26 Haziran 2011 Pazar

bu sefer biyokimya

yarın biyokimya sınavım var ve mikrobiyolojide yaşamadığım stresi yaşıyorum.
bi kere amacım çok şey bilmek değil, az şey bilmemek. çünkü bi taraftan öğrenirken diğer taraftan unutuyorum sürekli. hiçbi zaman tam olarak bilemicem konuları. fak!

mikrobiyoloji en azından eğlenceliydi biraz. bildiğimiz hastalıklar falan vardı. zona çıkarmak için önce su çiçeği çıkarmamız gerektiğini öğrendim mesela.
insanların %95'inin uçuk virüsü taşıdığını ve bu virüsün vücudumuzdan hiç gitmediğini.
ya da bazı cinsel hastalıkların öpüşmeyle bile bulaşabildiğini öğrendik. ailedeki şoku düşünemiyorum. masum bi öpücükle (yanaktan olacak kadar da masum değil, dudaktan öpme) milletin genelevlerde kaptığı hastalığı kapıyosun. rezillik resmen.
soooraa şey öğrenmiştik mesela, listeria monocytogenes adlı hoş bakterimiz -1 derecede bile yaşayabilir. buzdolabında üreyebilen bakteri olarak geçiyodu. etlerde vardı sanırım bu bakteri.
eğlenceli kısımları var yani, bunu demek istiyorum.

biyokimyada yok böyle şeyler. anca enzim ezberliyoruz. he arada olmuyo mu böyle eğlenceli bilgiler? oluyo.
mesela kolestrerol UV altında vitamin D'ye dönüşüyomuş. öğrenince vay canına demiştim. vitamin C de kollajen yapımını arttırıyomuş, vit C eksikliğinden kaynaklanan skorbüt hastalığında diş eti çekiliyodu. demek kollajen eksikliğindenmiş.
anca böyle oluyo biyokimyanın eğlencesi. çok az.


daha ortasına bile gelemedik finallerin.
artık insanların "finallerin bitmedi mi?" sorusundan sonra, "yok 15 temmuzda bitiyo bizim finaller" demekten ve gözlerindeki acıyan bakışlardan sıkıldım. bitsin artık bu çile.



aha şu vidyo da sana gelsin biyokimya

9 yorum:

Sahaf Kedisi dedi ki...

googhan'cım,
blogunu severek izlediğimi belirtmek isterim :) anlatış şeklindeki samimiyet çok hoşuma gitti (kardeşim de aynı senin gibidir, o yüzden sanırım).
biyokimya, anlattığın kadarıyla çok eğlenceliymiş, ilgimi çekti epey. bu tür şeyleri öğrenmeyi her zaman severim! :) öğrendikçe paylaş olmaz mı?
Sınavlarında başarılar! :)

googhan dedi ki...

teşekkür ederim öncelikle :D
samimiyetin insanla konuşur gibi yazdığım için olduğunu zannediyorum.


bu anlattığım biyokimyanın tek eğlenceli yanı. kalan kısımları sıkıcı bilgi yığınından başka bi şey değil. asıl eğlence mikrobiyolojideydi, bitti o.
artık günlük hayatı ilgilendiren dişlerle alakalı şeyleri yazarım, onlar da eğlenceli olur :D

başarı dileği için de teşekkür ederim.


(düzeltme falan yok, kim dedi yorumlar silinip düzeltiliyor diye :D )

Nora dedi ki...

of ama o tarihe kadar sınav mı olur abi bütünleme yaz okulu her ne varsa o ne zaman peki! hiç tatil yapmadan diğer seneye başlasaymışsınız yani

googhan dedi ki...

hani şu herkesin yaptığı yarıyıl tatilini biz yapmadık. yaz tatilini de kaldırsalar kimse "hacım naabıyonuz?" demez. çok güzel koyun yetiştiriyo okulumuz.


15 temmuzda bütünleme ya da yaz okulu bitmiyo, finallerin bitiş tarihi o. bütler ondan da sonra :D

mefisto dedi ki...

sayende dişçi çıkacağım yakında :)

limbolin dedi ki...

dişim ağrıyooo:(:(:(

googhan dedi ki...

@mefisto
dur daha ben çıkamadım :D


@limbolin
saat 06:09'da yazmışsın. diş ağrısı için en kötü zamanlardan birisi. geçmiş olsun :(

elif yigit dedi ki...

adam biyokimyaya stres yaparak çalışmış! o.O ve hatta birsürü şey yazmış. ben mi farklı okulda okuyorum yoksa paralel evrenlerde mi yaşıyoruz? -_- bu konuyu düşüneceğim!

googhan dedi ki...

bna hep zor geldi biyokimya :D
sevemedim, sevemiyorum