29 Mart 2011 Salı

not: bu bir hava atma yazısıdır

bugün resmen profesörle akademik konuşmaya girdim.

mikrobiyoloji sınavında bi sorunun 2 şıkkı var diye olay çıkarttım sınıfta. benden başka kimsenin o şıkkı işaretlememesi yüzünden kimse fazla sesini çıkarmadıysa da hak verenler oldu. ben de ondan aldığım gazla mikrobiyoloji anabilim dalına gittim hocayla konuşmaya.

soruda yanlışı soruyo. aslında herkesin işaretlediği şık doğru.
mikobakteriye mi ne (bakteriyi unuttum) loeffler besiyerinde ürer demiş. halbuki o besiyerinde sadece corynebacterium diphteriae ürer. tamam, buna bi şey demiyorum, eşleştirme yanlış, cevap bu olabilir.

ama başka bi şıkta da neisseria meningitidis thayer-martin besiyerinde ürer demiş. e şimdi bu da yanlış. thayer-martinde neisseria gonorrahoeae ürer. neisseria meningitidisin ürediği ortam modifiye thayer-martin.
hatta sınav kaadında thayer-martinin önüne mod. yazdım. o sorudan 4 puan alcam lan.



dur biraz daha hava atçam.
sınavda beynimi bilgi üzerine değil, mantık üzerine çalıştırdım bi soruda. nörotoksin içerikli bakterileri sormuş. 4 bakteri var, ikili ikili gruplamışlar hangilerinin nörotoksik etkisi vardır diye.
clostridium tetani, c. botulinum, c. perfingens ve c.difficile.
c. tetani kesin. tetanoza sebep olur, bu doğru.
3 şık arasından bi tanesi daha doğru ama hangisi olduğu hakkında fikrim yok. hangisi olmaz diye gittim.
c. perfingens olmaz. klostridyal miyonekroz etkeni. gazlı gangren diye de geçiyo. (kangren değil miydi lan o?)
c. difficile olamaz. hastane enfeksiyonuna sebep olur, kimsenin hastane enfeksiyondan sinir sistemi zarar görmez.
geriye sadece c. botulinum kalıyo, onu işaretledim. doğru da çıktı. sınavdan sonra okudum notu, aynen yazıyorum.
nörotoksin -> Ach açığa çıkmasını engeller -> periferal kolinerjik sinapsları bloke eder. flask paraliziye sebep olur.
zaten çalışsam bile anlama gibi bi ihtimalim yokmuş. sallamak gayet mantıklı bi yöntem.



çok pis hava atarım ne çok şey biliyorum diye.
bok.
bunu yapmamın tek sebebi ilk dönemin en sikindirik dersi fizyolojiden kalmam. onun ezikliğini atmaya çalışıyorum böyle. yoksa mikrobiyolojiye kafam girsin.

Hiç yorum yok: