorum!)

sinir bastı ya.
hearts of iron 3 var bi de, onu denicem sınavlardan sonra.

4 yorum:

Edebali dedi ki...

Haha. :) Olur böyle şeyler. :) Pire için yorgan yakmaya değmez.

Acilen geniş kapsamlı bir barış antlaşması hazırlamanı öneririm. Yoksa fazla yaşamaz o devlet. :)

Ahkam kesmek gibi olmasın, pek bilmem bu tür strateji oyunlarını fakat Medieval Total War oynamışlığım vardır azıcık. Ucundan biliyorum yani. :)

googhan dedi ki...

medieval 2 total war oynadım ben, ondaki diplomasi yerlerde sürünüyo. ülkenin batısındaki devletlerle müttefik olup güvene alıyorum o tarafı. doğuya doğru bütün ordumla ilerliyorum. daha bikaç şehri almaya başlayınca batıdaki müttefiklerim döneklik edip saldırmaya başlıyolar. sağdan soldan saldırıları yiyince ne ordu kalıyo, ne devlet :D


bu oyunda da castille ile olan macerama son verip fransayla başka bi oyuna başladım. zamanında fransaya, milana para verdim ilişkileri düzelteyim diye, tık yok.

Edebali dedi ki...

Haha :) O kadar ileriye gidemedim ben hiç oyunda. Medieval Total War'da Papa'nın emirlerine karşı çıkmış biri olarak söylüyorum. Sakın Papa'yı takmamazlık yapmayasın. :) Ben yaptım. Daha oyunun başlarında devleti başıma yıktılar. :)

googhan dedi ki...

papalığın yanına bi diplomat gönder, her tur 100 para ver papalığa hediye olarak. bağrına basıyo seni :D

bi de katoliklere savaş açmayınca papa bişi yapmıyo sana. gerçi beni desteklerken bütün katolik dünyası çullandı üzerime, hiçbi barış girişimi olmadı kendisinin.