28 Aralık 2010 Salı

ankaranın bütün raylı ulaşım araçlarını kullandım bugün.
ankaray, metro, banliyö hepsinde görüldüm günün belli saatlerinde (12:00-13:30 arası). aha alta güzergahı da koydum






fizyolojiden 61,5 almışım. yüksek alaydım eyiydi aslında. tedavi de bok gibi geçti, ilki 82 ona güveniyom şu anda. protez de iç açıcı geçmedi pek.
aptal mıyım lan ben? hiçbi teorik dersi beceremiyom

23 Aralık 2010 Perşembe

yarın maddeler bilgisi ve protez teorik sınavım var. ilki yarı-alan, ikincisi alan dersi.
normal bi hü diş hek fak dönem 2 öörencisinin oturup bu sınavlardan birine çalışması lazımken ben nabıyorum? bratislava eşliinde dans ediyorum odada. perdeler de açık, bütün ankaraya karşı garip garip hareketler sergiliyom.

bi de alçıyla bulaşık deterjanını karıştırıp deişik şeyler yapıyom.
maddeler bilgisinde ölçü maddelerini görünce belki ben de bulurum umuduyla yaptım ama olmadı.


yarınki sınavların bok gibi geççee hissiyatındayım. ama olsun, tedavi teorikten 82 almışım, o yeter bana.

22 Aralık 2010 Çarşamba

normal bi şekilde ders anlatmakta olup, durup dururken "biz küçükken birbirimize çükümüzü gösterirdik" diyen bi oda arkadaşım var.
aman ne güzel.

odada gayet sessiz bi ortam varken huuamunagoyiimm diye baarıyom, aminakoyyim diye karşılık veriyo. iyi insan ama.

16 Aralık 2010 Perşembe

protezde dökümüm çıktı bu sefer.
her ne kadar vibratörde çok az tuttuum için okluzalinde (dişlerin karşıtıyla temas eden kısmı) hava kabarcıı kalmış olsa da çıktı sonuçta.
ahan da futrafı




normalde buna sevinmem gerekse de pek sevinemedim. çünkü yine bissürü kişinin dişleri olmadı.
labda sağımdakinin de solumdakinin de çıkmadı dökümü. sol çaprazımdaki çıkmadıı için aalıyodu. sağ çaprazımdaki saçını yaktıı için aalyıodu, sol arkamdaki anca modelasyonu yetiştirebildii için aalıyodu.
diş diil, kına gecesi yapıyoz sanki. her 4 kızdan biri aalıyo.


işte ben de kalan zamanda dişi insana benzetmeye çalıştım. okluzaline şekil verdim, palattım falan. şööle bişi çıktı ortaya en son


tabi ilerleyen zamanlarda biraz daa parlattım, bi de daha iyi oturttum dişe.
5. dişin (sağdaki) önünde boncuklar olması gerekiyodu ama az vibrasyondan dolayı olmadı. pek sorun etmiyom onu.
geçen sefer vibratörde çok tutmuştum, dişler mumdan ayrılmıştı sanırım, hiç çıkmamıştı dökümüm. bu seferkinde en azından bi köprü var elimde.
he bi de 850°C lik fırında elimi yaktım

I (L) tedavi labı.
protez labı ölsün.


son olarak bi de tedavi labından futraf koyyim


bu sevilmez mi şimdi
solda gördüünüz kapsüllerin tanesi 1 liraya falan geliyo. yeşiller daa ucuz, tekli. maviler ikili, daa çok var içinde.
pinti insan ben maviyle doldurulcak bi dişi yeşille dolduruyom, artanı da başka dişin minik kısmına dolduruyom. oluyo mu? oluyo.
ne gerek var büyük kapsülü ziyan etmeye? kalanı atılıyo çünkü (soldaki su dolu kavanoza atıyoz civa buharı olmasın diye)

I (L) tedavi lab

14 Aralık 2010 Salı

yarınki anatomi dersinden önce bu akşam işlencek konuyu önceden bi okudum. çalışkan öörenci olcam artık.
nöroanatomi nefret edilen bi konudur ama bana dier konlardan daha az sıkıcı geliyo. tamam IV. kraniyal sinirin motor nükleusunun nerde olduunu öörenmek eelenceli bişi diil belki ama midenin bölümlerini ezberlemekten daha katlanılabilir bence. (motor nükleus mesencephalonda)

hatta şöyle ayrım yapılır. dersler ikiye ayrılır; anatomi ve diğerleri.

hakkaten de böyle. anatomi hariç dersleri toplasan anca bi anatomi ederler.
abartmıyorum. fizyolojide 500 sayfalık notu okumaya razıyım, yeter ki türkçe olsun.
anatominin 20 sayfalık latince notu fizyolojinin 500 sayfalık notundan daha taşşaklı bence.

anatomi harici derslerden bi histoloji zor gibi, onda da türkçe aarlıklı notlar var.
tedaviyle protezi boşver zaten, onlara eelenerek çalışıyo insan.
bi maddeler bilgisi kaldı, onda da 100 tane falan maddenin özelliini ezberle, sınav çalışman biter.
ama anatomi bitmez.
notun her kelimesi çıkabilir ve hiçbi şekilde mantıkla yapamazsın soruları. (örn: glandula perinealis)

diceem odur ki anatomi bok.

6 Aralık 2010 Pazartesi

nerdeyse bi bok bilmeden girdiim histoloji sınavından 60 civarı bi not bekliyorum. balımın hamuagoyyim diye baarasım geldi sınavda.
pratikteki 10 sorunun hepsini dooru yaptım sanırım, salladıklarımın da büyük bölümü tutmuş. biraz daa zorlasam 70 küsür falan olabilir.



yurdun hemen karşısında cami var. bi ezan okunuyo, sanki müzezzini tutmuşun odanın ortasına koymuşun, orda okuyo. camı kapatıyom, müzüün sesini açıyom, yok olmuyo. hala odanın içinde hala odanın içinde. 5 dakka soora falan bitirip "hadi selametle kalın" diyip gidiyo odadan.

5 Aralık 2010 Pazar

minibüslerden nefret ediyorum. her binişimde midem bulanıyo, başım aarıyo kendimi 2 saat toparlayamıyorum.
mesela otobüsü severim. ayakta da gitsem sorun diil, indiimde bi bok olmaz. ne baş aarısı ne mide bulantısı. metro da öyle. ama minibüs skertiyo başımı.

mesela 1,5 saat önce yurda geldim ama hala histoloji çalışmaya başlayamadım. çünkü minibüsle geldim. istesem otobüs+metro ikilisiyle de gelebilirdim ama malım. göğya yarım saat yolu kısaltıyom. bok. derse başlama sürem daha da uzuyo.






bi de çok deişik bişi oldu. hafif tırstım kendimden. neden? çünkü
rüyamda yediim mantardan zehirleniyodum. mantarın adı pontici. buraya kadar bişi yok tabi.
sabah kaavaltıda güldük öyle isim mi olur diye. ben daa sooradan merak ettim, dedim internetten bakıyım.
mantar diil ama öyle bi bitki varmış!
latince adı folium rhododendri pontici.

ben oha çüş falan derken özelliklerini okudum. zehirli bi bitkiymiş.
korktum lan şimdi

3 Aralık 2010 Cuma

anatomi beklendiği gibi bütün sınıfı maffetmiş.
feysbuktan öğrendiğim notlar sırayla:
26
29
37
34
31
16
ilk dördünü gördüm, akşam altıbıçıkta koştura koştura okula gittim, 32 almışım.
sevinsem mi üzülsem mi karar veremedim. 20 küsür bekliyodum, bu açıdan bakınca sevinmem gerekiyo.
üzülüyom çünkü 2. vize konusu nöroanatomi. sinir sistemi. anatominin en baba konusu. korkuyorum.

bi de anatomiden 86 alan var yaa. yuh dedim içimden ve dışımdan.



saatim mal.
her ayı 31 gün olarak alıyo. ben de dün ayın 1'i diye rahaat rahat oturuyom daha histolojiye 4 gün var diye. mal, kasımı da 31 gün sayıyo.
bok.
dün ayın 2'siymiş, histoya da 3 gün kalmış. adam gibi çalışmaya dün akşam başladım, bugün de yardırıp kitabın ilk okuyuşunu tamamlamayı düşünüyorum. soora da tekrar daha detaylı okurum, taş olur.



protez pratikte deli manyak hızla diş yapıyorum. bundan önceki işte 2 günde gelemediim aşamaya 1 günde geldim. yetişçek gibi bu sefer.
umarım döküm çıkar.



yurt parasını yatırdım. 3 ayın parası, bi anda. geçmiş ayın, bu ayın ve gelecek ayın.
toplamda 585 lira.
verirken ellerim titredi, kapıdan çıkarken de bir damla yaş süzüldü gözümden.
yurtta muhasebedeki adamın suratına attım dekontları "aldın işte paranı, şimdi vereceksin kızını bana" diye. tabi vermedi kızını ama denemiş oldum en azından.


öyle işte. siyu