8 Haziran 2011 Çarşamba

gökanın mutfağı

aslında amacım bu yazıya "bugün çocuklarımla patates kroket yaptık. hem yaparken hem de yerken çok eğlendik. tadı da harikaydı" gibi bi giriş yapmak isterdim. çok özeniyorum böyle yemek blogu girişlerine.
ama ne çocuğum var, ne de yaparken eğlendim.


taaa kaç ay önce annemin peşinde patates kroket patates kroket patates kroket diye dolaşıyodum. ertesi gün yaparım demişti, o akşam yemeği dışarda yemiştik ve menüde patates kroket vardı, ertesi gün yapılcak patates plandan çıkarılmıştı yediğim için.

ama benim içimde kaldı ve bugün kolları sıvadım pattiz için.
el yıkama alışkanlığımın artık hastalık seviyesine çıktığını gördüm. her malzemeden sonra ellerimi yıkıyodum. buruş buruş oldu ellerim.
dışarda da hiçbi yere sürmüyorum elimi.

neyse, elimi yıkaya yıkaya patatesleri haşladım, kalan malzemeleri hazırladım. haşlanması bitince hepsini kaıştırdım ve koyu kıvamda olması gereken bulamacım cıvık cıvık bişi olmuştu.
1 tatlı kaşığı nişasta yerine 4 5 çorba kaşığı nişasta koydum, yetmedi.
listede olmamasına rağmen 2 bardak un koydum, yine koyulaşmadı.

en sonunda etrafını kaplıcaam unu da kaplarken içine içine tıkıştırdım, bayağı bi hamur oldu artık.
patatesli hamurdan hiçbi farkı yoktu elimdeki şeyin. şey diyorum çünkü tanımlayamıyorum o nesneyi.


neyse kızarttım, yağını süzdüm falan.
sırada yemek vardı. cesaret edemediğimden önce babama ikram ettim, yemedi.
anneme ikram ettim, yemedi.
ben de yemedim.

karşı komşuya ikram edelim mi diye fikir attım ortaya, beklediğim desteği alamayınca ilk ısırığı ben almak zorunda kaldım.
ısırırken korksam da yemeye başlayınca tadı hoşuma gitti.
bissürü un, nişasta falan koydum ama tadı güzeldi. belli olmuyodu bunlar.


futrafını da koyayım.

tamam, neye benzediğini ben de biliyorum ama tadı gerçekten güzeldi. çok cıvık olunca şekil veremedim.

(aklınızdan geçen şey de şurda. tam olarak aynı değiller yani)



o bulamacı buz kalıbına döküp derin dondurucuya koydum.
orda sertleşir, kalıptan çıkarır una falan bular kızartırım. daha iyi olur bence.

16 yorum:

BuRCu dedi ki...

Malzemelere yazık olmuş azıcık :)

Benzetmene sesli gülünüyor cidden :)

googhan dedi ki...

yazık olan malzeme yok. kızartmadıklarım dondurucuda duruyo. biraz daha sertleşince buz kalıbından çıkarıp kızartçam.

dışı kızarınca içi hala soğuk olcak, o konuda biraz tedirginim :D

googhan dedi ki...

sonradan ekleme:
donunca iyi, dışarı çıkınca yine cıvıklaşıyo. olmadığına kanaat getirip çöpe attım.
malzemelere yazık olmuş derken haklıymışsın

BuRCu dedi ki...

:) Ben geciktim, sen deneyerek görmüşsün. Yoksa inanmayabilirdin bana. Neyse ki tecrübe oldu, bir sonraki güzel olur kesin :)

1i yok mu? dedi ki...

Nabayım şeklini resmini?!
Tadını merak ettim. :)

googhan dedi ki...

@burcu
senin dediğine benzer olarak ben de anneme "neyse yarın bi yumurta az koyarım o zaman" dedim. sağ tarafına felç indi kadının.

@1i yok mu?
tadı güzeldi yaa. bildiğimiz patates kroket gibiydi.
bi daha yaparsam yollayım dicem de yapabilceemi sanmıyorum :D

BuRCu dedi ki...

Annen hakkında verdiğin bu bilgiden sonra anlaşıldı ki sen mutfağı da dağıttın :P Girme kadının mutfağına, uzak dur :)

googhan dedi ki...

mutfağın alıcaa hali önceden tahmin etmişti.
şimdiye kadar mutfağa her girişimde buzdolabındaki malzemeleri özenle yere dizdiğim için o odaya pek sokmak istemiyo beni :D

particle dedi ki...

ben en sağdakini deniz atına benzetmiştim oysa, hayallerimi yıktın.
patates kroket sevmiyorum yağlı yağlı.

googhan dedi ki...

evet biraz yağlı oluyo.
kilo almaya çalışıyorum şu anda, patatesten daha iyi bi seçenek benim için. peynir falan da var içinde hem.

mefisto dedi ki...

valla şu benzettiğin şeyi yazsam mı yazmasam mı diye düşünmedim değil fotoğrafı görünce. yazdığını görünce de oh be, dedim, algımda sorun yok. tırstım yeminle içim mi fesat diyerekten. ellerine sağlık ama, ben bunu da yapamıyorum :)

googhan dedi ki...

neresini benzetmicen, bildiğin bok işte :D

yapma kısmına gelince benim de pek yaptığım söylenemez. beceremeyip kalanını attım zaten :D

limbolin dedi ki...

atmasaydın yahu israf. gözü kapalı yerdinn. tadı önemli değil mi?

googhan dedi ki...

haşlanmış patatesti halbuki, yenebilirdi.
bugün dedim ben de atmasaydık keşke, yerdik diye ama geç kaldım biraz :D

çığlık dedi ki...

benzetme amaçlı koyduğun foto olmasaydı ben sana "olsa da yesek, her türlüsüne razıyım" dicektim. patates aşığı bi insan olaraktan. ama benzetmeyi görünce midem bulandı. olum ne uğraşıyosun hazırları var al kızart ye :))) ama çok kıskandım ben de deniycem. el emeği göz nuru sonuçta diğ mi

googhan dedi ki...

diğ efenim diğ.

bu ayıbımı bugün kapattım ama biftek şaheserimle. şimdi onunla alakalı bi yazı yazcam :D