13 Nisan 2011 Çarşamba

tabi bazen kurallara da uymak lazım

bugün tedavi labında mallığımı en yüksek seviyeye çıkardım. kompozit dolguyu (çürük tedavisinde kullanılan beyaz dolgu) parlatma işlemi yapçaktık bugün.
normalde bu işlem için beyaz taş denilen, o dönen aletin ucuna takılan minik bi frez kullanılır. ama protez labından biliyorum ki yeşil taş, pembe taş, lastikler bunların hepsi kullanıldıkça aşınır. bu mantıkla gidersek beyaz taşın da aşınması gerekir. ama diş kesmede kullanılan çelik ve elmaz frezler kolay kolay aşınmaz.
süper zeki insan ben de dedim ki, lan fazlalıkları beyaz taşla almaktansa çelik frez kullanayım, 2,5 liralık taş aşınmasın.

başladım çelik frezle dolgunun fazlalıklarını almaya. başta dolguyu aşındırıp fazlalıklarını alsa da daha sonradan frez olduğu yerde dönmeye başladı. hiçbi aşındırma yapmıyodu. motoru durdurup freze baktım, çelik dişlerin hepsi aşınmış, dümdüz olmuştu. içimden hassiktir çekip (yeni almıştım lan o frezi, 6 ay falan kullancaktım) çelik frezden daha etkili olan elmas freze geçtim. bu arkadaş da başta aşındırdı, ve sonra yine aynısı oldu. frez olduğu yerde döndü hiçbi aşındırma yapmadan. elmas da çöp olmuştu artık. (elması da yeni almıştım)
hocaların dayanıksız, çabuk aşınıp kırılır diye bok attığı kompozit dolgu bi elmas, bi çelik frezimi sikip atmıştı resmen.

ben de amalgam dolguyu aşındırmada kullanılan çok bıçaklı frezi kullanmaya karar verdim. amalgam dolgu gri olan. beyaz dolguya göre daha dayanıklı ağız içinde.
frezi motora takıp pedala bastım, sinirle abandım dolguya. 5-6 saniye dolguyu düzeltse de daha sonradan gri gri izler bıraktı dolgunun üzerinde. durdurup baktım freze, bütün bıçaklar dümdüz olmuştu. onlarca amalgamı adam eden çok bıçaklı frezim siktirboktan kompoziti aşındıramayıp kullanılamaz duruma gelmişti.

kalan frezlerime baktım, daha etkilisini bulamayınca aslında kullanılması gereken beyaz taşı kullanmaya karar verdim. taş dokunduğu dolguyu düzeltiyodu. aşındırması elmas, çelik, çok bıçaklılardan kat kat daha iyiydi. ve diğer taşlar gibi bitmiyodu.
dersin başında kendisi aşınıp biter diye kullanmaya kıyamadığım beyaz taş 1 saat dolgu aşındırmanın ardından bile sapasağlam duruyodu.

2,5 liralık beyaz taş bitmesin diye 2 liralık çelik, 2,5 liralık elmas ve 2,5 liralık çok bıçaklı frezimi bok ettim. bi daha teorik bilgi neyse onu uygulucam. boşu boşuna 7 liralık frezim gitti.


bi de 20 liraya minnacık polisaj takımı aldırdılar. bi tane 2 cmlik çelik çubuk, 4 tane 5 kuruş çapında incecik aşındırma diski için 20 lira para toplandı, sinir bastı. ilerde bana indirim yap diyen hastam olursa adam tutup vurdurtçam. harcadığım paranın 3 katını çıkarana kadar indirim yok.

Hiç yorum yok: