13 Mayıs 2011 Cuma

Mikrobiyolojide yardırdım bugün. Cevaplara baktım, 72 alıyorum. 60 bile yeterdi.

Bi soruda dedim hocalar kaatları okurken sıkılmasınlar, deişikilk yapayım. Şimdi immünglobülinler var vücudumuzda, 5 çeşit. Soruda hangisinin insan vücudunda en fazla bulundu soruluyodu.

A- IgE

B- IgD

C- IgM

D- IgG

E- IgA

Cevabın IgG olduunu biliyorum. Baktım şıklara, meşhur mod medyanı yapınca şıklar eşleşiyo.

A- IgE -> A

B- IgD -> D

C- IgM -> E

D- IgG -> G

E- IgA -> M

Yazdım, B ve D şıkları tuttu. “mod medyandan yaparsak b ya da d olabilir” dedim. IgD B lenfositlerini aktive eder, o yüzden cevap B değil, D dir dedim.

Şimdi mikropçular espriden anlamayan insanlarsa bu soruya puan vermeyebilirler. Hatta bölüme çaarıp kafa göz dalabilirler bana taşak mı geçiyon lan sen bizimle diye.

Aslında hepsinin yanına açıklama yazsam iyi olurdu, aklıma gelmedi sınavda. Biliyodum halbuki.



Tedavi pratik açıklanmış, 88.

En yüksek tedavi notunu aldım, içim raat etti. Öbüründe 80 almıştım, 85 mi 83 mü ne alan vardı, hırs yapmıştım geççem diye.

bu puanlamada arlin hocacıımın beni kollamasının bi payı var mı merak ediyorum. Çünkü hakkaten o kadar güzel deildi dişlerim. Bi tanesinin dolgu yapmak için açtığımız oyuu küçüktü mesela. Kimyasal kompozit dolguyu da iyi sıkamamıştım, pütürlüydü. Ama saolsunlar puanlarını esirgememişler.

Gül hoca daha fazla puan verir normalde ama benim dişlere o baksa daha düşük alırdım. Arlinin koruyup kolladıı örenci oldum. Seviyeli bi yakınlık tabi, kadın profesör. Asistanlarla daha bi laubali oluyo. Mesela dişimi göstermeye gittiimde Aylin abla bi de benimkine bak diyip kendi gömdü dişini gösterdi, burun kıvırıp “becerememişiniz hocam” dedim. Sıkıyosa arline ya da güle söyle bunu. Dişi çıkarıp seni gömerler o alçıya.



Doktura gittim test yaptırmaya. Başta donuk donuk bakıyodu kendileri, konuşmaya başladıktan sonra açıldı. Seviyom lan bu doktorları. Valla bak. Genellikle kıl tipleri olsa da konuşmaya başlayınca bi sevimlilik geliyo.

Bi test listesi verdi, bütün inciimi cinciimi ortaya dökçek.

Hepatit b antikor testi ve tiroit testi için gitmiştim, bunun yanında kolesterol, vitamin b12, şeker, hemogram bi de daha hatırlayamadım bikaç test yazdı. Salı günü aç karna gidip yaptırcam, baaklım ne çıkçak.



Yirmilik dişim çıkıyo. Sol alt olanı. Sağ alt çıkıyodu zaten, ama sol alt problemliydi.

Şimdi çenemizde bi kanal var, o kanaldan çenenin duyusunu alan sinir geçiyo. Canalis condilaristi galiba kanalın adı, hatırlayamadım şimdi. Neyse işte, benim sol alt yirmilimin kök ucu o kanala çok yakın, çekerken kanaldaki sinire zarar verilebilir. Çektiremiyodum bu yüzden. Ama çektirmem de gerekiyodu, çünkü yamuk geliyo. Bekledikçe yamuk yamuk gelip alt çenedeki dişleri yamultabilirdi. Bu yüzden de çektirmem gerekiyodu. İki ucu boklu değek yani. Çektirsem bi dert, kalsa ayrı bi dert.

Ama canım dişim sonradan düzeldi mi nooldu, ya da 7 numaradan destek mi aldıysa düzgün çıkmaya başladı. Düzgün diyorum da belki yamuk da olabilir. Sadece bi parçası görünüyo, belki cusp tepesi olamayabilir o. Yani gördüm şey dişin yan yüzü olup hala yamuk geliyo olabilir. Bekleyip görücez.

Gerçi yamuk gelse bile kanaldan uzaklaşmıştır artık, çektirebilirlim gönül raatlııyla.

Hiç yorum yok: