23 Şubat 2010 Salı

kitabı basanın da, çizimi yapanın da taağına goyiim

protez kitabında üst 2. azı dişini adam gibi çizmeyenin taağına goyiim diyorum. onun yüzünden bok gibi dinazor dişi yaptım.

yirmilik dişim çıkıyo. bukkolingual cusp'ına meraba dedim dün. o da demeye çalıştı, diyemeyince gurur meselesi yaptı, sinir oldu. şimdi bana benden yakın bir düşmanım var, ağırtıp duruyo yanaamı, kulaamı. başka bölümde okuyan birine sordum kulaa ağrı yapar mı diye, yapar dedi. sorarken utanmadım da. okulda öğretmeyenler utansın.


hee şey aklıma geldi. ananemle masaj yataana gittik. 0rtalama yaş 50 ve bildiğin kadın programı. bi de bana mikrofon uzattı terbiyesiz. nerde okuduğumu sordu, diş deyince de hemen yataan reklamını yaptı. çüş dedim. dişimizdeki iltihaplar ağrılara sebep olur, işte bu ağrılardan masaj yatağıyla kurtuluruz. yatağı aazımıza alıyoz ya, doğru.

bi de mis gibi yatarken kadın geldi bilgi vermeye. başlarda doktor falan sanıyodum, daha sonradan öğrendim ki sağlıkla bir ilişkisi yokmuş kendisinin.. iç organlarımızın çalışmasını sağlayan sinir omurilikten geçer dedi. içimden bir naaaah çektim kadına. çüş de dedim ama o kadar ateşli demedim. doğru bilgi hemen geliyor: iç organların çalışmasını n. vagus düzenler. bu da diaphragmanın hiatus oesophageus'undan a. gastrica sinistra ile birlikte sağ ve sol n. vaguslar olarak geçer.

Hiç yorum yok: