17 Mayıs 2011 Salı

bugün sabah kan vermeye gittim. ya da dur, baştan alcam.

dün gece saat 11den sora yemek yememem gerekiyodu. bi günde 100 birim yemek yiyosam bunun 50den fazlasını gece 9dan sonra yediim için o saatten sonra yemeksiz kalmak inanın zordu.
normalde açlığı sorun etmem. ama gece aç kalmak kötü bişi.
neyse, konuyu bölmeden (ki daha bi konu da yok) devam ediyorum. maden yemek yiyemicem, erkenden uyurum diye 12yi geçe yattım.
saatimi 07:30'a kurdum, annem de arıcaktı hatta.

sabah 07:30da telefonumun çalmasıyla uyandım. annem saatten yarım dakika kadar önce davranmıştı. tamam kalkçam diyip saati kurup yattım tekrar.
2. arayışında erken kalkmaya gerek yok diye kalkmadım dedim, yine yattım.
saat çaldı ben 5 dakka sonraya kurdum yattım.
çaldı, 10 dakka sonraya kurdum yattım
çaldı, 5 dakka sonr... oha saat 08:45

mna götüne koyyim diye kalktım yataktan. tamam randevum yok ama saat 10dan sonra medikoya gidersem hastaneye ben götürüyorum kan örneklerimi. o yüzden erken kalkmam lazımdı. kalktım, dişlerimi fırçaladım, mis kokulu gargaramı yaptım, giyinip çıktım.
yolda birine imza atabilir misin yerime diye mesajımı da attım. yok yazılmak kötü bişi çünkü.

medikoya gidip işlemleri yaptıktan ve yanlış odalara girdikten sonra hemşire odasını bulup kan vermek için koltua oturdum.
kanının elindeki iğne iğne değil. 3 numara şiş
lan bi iğne(?)ye bakıyom, bi koluma bakıyom. kolumun çeyreği kadar çapı var hayvanın. sabah sabah ben mi yanlış görüyom diye dikkatli baktım, yok. öyle bi şeyi yanlış görmek mümkün değil, bildiğimiz haroşo örgü için kullanılan şiş.
kadın kolumu bacaamı 2 ters bi düz örcek diye beklerken bişi girdi koluma. iğne değil, çünkü minnacık iğne bile acıtır.
koluma baktım, şişi saplamıştı kadın koluma. ben o hayvani aletin koluma nası bu kadar acısız girdiini düşünürken kadın 3 tüpü koydu karşıma.

tüp boyutlarını tarif edeyim; orta boyu orta parmak kadar bişi. büyük boyu da 2 tane ayak baş parmaa büyüklüünde.
önümde 2 büyük, 1 orta tüp var.
dedim kadın heralde accık accık doldurcak.

büyük tüpü yuvaya koydu, doldurmaya başladı. 4 saniye sonra benim beklediğim doluluğa ulaştı ama kadın kendidnen geçmiş vaziyette kan almaya devam ediyodu. mal herif benim beklediimin 5-6 katı kadar kan aldı tüpe.

2. olarak orta boydaki tüpü taktı, ona kan dolduruyo. tüp dolmaya başladıkça sırayla kolum uyuştu, odadaki herkes sallanmaya başladı. pencereler yamuluyo bu sırada. masanın üzerindeki alkoller pamuklarla el ele tutuşmuş halay çekiyodu, 2 tane minoset aspirinini tutmuş sikiyo falan. iyice kendimden geçim bu aşamada.

son büyük tüpü anlatamıcam çünkü hatırlamıyorum. olayların devam ettiği nokta benim kadının elinden pamuğu alıp "ben tutşam pamuğu yaaa ben bastırcam goluma" dememdi. bu kısa sahneden sonra film tekrar koptu.
kendime geldiğimde yapıkredi bankasında elimde 11 sıra numarasıyla oturuyodum. yurt parasını yatırmak için geldiğimi düşünüyorum oraya.
sıra gelmeyeyince kalktım geldim yurda. buna karar verme aşamamda da sağlıklı düşünebildiğim söylenemez.

yurtta yemeemi yedim, bi aydınlandı dünya. vücudumda dolaşan kanı tekrar hissedebildim.

2 yorum:

Sadece Umut / Only Hope dedi ki...

googhan, ne okuyorsun önce onu sorsam sanırım çok meraklı biri olduğum kanıtlanmış olacak ( bkz.mikrobiyoloji, biyokimya)
O açlık tomografi için oluyorsa adrenalin tavan yapar(kendimden biliyorum 1 değil 2 değil 5 değil) abartmadım, bi ara yaklaşık 16 - 17 saat aç kaldığımı hatırlıyorum, üzerine otobüs yolculuğu vesaire.
İğneler kötü olmuş, gittikçe küçüldüklerini hayal ediyordum ki...
Minosetlerin aspirinlerle girdikleri olayda koptum zaten.

googhan dedi ki...

cevap 1- hacettepe diş hekimliği

cevap 2- açlık karaciğer enzimi ve şeker ölçülcee için. tok ölçülmüyo bunlar.
asıl amacım sadece tiroit hormonu ve hepatit için antiB ölçtürmekti, sağolsun doktorum test üstüne test yazınca bunlar geldi başıma.


16-17 saat aç kalmak hadi başarılabilir de onu hatırlayabilmek ayrı bi yetenek ister, tebrik ediyorum seni. sağlam mide gerektirir bi de.


aspirin olayındaysa sorunlu kendi aramızda hallettik. minosetler aspirinleri polo şeker zannetmiş, ondan öyle olmuş. çıkışta öpüp barıştılar. inanır mısın aspirinler öperken bile tir tir titriyolardı. korkmuş yavrucaklar.