27 Nisan 2011 Çarşamba

bugün tedavi sınavında ya tam sıçtım, ya tam ortalıın mnakodum.

bi kavitem 10 üzerinden 10 alırken diğeri 5 alıyo. yapan aynı insan, kullandığı frez aynı frez. ama 2 katı not alıyorum birinden.
ya da bi dolgum mis kibin oluyo. polisaja bile gerek yok nerdeyse. öbüründeyse bi delik!
resmen delikli dolgu yaptım bugün.
dişle dolgu arasında açıklık var ince bi hat şeklinde. eğer aynı hatayı hastamda yapsam ve fark etmesem 4-5 ay sonra o diş tekrar çürür. ve en berbat çürük. hekim hatasından kaynaklanan sekonder çürük.

o aradan mikroorganizmalarımız fiti fiti girerler, ne tükrük ne de dil temizleyemez onları ordan. iyice içe doğru da girmiş olurlar. dolgu köke çok yakın bi yerde, hasta renklenmeyi fark etmezse o çürük kolayca pulpa kanalına gelir ve diş çekilir.
bi de en önemli diş, kanin.
çene yapısı bozulur, köşeli olması gereken yer yuvarlaklaşır ve dudak o bölgede içe doğru çöker.
dişin çekilmesi de zor olduğu için hasta ve hekim çekim sırasında bayaa bi uuraşır.
düşününce ben naaptım lan böyle diyorum. adamın hayatını kaydırdım.
vicdan azabı duyuyorum şu anda.


zaten tedavideki düşüşüm 2. dönemle beraber başlamıştı. önce dolguyu bol bol koyup taşkın restorasyonlarım oldu hep. asistanlar ilk işiniz ya, ondandır dedi.
yanlış aletlerle yanlış malzemeleri karıştırdım, dolgum gri gri oldu.
komşu masadaki insana yanlış şey tarif edip işini batırdım.
sınav dişim 2 kere olmadı, 3. yapışımda kabul edildi anca. bi de gittiimde hoca "sen en iyi öğrencilerimizdensin, doğru gömmüşündür dişleri" demişti. halbuki 3.de doğru gömebilmiştim anca.
sınavda da derin açılması gereken bi kaviteyi orta-derin açtım. beni çok seven profesörüm bile sen derin kaviteyi bilmiyo musun dedi. halbuki kadının en beğendiği dişler benimkilerdi bi zamanlar.


resmen çöküşteyim tedavide.

Hiç yorum yok: