1 Ekim 2010 Cuma

yaşasın konu bütünlüü

oturup feysbukta saçma sapan vidyoların olduu gruplara girip ordaki vidyoları seeretmenin o anki en büyük eelencem olduunu inkar etçek diilim. yaptım, yine olsa yine yaparım. yok lan, yapmam. malca bi aktivite olduunu düşünüyorum. ama hayatımın yaklaşık 15 dakkalık bölümünü ayırdım.

yarın ankaraya gidicem lan. hayvan gibi bi dönem beni bekliyo orda. arabanın ön tamponunun aazına ettikten sooraki ilk sürüşümü yapçam ankara yollarında.

odam yine boş kalıyo. evdeki varlığımı odama konulcak elbise askısına, ütü masasına ve rulo yapılmış halılara bırakıyorum. varlığım olay, yokluğum koyar gibi kendimden tiksindirtçek bi laf söylemicem tabi ama hayatımın son 15 dakikasında yaptığım vidyo izleme aktivitesi bunu yapmamı gerektiriyo. sonuçta bu yaşama adım attım artık bi kere. gEri DönÜsHü yOkKKkK, biSsS böYlEyİssSSs.
dalga geçme. yaşam tarzı sonuçta, saygı duymalısın diyen ilk kişiye kafa göz dalarım. yok öyle bi tarz. varsa da tanımıyom ben.



konudan tamamen bağımsız.
hani hep anlatılırdı; almanya yenilince biz de yenilmiş sayıldık. neresinden tutsan elinde kalan bi cümle. çarpıklıklar:
1-biz karışıklığı (uzun uzun değincem)
2-.yenilen almanya değil, alman imparatorluğudur.
3-yenilen türkiye cumhuriyeti değil, osmanlı devletidir
4-alman imparatorluğunun imzaladıı versay anlaşmasında osmanlı devletiyle alakalı bi madde yoktu. osmanlı devleti almanlar savaşı kaybettiği için yenik sayılmamışlar, kendileri yenilmişlerdir. ama gelin görün ki tarih ööretmenlerimiz hep yenilgiyi almanlara yıkmışlardı.


şimdi de 3. maddeye değincem. ...'biz' de yenilmiş sayıldık. yenilen osmanlı devletidir, halkı osmanlı tebaasıdır, ona 'biz' denmez.
gerçek 'biz' ülke olarak da 1. dünya savaşına girmedik, girmediğimiz bi savaşta yenilmemiz mümkün değildir. hatta 'biz'im ülkemiz savaşın bitiminden 4 yıl sonra kurulmuştur. farkındaysanız kimliklerde türkiye cumhuriyeti yazar, devlet-i aliyye-yi osmaniyye değil.

evet, gökanla bi tarih dersinin daha sonuna geldiniz. bidaaki dersimizde istanbulun fethinin nası abartıldıını anlatçam.

Hiç yorum yok: