27 Kasım 2010 Cumartesi

anatomi ölse sevinirim. gerçekten

anatomi çok pis geçirdi.
100 üzerinden olan sınavdan 20 küsür beklemekteyim.
önceki senelerin çıkmış sorularına bakıyom, 80 90 olmasa da bi 60 puan yapabiliyodum.

ben yine bu sınavda da yaparım belki diye bi umutla girdim ama sevgili anatomi anabilim dalımız senelerdir hiç sevmedii soru tipi olan ve biçoumuzun bakmadıı plexuslardan sormuş.
deişik sallamalarda bulundum, hiçbiri tutmadı. saçmaydı da zaten.

kadın genital organında bi bezin ismini yazınız demiş, mal ben yazdım glandula (bez) perinealis (kadın genital oranın bi bölümü) diye. nah! öyle bi yapı yok insan anatomisinde. kıçımdan bez uyduruyom.

bi de karındaki bi plexusu neler oluşturur demiş, ben önüne plexus koyup bütün organları yazdım. plexus gastricus, plexus splincter, plexus duedonalis diye. malım, plexus plexusu oluşturur mu diye düşünmüyom hiç.

demin testis kanalının (latincesini unuttum bile) ön yüz komşuluuna bakçaktım. linea temporalis yazdım başta, kafatası çıktı. çüş ne pis sallamışım lan dedim ama daa sooradan aklıma geldi, terminalis yazmıştım.
öyle yapmıştım di mi lan?




böyle latince isim yazdııma bakmayın, sınavda bi bok yapamadım.
emin olduum 4er puanlık 2 soru var sadece.
biri özefagus hiatus diaphragmayı kaçıncı vertebra hizasında geçer (T10), öbürü de hillum renalenin en önündeki yapı (V. renalis) sorularıydı.
çıkışta baktım, bu soruları yapamayanı dövüyolardı zaten. dayaktan çok pis yırttım.


bi de bunun pratik kısmında 6 doorum var diye seviniyodum (boru diil, 12 puan), 3 doorum varmış. ama colon transversium dooru olum, resmen ona batırmışınız çubuu, annamam ben.
V. splenicayı da kabul etçeksiniz. adam gibi yere koysaydınız da karışmayaydı v. hepatis comminisle. ya da ona benzer bi ven işte. sonuçta 2 mm sağa sapladıkları için çubuu yannış oldu o da.
bi de midede pis yeri göstermişiniz. apertura bıdıbıdı her neyse tamam o yapının ismini bilmiyodum ama pylorusa 1 puan verin bari lan. siz içe göçmeyi sormuşunuz ama ben yapının ismi zannettim, anlayış gösterin biraz.




oo bak ne çok biliyorum, bissürü isim saydım.
bok.
20 küsür alcam, musculus gluteus maximusumdan giricek anatomi, hala latince yazıyorum.

Hiç yorum yok: